Terug

Verwijlvergoeding hypothecaire lening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. E.

Naar: Fintro

05/10/2021

Beste,Ik heb een klacht over het verloop van onze hypothecaire lening. Wij hebben een nieuwe hypothecaire lening bij jullie aangegaan die van start gegaan is rond maart 2021.In de loop van mei 2021 zag ik iets meer dan 100 euro van onze rekening gaan onder de noemer 'verwijlvergoeding'. Ik heb toen naar ons Fintro kantoor te Dendermonde gebeld om hier uitleg over te vragen. De persoon in kwestie vertelde mij dat wij de eerste maand van onze hypothecaire aflossing, dat we geen kapitaal of intrest hadden betaald, en dat dit een rechtzetting ervan was. Ik vroeg of alles ermee opgelost was en dat werd bevestigd. Een tweetal maand later zag ik dat er opnieuw een vergelijkbaar bedrag van onze rekening was gegaan, opnieuw onder de noemer van 'verwijlvergoeding'. Ik nam hierna per direct contact op met het kantoor te Dendermonde, die het op zijn beurt zouden uitzoeken. Ik kreeg te horen dat we al sinds het begin van onze aflossingen een maand zouden achterstaan met betalen, en dat de verwijlvergoeding een intrest is dat je hierop betaalt. Ik wist echter nooit dat wij een maand zouden achtergestaan hebben, er zijn ook geen alarmbellen afgegaan gezien wij elke maand tussen de 1200 en 1700 euro betaald hebben (een normale maandaflossing voor ons krediet is +- 1600 euro). Bovendien had de medewerker mij bevestigd dat er geen probleem was, toen ik eerder belde na de eerste verwijlvergoeding te hebben gezien.De eerste reactie van het kantoor te Dendermonde was dat het onze fout zou zijn, ik heb hierop gereageerd dat dit niet het geval was. Wij zijn niet voldoende geïnformeerd over het verloop van de eerste maanden. Als wij dubbel moesten betalen was dat niet eenvoudig, dan kan opgelost worden al moeten wij dit wel op voorhand weten. Bovendien zou dit willen zeggen dat wij dan een van de eerste maanden ergens een 3000 euro zouden moeten aflossen, dit is nooit gecommuniceerd geweest en dit zou trouwens niet te doen geweest zijn.Ik heb dan de maand extra betaald in de loop van juni, dat wou zeggen dat wij die maand voor >3000 euro hebben afgelost. Ik denk dat het begrijpelijk is dat dit voor 2 starters een immens bedrag is. Bovendien is er ons in totaal meer dan 300 euro aan verwijlvergoeding aangerekend, die wij uiteraard terug willen.Toen ik later opnieuw contact opnam met het kantoor te Dendermonde, was de persoon die ons eerder te woord had gestaan in ziekteverlof en hebben ze ons 2 maanden laten wachten omdat ze wouden dat we persoonlijk langskwamen, met de persoon die we eerder aan de lijn hadden erbij. De uitnodiging is er echter nooit gekomen en ondertussen willen wij het niet verder met hun uitklaren. Heel concreet zou ik bij Fintro centraal graag klacht neerleggen en uiteraard onze verwijlvergoedingen terug gecompenseerd krijgen, wij staan namelijk niet in voor fouten die zij maken.Als ik hierover klaag in het kantoor te Dendermonde, loop ik tegen de muur. Ik heb toen centraal gebeld naar Fintro, waarop er mij werd verteld dat ik naar het kantoor te Dendermonde moest. We geraken er onderling niet uit dus ben ik veranderd van kantoor naar het kantoor te Aalst, dit duurt echter 1 maand om alles over te zetten. Desondanks is er daar iemand op de hoogte, maar ook daar horen wij al 4 weken niets van.Ik heb dan vandaag opnieuw naar Fintro centraal gebeld, die zeiden mij dat ze me niet konden helpen omdat ik geen BNP maar wel een Fintro klant ben, thanks had ik via de Fintro app gebeld (!). Zij raadde me aan om de lening naar BNP over te zetten, al neemt dit een hoop kosten voor eigen rekening mee. Ik kan moeilijk geloven dat wanneer ik de helpdesk van Fintro bel, vanuit de Fintro app, dat er mij aangeraden wordt naar een andere bank te gaan?Hopelijk kan u ons hiervoor verder helpen? Toen ik naar Fintro algemeen belde zeiden ze dat ik het via het kantoor moest oplossen, en het kantoor zelf liet mij maanden wachten (ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen uitnodiging, de klacht dateert van juni 2021). Wij zijn het meer dan beu, hebben hier al een hoop tijd en moeite ingestopt en hebben nog altijd geen euro teruggezien of zelf nog niet te horen gekregen wat er allemaal aan de hand is. Als ik er geen krediet had lopen, was ik al maanden geleden veranderd van bank. Dit kan niet!Vriendelijke groeten,Stefan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform