Terug

bewijs stopzetting schuldsaldoverzekering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Fintro

29/08/2024

Beste, Wij hebben 1,5 jaar geleden onze hypotheciare kredieten die liepen bij Fintro afgelost. Wij hadden verschillende kredieten lopen en deze zijn overgenomen en gehergroepeerd tot 1 nieuw hypothecair krediet door Record Bank. Hier betalen wij ook onze nieuwe schuldsaldoverzekering op. Wij hebben geen overige leningen meer lopen. De schuldsaldo van onze oude hypthecaire fintro kredieten waren gekoppeld aan een geldreserve van een langetermijnspaarrekening 'Home&Long Term' plan die mijn vrouw vroeger had opgespaard bij KBC. Deze schuldosaldo werd destijds geregegeld door onze Fintro agent. In het jaarlijks overzicht van de langetermijnspaarrekening KBC zagen we echter dat deze schuldsaldo nu nog steeds van de geldreserve afgaat terwijl dit krediet niet meer bestaat?? We hebben dit gemeld aan KBC maar volgens hen moeten zij bewijs krijgen van Fintro dat de schuldsaldo is stopgezet en dat de krdieten niet meer bestaan. Volgens KBC hebben zij al talloze rappels gestuurd naar Fintro alsook heb ik ons plaatselijk Fintro kantoor hierover aangesproken zonder succes. Dit sleept nu al maanden aan. Graag hadden wij zo snel mogelijk bewijs van Fintro gekregen van de stopzetting van de schuldsaldoverzekering op de dossiernummers 009-8209633-43 en 009-8209649-59

Berichten (2)

Fintro

Naar: I. V.

02/09/2024

Geachte,BNP Paribas Fortis heeft uw klacht goed ontvangen.We stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.Met vriendelijke groeten,KlachtenmanagementBNP Paribas Fortis

I. V.

Naar: Fintro

04/09/2024

Beste, ik heb via mail antwoord 03/09 gekregen van Mevr. Cludts Wendy. Daarin staat: "U vraagt een bewijs van Fintro van de stopzetting van de schuldsaldoverzekering op de kredietnummers 009-8209633-43 en 009-8209649-59. Wij kunnen als Complaints Management voor het bankkanaal hier echter niet in tussenkomen omdat wij hiervoor niet bevoegd zijn. Voor uw volledige informatie delen wij u mee dat Fintro-bankagenten ook onafhankelijke verzekeringsmakelaars zijn. Wij hebben dan ook gevraagd aan uw agent van Fintro dat hij in zijn hoedanigheid van verzekeringsmakelaar met u contact opneemt om u een antwoord op uw vraag te bieden." Ik ben met jullie info terug naar ons Fintro-agent geweest hier in Zingem maar ik ben daar terug tegen een muur gebotst. Volgens hen moet dit toch via het hoofdkantoor lopen?? Ik voeg hierbij nog een brief toe die wij van KBC ontvangen hebben met het contract nummer. Helpt dit? Ik hoop dat u begrijpt dat wij dit zo snel mogelijk opgelost willen zien! grt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform