Terug

Basisattest hypothecaire lening onbestaand

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Fintro

10/03/2021

Beste Eind 2011 gingen wij een hypothecair krediet aan bij Fintro. Wij betaalden maandelijks netjes onze lening af.Op 15/02/21 ontvingen wij de vraag van de FOD Financiën om hen binnen de maand ons eenmalig basisattest te bezorgen, samen met het jaarlijks betalingsattest 281.61Aangezien wij intussen geherfinancierd hebben naar Vivium, vroeg ik het basisattest bij jullie aan (Kantoor Ninove) en het betalingsattest bij Vivium.Bij Vivium konden ze ons niet verder helpen zolang ze het basisattest niet hebben, bij (de hoofdzetel van) Fintro schijnt dit basisattest onvindbaar te zijn.Ik kreeg de tip om zelf op zoek te gaan via de app van Fintro of via myminfin, maar ook daar is niets terug te vinden.De persoon die onze belastingen invult, heeft dit jaarlijks ingevuld op basis van een soort van betalingsoverzicht dat we van onze respectievelijke kredietinstellingen ontvingen, maar hij heeft ons altijd gewaarschuwd dat we moesten zorgen voor dat basisattest. In het begin was hij wel verbaasd dat onze aangifte aanvaard werd zonder attest, maar aangezien dit jaren prima ging, heeft hij hier niet meer naar gevraagd.Ik heb een aantal jaar geleden al een poging ondernomen om het basisattest te verkrijgen, maar het was net zoals nu onvindbaar. Omdat onze aangifte toen dringend binnen moest, hebben we het dan maar zonder basisattest gedaan, en sindsdien elk jaar.Ik heb zo'n vermoeden dat dit basisattest destijds gewoon nooit opgemaakt werd...Vergissen is menselijk, dat begrijp ik. Het interesseert mij dan ook hoegenaamd niets wie voor deze fout verantwoordelijk is. Maar ik mag er wel van uitgaan dat dit rechtgezet wordt. Het lijkt mij niet zeer moeilijk een document op te stellen waaruit blijkt dat wij destijds voldeden (en nu nog steeds) aan alle voorwaarden om van een fiscaal voordeel te kunnen genieten.De deadline om onze documenten in te dienen is binnen een aantal dagen. Ik wacht na bijna 3 weken rondmailen nog steeds op de juiste documenten. Dit is uiteraard onaanvaardbaar.Graag had ik deze week nog het basisattest ontvangen.

Berichten (1)

Fintro

Naar: J. D.

10/03/2021

Geachte,Gelieve te noteren dat Fintro geen aparte hoofdzetel heeft.U moet zicht richten tot het kantoor waar de rekening/lening van de klant gedomicilieerd is, of rechtstreeks contact nemen met BNP Paribas Fortis.Met vriendelijke groeten,Sylvia PetruzzellaPolyvalent commercieel adviseurT+32 2 211 04 40Agentschap Fintro-BERLAIMONT SPRL - Keizerinlaan 56, 1000 Brussel - RPR 0860.256.277Fintro is een afdeling van BNP Paribas Fortis NV.Warandeberg 3, B-1000 Brussel - BTW BE 0403.199.702 -RPR BrusselThink before you print ======================================================BNP Paribas Fortis disclaimer::www.bnpparibasfortis.com/e-mail-disclaimer.BNP Paribas Fortis privacy policy::www.bnpparibasfortis.comrivacy-policy.======================================================


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform