Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Vluchtannulatie
Beste, We zouden vertrekken naar Zuid-Afrika op 17 februari 2025 om 20.30 met Ethiopian Airlines met vluchtnummer ET0733 De oorspronkelijke booking gebeurde onder de ref YDOKBF Zie bijlage. Na een upgrade werd de ref van mijn ticket veranderd in WGJSQU, de ref van mijn echtegenote werd behouden zoals vermeld op het oorspronkelijke ticket. Hendriks Walter : WGJSQU De Meyer Vera : YDOKBF Deze vlucht werd geannuleerd wegens technische problemen. We zijn wel kunnen vertrekken op 18 februari 2025 om 20.30. Intussen heb ik ettelijke mails opgestuurd naar customerrelations@ethiopianairlines.com tot op heden hebben we nog geen vergoeding van 600 euro per persoon mogen ontvangen. Er wordt zelfs niet meer gereageerd op de mails die ik verzonden heb. Voorts heb ik facturen aangevraagd voor de verschillende vluchten die ik geboekt heb. Deze heb ik ook nog niet ontvangen. Ik ben ten einde raad en zou graag vernemen wat me te doen staat om mijn rechten te laten gelden, Met vriendelijke groeten, Walter Hendriks
Bijbetaalde stoelen niet gekregen
BesteMijn vrouw, mezelf en onze tweeling van toen 10maand hebben met jullie een reis geboekt naar Zuid-Afrika. Na de boeking hadden we besloten om nog extra te betalen voor onze stoelen omdat we met 2 baby's aan boord zaten en het comfort van onze gekozen stoelen wel konden gebruiken. De stoelen zijn gekozen en werden betaald. Blijkt dat bij de vluchten wij onze betaalde stoelen niet kregen en mijn vrouw en ik op volledig afzonderlijke plaatsen in het vliegtuig zaten. Dit was absoluut niet te doen met een tweeling van 10 maand. Na onze reis heb ik contact opgenomen op 06/06/23 met de Belgische zetel van Etiopian Airlines waar die persoon mijn zaak heeft aangekaart bij de juiste dienst en om uitleg vroeg. Hier is geen antwoord op gekomen. Ik heb tot 2x toe nog opnieuw gestuurd maar tot op heden heb ik hier nog een antwoord op gekregen.Dit leidt mij er toe om via een andere weg dit aan de orde te brengen en een rechtzetting te vragen.Lauden
Unsafe travel conditions
Dear Sir/madam, As a long term flyer and frequent traveller with Ethiopian Airlines, I must say that the flight ET729 which departed from Brussels on the 14th of December to Addis Abbabba was without any question the worst flight I have ever been on. Below the rundown of the irritations /issues/safety concerns we encountered:The boarding at Brussels airport was chaotic, with many travellers departing for various countries in Africa cutting the waiting lines and not wearing their masks in a safe and appropriate manner.At the boarding gate the same situation: No wearing of masks !People shoving and pushingPeople wearing their masks on their chin, with mouth and/or nose visibly open.On the plane:Old aircraft which was incredibly warmNo place to put our handluggage, because all the overhead bins were full with people bringing multiple handluggages (some even bigger as my normal luggage)People not wearing their masks again, even after staff reminded them.People pushing my pregnant wife!!The seat next to me was occupied with a woman which occupied 25% of my seat. Which resulted, due to the seats which were small, my pregnant wife sitting on the isle seat being ran into during the whole flight.At the start of the flight, we addressed these issues and concerns with the flight attendants, and even asked if we could upgrade to business class (which had room) and even offered to pay for it. We were told there was nothing they could do and were asked to take our seats again in a very “devil may care attitude”.During the flight, there were people drinking standing up, not wearing masks and talking and laughing for hours long during most of the night..The stewardesses reminded them to wear their masks and be quiet, but were told off. As you can imagine, this was a horrible flight for us, with understandable concerns for our health and safety especially in these corona times.I cannot understand why the flight was booked completely full in economy, and if that was even allowed! If we knew in advance, there was no way we would have even boarded.What makes matters worse, is that we just found out both of us have tested positive for Covid yesterday, because we were scared for our health after that flight.Since we were in isolation 2 weeks before we left, tested negative for covid on 12/12/2021, the only way we could have contracted it, was on the airplane.We are flying back on the 15th of january with Ethiopian airlines because we have too, but i sincerely hope you will take actions and make this right for us.Right now, we have to quarantaine ourself (10 days gone of our holiday) and find a Gynaecologist to see if everything is ok with our baby and what that will do to the pregnancy.Frederik Van de Mosselaer
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten