Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Verkeersboete
Ik heb destijds na mijn reis naar Italië een boete gekregen via de post in België. Welke 2 bedragen vermeld, 1 bedrag als je na 5 dagen betaald en een ander bedrag bij laattijdige betalingen. Toen heb ik dit 2 dagen na ontvangst betaald en ervoor al een mail gestuurd waarvan u al een copy heeft mogen ontvangen. Omdat de briefwisseling bij de post langer had geduurd was deze eerste termijn overschreden (tov de briefdatum), ik heb dus gemaild om te zeggen dat ik het eerste bedrag had betaald. In de brief stond 5 dagen vermeld, ik had dus na 2 dagen al betaald. Dat was de snelst mogelijke betaaldatum voor mij. Desondanks had ik via mail info gevraagd welke pas 7 dagen later volgde. Toen hebben ze enkel teruggemaild met de vraag om de referentie nr. mee te delen, wat ik ook gedaan heb samen met de bevestiging welk bedrag ik betaald had. Daarna is hier nooit geen briefwisseling/mailing meer gebeurd tot deze van jullie. Dus ik vind dit zeer lastig dat ik nu mij moet verantwoorden bij jullie, terwijl ik volledig mijn plicht heb gedaan. Want zij hebben destijds doorgeven hoe ik dit moet betalen en daardoor staat hun naam niet op de overschrijving maar deze van hun Italiaanse bank. Deze brief heb ik helaas niet meer, aangezien dit zo lang geleden is. Ik snap niet dat ik dat moet uitzoeken en dat dit nog steeds niet voldoende bewijs is... schandelijk om te zeggen dat jullie geen actie ondernemen met de al aangeleverde info. Alvast bedankt Maarten Vandervoort
Probleem met betaling
Ik heb in augustus 2014 gebruik gemaakt van de diensten van Pixum en de rekening betaald in december 2014. Op 21 april 2017 krijg ik een mail van Flanderijn Incasso met het verzoek tot betaling!Op 1 mei 2017 laat ik Flanderijn weten dat de rekening wel degelijk betaald werd.Op 18 september 2018 ontvang ik een 2de mail van Flanderijn Incasso met een verzoek tot betaling om een dagvaarding te voorkomen.
Incasso-aanvraag die niet gegrond is
- 2 fakturen van pidpa : nooit ontvangen omdat we hier aan het verbouwen zijn en geen brievenbus hebben, wellicht teruggestuurd- aangetekende brieven ontvangen : heeft postbode in garage dan achtergelaten, direkt afgehaald en betaald - achteraf krijg ik nog deze kosten, terwijl ik hiervan totaal niet op de hoogte was, nooit enige faktuur ontvangen, ook niets gemeld toen technieker van pidpa langskwam en ik er toevallig aanwezig was- is het verantwoord incassokosten aan te rekenen op een adres waar we niet wonen en nooit melding van gekregen hebben ?- ik heb een aanvraag gedaan naar het bedrijf of dit nodig was maar kreeg geen antwoord
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten