Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Puppy is ziek en niet de leeftijd die men zegt
Beste, Ik kocht in april een dwergpoedel bij Felicanis. Buiten het feit dat zij bij het vragen vanwaar de puppy komt verzwegen dat deze uit Hongarije komt bleek de pup ook nog kennelhoest te hebben (waar hij nog steeds mee zit). Door drie verschillende dierenartsen wordt de leeftijd geschat op vier maanden, dit kunnen zij zien aan de tanden van de hond. Echter volgens Felicanis is de pup 6 maanden. Er is dus gesjoemeld met de leeftijd en de pup is niet in orde met de regelgeving en met zijn vaccinaties. Ik zou graag een tegemoetkoming zien van Felicanis.
Weigering terugbetaling onder garantie
BesteOp 4 oktober 2020 kochten wij in uw cattery een Britse langhaar. Op onze aankoop als consument is de garantiewetvan toepassing. Op 10 januari 2021 werd door onze dierenarts vastgesteld dat onze kat FIP had, hierover hebben wij diezelfdedatum telefonisch contact gehad. Op 11 januari 2021 hebben wij onze kat laten inslapen, op aanraden van dedierenarts.De kat had voor ons niet de eigenschappen die wij als consument mogen verwachten en vertoonde dusconformiteitsgebreken. Zoals gezegd, meldden wij u dit op 10 januari 2021. Dit is nogmaals schriftelijk gebeurd op dinsdag 04/05/2021.Op diezelfde datum (11/01) heeft u mij laten weten dat de garantie niet van toepassing is. U beroept zich op de paragraaf in de verkoopovereenkomst waarin vermeld wordt dat wij er als koper kennis van nemen dat FIP bij kittens niet getest of gevaccineerd kan worden en dat u als verkoper enkel verantwoordelijk bent voor FIP gedurende de incubatietijd van 21 dagen.Wij kunnen echter niet akkoord gaan met uw zienswijze. Na overleg met de dienst Dierenwelzijn, zijn wij tot devaststelling gekomen dat FIP een erkend gebrek is, waarvoor geen contractuele afwijking kan gemaakt worden op deWet consumenteverkoop.Wij verzoeken u dan ook om de Wet consumentenverkoop en meer bepaald art. 1649bis-1649octies van hetBurgerlijk wetboek te willen respecteren. Hier wordt onder andere gesteld dat, indien de kat sterf binnen de 6 maand na aankoop, de bewijslast bij de verkoper ligt. U dient dus als verkoper aan te tonen dat de initiële FECV infectie niet tijdens het verblijf van de kat bij u opgelopen werd. Dit kan enkel bewezen worden door een negatieve FCoV RT-qPCR analyse op faeces of een rectale swab genomen op de dag van verkoop.Wij hebben u hierover op dinsdag 04/05/2021 en dinsdag 18/05/2021 reeds gecontacteerd. Gezien herstel en vervanging in dit geval niet mogelijk zijn, vragen wij om over te gaan tot een ontbinding van de koop en een terugbetaling. Wij verzoeken u dit te doen binnen een redelijke termijn van 4 weken na dit schrijven.Groeten.
Problemen bij terug krijgen van betaald voorschot op reservatie kat
Beste ,Ik reserveerde een kitten siberische boskat bij Felicanis te Kasterlee. De kennel verzekerde er mij van dat dit zonder verdere aankoopverplichting was. Maar om zeker te zijn van de resevatie vroegen ze me om 150,00 euro voorschot te betalen.Ik heb daarna wat meer info opgezocht betreffende de kennel en heb hen ook nog eens opgebeld om te vragen of de kittens een stamboom hadden. Het antwoord was negatief. Na alle informatie hadden we besloten om de aankoop toch niet te laten doorgaan. Ik heb hen dan ook direct op de hoogte gebracht hiervan. Ook vroeg ik om het betaalde voorschot terug te storten. Hierop krijg ik een negatief antwoord. Na meerdere mailtjes te hebben gestuurd , waarop van hun kant geen reactie komt, neem ik contact met jullie op.Hopelijk kunnen jullie mij hierin verder helpen.Jan Vankeirsbilck0472/400.516
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten