Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
bewijs stopzetting schuldsaldoverzekering
Beste, Wij hebben 1,5 jaar geleden onze hypotheciare kredieten die liepen bij Fintro afgelost. Wij hadden verschillende kredieten lopen en deze zijn overgenomen en gehergroepeerd tot 1 nieuw hypothecair krediet door Record Bank. Hier betalen wij ook onze nieuwe schuldsaldoverzekering op. Wij hebben geen overige leningen meer lopen. De schuldsaldo van onze oude hypthecaire fintro kredieten waren gekoppeld aan een geldreserve van een langetermijnspaarrekening 'Home&Long Term' plan die mijn vrouw vroeger had opgespaard bij KBC. Deze schuldosaldo werd destijds geregegeld door onze Fintro agent. In het jaarlijks overzicht van de langetermijnspaarrekening KBC zagen we echter dat deze schuldsaldo nu nog steeds van de geldreserve afgaat terwijl dit krediet niet meer bestaat?? We hebben dit gemeld aan KBC maar volgens hen moeten zij bewijs krijgen van Fintro dat de schuldsaldo is stopgezet en dat de krdieten niet meer bestaan. Volgens KBC hebben zij al talloze rappels gestuurd naar Fintro alsook heb ik ons plaatselijk Fintro kantoor hierover aangesproken zonder succes. Dit sleept nu al maanden aan. Graag hadden wij zo snel mogelijk bewijs van Fintro gekregen van de stopzetting van de schuldsaldoverzekering op de dossiernummers 009-8209633-43 en 009-8209649-59
Aanzuiveren rekening
Beste, ik krijg n brief van fintro met n uitnodiging tot aanzuivering rekening die meer dan 2 jaar geleden moest afgesloten zijn dat zij blijkbaar NIET hebben gedaan en nu eisen zij dit er is een achterstand van 51,45 euro en ik weiger deze te betalen daar ik in t verleden herhaaldelijke problemen heb gehad met Fintro vooral met de kantoren uit Vorselaar en Lichtaart .Hopend hier spoedig een oplossing voor te vinden groet ik u met de meeste hoogachting.
Verwijlvergoeding hypothecaire lening
Beste,Ik heb een klacht over het verloop van onze hypothecaire lening. Wij hebben een nieuwe hypothecaire lening bij jullie aangegaan die van start gegaan is rond maart 2021.In de loop van mei 2021 zag ik iets meer dan 100 euro van onze rekening gaan onder de noemer 'verwijlvergoeding'. Ik heb toen naar ons Fintro kantoor te Dendermonde gebeld om hier uitleg over te vragen. De persoon in kwestie vertelde mij dat wij de eerste maand van onze hypothecaire aflossing, dat we geen kapitaal of intrest hadden betaald, en dat dit een rechtzetting ervan was. Ik vroeg of alles ermee opgelost was en dat werd bevestigd. Een tweetal maand later zag ik dat er opnieuw een vergelijkbaar bedrag van onze rekening was gegaan, opnieuw onder de noemer van 'verwijlvergoeding'. Ik nam hierna per direct contact op met het kantoor te Dendermonde, die het op zijn beurt zouden uitzoeken. Ik kreeg te horen dat we al sinds het begin van onze aflossingen een maand zouden achterstaan met betalen, en dat de verwijlvergoeding een intrest is dat je hierop betaalt. Ik wist echter nooit dat wij een maand zouden achtergestaan hebben, er zijn ook geen alarmbellen afgegaan gezien wij elke maand tussen de 1200 en 1700 euro betaald hebben (een normale maandaflossing voor ons krediet is +- 1600 euro). Bovendien had de medewerker mij bevestigd dat er geen probleem was, toen ik eerder belde na de eerste verwijlvergoeding te hebben gezien.De eerste reactie van het kantoor te Dendermonde was dat het onze fout zou zijn, ik heb hierop gereageerd dat dit niet het geval was. Wij zijn niet voldoende geïnformeerd over het verloop van de eerste maanden. Als wij dubbel moesten betalen was dat niet eenvoudig, dan kan opgelost worden al moeten wij dit wel op voorhand weten. Bovendien zou dit willen zeggen dat wij dan een van de eerste maanden ergens een 3000 euro zouden moeten aflossen, dit is nooit gecommuniceerd geweest en dit zou trouwens niet te doen geweest zijn.Ik heb dan de maand extra betaald in de loop van juni, dat wou zeggen dat wij die maand voor >3000 euro hebben afgelost. Ik denk dat het begrijpelijk is dat dit voor 2 starters een immens bedrag is. Bovendien is er ons in totaal meer dan 300 euro aan verwijlvergoeding aangerekend, die wij uiteraard terug willen.Toen ik later opnieuw contact opnam met het kantoor te Dendermonde, was de persoon die ons eerder te woord had gestaan in ziekteverlof en hebben ze ons 2 maanden laten wachten omdat ze wouden dat we persoonlijk langskwamen, met de persoon die we eerder aan de lijn hadden erbij. De uitnodiging is er echter nooit gekomen en ondertussen willen wij het niet verder met hun uitklaren. Heel concreet zou ik bij Fintro centraal graag klacht neerleggen en uiteraard onze verwijlvergoedingen terug gecompenseerd krijgen, wij staan namelijk niet in voor fouten die zij maken.Als ik hierover klaag in het kantoor te Dendermonde, loop ik tegen de muur. Ik heb toen centraal gebeld naar Fintro, waarop er mij werd verteld dat ik naar het kantoor te Dendermonde moest. We geraken er onderling niet uit dus ben ik veranderd van kantoor naar het kantoor te Aalst, dit duurt echter 1 maand om alles over te zetten. Desondanks is er daar iemand op de hoogte, maar ook daar horen wij al 4 weken niets van.Ik heb dan vandaag opnieuw naar Fintro centraal gebeld, die zeiden mij dat ze me niet konden helpen omdat ik geen BNP maar wel een Fintro klant ben, thanks had ik via de Fintro app gebeld (!). Zij raadde me aan om de lening naar BNP over te zetten, al neemt dit een hoop kosten voor eigen rekening mee. Ik kan moeilijk geloven dat wanneer ik de helpdesk van Fintro bel, vanuit de Fintro app, dat er mij aangeraden wordt naar een andere bank te gaan?Hopelijk kan u ons hiervoor verder helpen? Toen ik naar Fintro algemeen belde zeiden ze dat ik het via het kantoor moest oplossen, en het kantoor zelf liet mij maanden wachten (ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen uitnodiging, de klacht dateert van juni 2021). Wij zijn het meer dan beu, hebben hier al een hoop tijd en moeite ingestopt en hebben nog altijd geen euro teruggezien of zelf nog niet te horen gekregen wat er allemaal aan de hand is. Als ik er geen krediet had lopen, was ik al maanden geleden veranderd van bank. Dit kan niet!Vriendelijke groeten,Stefan
Basisattest hypothecaire lening onbestaand
Beste Eind 2011 gingen wij een hypothecair krediet aan bij Fintro. Wij betaalden maandelijks netjes onze lening af.Op 15/02/21 ontvingen wij de vraag van de FOD Financiën om hen binnen de maand ons eenmalig basisattest te bezorgen, samen met het jaarlijks betalingsattest 281.61Aangezien wij intussen geherfinancierd hebben naar Vivium, vroeg ik het basisattest bij jullie aan (Kantoor Ninove) en het betalingsattest bij Vivium.Bij Vivium konden ze ons niet verder helpen zolang ze het basisattest niet hebben, bij (de hoofdzetel van) Fintro schijnt dit basisattest onvindbaar te zijn.Ik kreeg de tip om zelf op zoek te gaan via de app van Fintro of via myminfin, maar ook daar is niets terug te vinden.De persoon die onze belastingen invult, heeft dit jaarlijks ingevuld op basis van een soort van betalingsoverzicht dat we van onze respectievelijke kredietinstellingen ontvingen, maar hij heeft ons altijd gewaarschuwd dat we moesten zorgen voor dat basisattest. In het begin was hij wel verbaasd dat onze aangifte aanvaard werd zonder attest, maar aangezien dit jaren prima ging, heeft hij hier niet meer naar gevraagd.Ik heb een aantal jaar geleden al een poging ondernomen om het basisattest te verkrijgen, maar het was net zoals nu onvindbaar. Omdat onze aangifte toen dringend binnen moest, hebben we het dan maar zonder basisattest gedaan, en sindsdien elk jaar.Ik heb zo'n vermoeden dat dit basisattest destijds gewoon nooit opgemaakt werd...Vergissen is menselijk, dat begrijp ik. Het interesseert mij dan ook hoegenaamd niets wie voor deze fout verantwoordelijk is. Maar ik mag er wel van uitgaan dat dit rechtgezet wordt. Het lijkt mij niet zeer moeilijk een document op te stellen waaruit blijkt dat wij destijds voldeden (en nu nog steeds) aan alle voorwaarden om van een fiscaal voordeel te kunnen genieten.De deadline om onze documenten in te dienen is binnen een aantal dagen. Ik wacht na bijna 3 weken rondmailen nog steeds op de juiste documenten. Dit is uiteraard onaanvaardbaar.Graag had ik deze week nog het basisattest ontvangen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten