Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onvolledige factuur
Beste, Betreft: Matthieu Jean Mimosastraat 20 9308 Aalst Offerte: 219694-1-38481-1 Datum offerte: 26-06-2025 Voorschot 30% : 11142,78 € Voorschot betaald: 04-07-2025 Factuur: 2.666,48 € Graag had ik de factuur gekregen voor het totaal bedrag, zoals vermeld op de offerte.
Defect aan nieuw toestel
Beste, Betreft: Matthieu Jean Mimosastraat 20 9308 Gijzegem Klantnummer: 219694 Groepsaankoop airco Datum: 26-06-2025 Op 30-07-2025 stel ik de installateur, De Taeye Danny, dat er problemen zijn met de door hem geinstalleerde 'warmtepomp'. Zonder gevolg. Op 11-08-2025 stel ik de verkoper , Marino Haeck, op de hoogte. Die stelt voor om kontact op te nemen via email. Op 12-08-2025 neem ik kontact op via email info@groupprotect.be en planning@energyprotect.be met de vraag voor dee herstelling van de geinstalleerde 'warmtepomp'. Ook zonder gevolg. Zodoende vraaag ik de tussenkomst van jullie, Testaankoop
Geen communicatie en onkunde
Geachte mevrouw/heer, Op 26/3/2024, gaan wij akkoord met het plaatsen van 6 zonnepanelen op ons plat dak. Deze werden geplaatst op 21/8/2024. Hier begint het probleem al met het feit dat de installateurs geen Nederlands of Engels konden, enkel Spaans. En zij kwamen ons vertellen dat de zonnepanelen niet op ons dak zouden passen zoals getekend door de planner. Op 23/8 komt er een eerste keurder van ACA bij ons langs. Deze keurt de installatie af wegens een foutief technisch schema en de aarding die een foutieve meting geeft. Hierop wordt de technieker van Energy Protect opnieuw langs gestuurd. Hij geeft aan dat het technisch schema in orde is en past hier niets aan aan. Om iets aan onze aarding te doen, daartoe maakt hij geen aanstalten. Ik vertel hem waar volgens mij het probleem is en waar de aarding loopt in de tuin. Hij kijkt naar de tuin maar doet niets. Hierop besluit ik om zelf dan maar initiatief te nemen en iemand aan te stellen om ons te helpen. Hij gaat hier meteen mee akkoord en zegt dat dat misschien wel beter is. Hiervoor moet ik zelfs een papier ondertekenen. Aangezien we dit zelf moeten doen en de kabels niet voorhanden waren, neemt dit veel tijd in beslag. In februari is de aarding in orde, op 27/3 komt de keuring opnieuw bij ons langs. De installatie wordt opnieuw afgekeurd omwille van het foute technische schema. Hieruit blijkt dat de zonnepanelen foutief zijn afgesloten op het elektrisch bord. Ze geven dit door aan Energy Protect en er wordt een nieuwe afspraak met de technieker gepland op 7/4 om 9u. Op 7/4 om 8u19 krijgen wij een bericht met de melding dat de technieker niet komt en dat hij het probleem vanop afstand heeft aangepast en laten goedkeuren. Dit is niet mogelijk aangezien er bedrading verplaatst en opnieuw geïnstalleerd moet worden. Ik bel naar het hoofdkantoor maar wordt doorverbonden en uiteindelijk wordt het gesprek verbroken. Hierop bel ik naar de technische dienst. De contactpersoon geeft aan dat hij de technieker afgelopen week zag en dat hij met ons contact moest opnemen maar dit is niet gebeurd. Ik word doorverbonden met de technieker die ging langskomen. Ik geef aan dat hij moet langskomen en dat het niet mogelijk is dat dit vanop afstand kan worden aangepast. De technieker verheft zijn stem en zegt dat hij hierover met de keurder in gesprek is om te bekijken of het wel kan. Hierop geef ik aan dat ik het verslag heb gezien en dat ik weet wat het probleem is. De technieker gaat hier niet op in en zegt dat het in orde is. Ik leg uit wat het probleem is en wat het verslag zegt waarop ik als reactie krijg dat de keurder dan een fout op het verslag heeft genoteerd. De technieker plaatste de zonnepanelen achter de rem van het elektrisch bord waardoor er teveel ampère naar het bord kan en dit gevaarlijk kan zijn. De zonnepanelen dienen ervoor te komen. De keurder had zelfs in het verslag genoteerd welke kleuren de draden hadden die verplaatst moeten worden. Uiteindelijk geeft hij aan om 15u langs te komen, hierdoor moeten wij onze planning omgooien en maar zorgen dat we thuis zijn. Hij bleek het foutieve verslag te hebben gelezen van de eerste keuring en niet van de laatste keuring. Wij krijgen van deze persoon geen excuses of deftige uitleg terwijl hij overduidelijk in fout is. Ik raad niemand dit bedrijf aan. Een serieus gebrek aan communicatie aan hun kant en incompetente medewerkers die duidelijk niet weten hoe ze zonnepanelen moeten aansluiten. Het feit dat zij dan nog in discussie gaan terwijl de klant gelijk heeft en weet waarover het gaat is nog het ergste. Ik heb ook al met andere instanties contact opgenomen aangezien wij mogelijks een boete kunnen verwachten doordat de installatie al aanstond en we dus energie hebben gewonnen zonder dat de zonnepanelen zijn aangegeven aan de netbeheerder. Met vriendelijke groeten, Lissa Van Ham Bijlage: - Kopie factuur - SMS technieker 7/4
Slecht uitgevoerde werken - slechte communicatie naar klanten
Beste, In maart 2023 kwam er een vertegenwoordiger van uw bedrijf om een offerte op te stellen omtrent het installeren van een airco. Er werd toen een korting beloofd, als we binnen afzienbare tijd een beslissing namen én er werd beloofd dat er airco er voor de zomer geïnstalleerd werd. Vragen naar vooruitgang en offertes moest steeds van onze kant komen. Communicatie vanuit energy protect was vrijwel ongekend. Ook wanneer bezorgheden werden geuit, werd dit genegeerd. In april werd de offerte getekend, in juni een 'technisch' bezoek, waarbij er géén uitleg werd gegeven. Dit duurde ook 5 minuten. In juli uiteindelijk de 'installatie'... een hoogtewerker was voorzien (er werd niets gemeten bij het 'technisch bezoek' want mr had geen meter bij zich..). Blijkbaar wordt er vanuit gegaan dat ik de omheining van mijn tuin maar moest uitbreken want die hoogtewerker kon niet door onze poort. Het was woord tegen woord want de technieker zei dat hij dit had gezegd tijdens het 'technisch' bezoek.. niet dus, maar bewijs dit maar eens. Aangezien de installatie niet kon worden afgewerkt, werd er een andere datum voorgesteld. Binnen werden de units geïnstalleerd, maar op welke manier. Naar afwerking werd er niet gekeken, naar de manier de units hangen ook niet. Er werden beslissingen genomen in ONS huis waar er ten eerste niet gecommuniceerd werd of dit oke was en waarbij er na een duidelijke uitleg en metingen van onze kant werd gezegd waar er geboord moest worden, maar dit vond de technieker onnodig want er werd gewoon hun eigen zin gedaan. Het gaat hier over veel geld en ons huis is recent helemaal verbouwd waarbij er ook zeer veel geld ingestoken is. Om het plaatje dan helemaal af te maken, was de attitude van de technieker verschrikkelijk. Hij was zeer boertig, onvriendelijk én arrogant. De werken binnen waren dan 'klaar' tegen de middag en de hoogtewerker werd op straat gezet. De technieker vond het dan nodig om deze vlak voor de garagepoort van mijn buurman te zetten, zodat hij niet meer in zijn garage kon. Ik heb die dag van 12.30 tot 16.00 rondgebeld naar het bedrijf dat de hoogtewerker uitleent, want energy protect was niet beschikbaar... Ik heb uiteindelijk moeten eisen dat de technieker deze kwam verzetten. Na dit alles werd er een klachtenbrief opgemaakt mét foto's. Dit werd naar de bestuurder van energy protect gemaild en tot op heden hebben wij nog geen enkel deftig antwoord/oplossing gekregen. Meneer luistert niet naar wat wij zeggen en kiest de kant van zijn werknemers. Geen probleem, maar op deze manier komen wij niet tot een oplossing. De laatste mailing werd er gevraagd achter een raming van de gemaakte kosten. Deze dateert van 17/8/23. Wij zijn deze situatie beu. De airco is nog steeds niet afgewerkt en werkt niet. Er werden correcte afmetingen doorgegeven om een hoogtewerker te bestellen, zonder dat onze omheining eruit moet. Want zeg nu zelf.. ik heb nog NOOIT iets moeten afbreken zodat men kon werken. Er werd door elk bedrijf waar wij mee hebben samen gewerkt steeds een oplossing gevonden. Wij hebben steeds contact gezocht, steeds bewijsmateriaal afgeleverd en wij worden gewoon in ons gezicht uitgelachen en krijgen dan per mail de opdracht om onze omheining eruit te halen. Daarnaast werd er ook zeer duidelijk gezegd dat de eerste technieker hier niet meer welkom is, omwille wat er gebeurd is én zijn verschrikkelijke attitude, maar dit wordt gewoonweg genegeerd.Energy protect luistert niet naar zijn klanten en heeft nul communicatieskills. Wij hebben reeds een voorschot factuur betaald van 1381.34. Wij willen een afrekening van wat tot hier toe is uitgevoerd en dit minus het voorschotbedrag. Wij willen ook dat de offerte dan nietig verklaard wordt, zodat wij iemand anders kunnen inschakelen om dit fiasco af te werken naar onze wensen. Wij willen ook dat energy protect zijn verantwoordelijkheid neemt en eens goed naar zijn visie kijkt binnen het bedrijf om zo andere mensen niet op deze manier te behandelen. Het heeft voor ons lang genoeg geduurd en ons geduld is op. Wij zijn zeer ongelukkig en diep teleurgesteld met de huidige situatie. Wij hopen dat door het inschakelen van Test Aankoop dit op te lossen en ook andere mensen te waarschuwen goed het bedrijf op te zoeken en na te kijken voor ze er mee in zee gaan. Vriendelijke groeten, Buddy & Jolien
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten