Slecht uitgevoerde werken - slechte communicatie naar klanten
Aard van probleem:
AndereKlacht
B. P.
Naar: Energy Protect
Beste, In maart 2023 kwam er een vertegenwoordiger van uw bedrijf om een offerte op te stellen omtrent het installeren van een airco. Er werd toen een korting beloofd, als we binnen afzienbare tijd een beslissing namen én er werd beloofd dat er airco er voor de zomer geïnstalleerd werd. Vragen naar vooruitgang en offertes moest steeds van onze kant komen. Communicatie vanuit energy protect was vrijwel ongekend. Ook wanneer bezorgheden werden geuit, werd dit genegeerd. In april werd de offerte getekend, in juni een 'technisch' bezoek, waarbij er géén uitleg werd gegeven. Dit duurde ook 5 minuten. In juli uiteindelijk de 'installatie'... een hoogtewerker was voorzien (er werd niets gemeten bij het 'technisch bezoek' want mr had geen meter bij zich..). Blijkbaar wordt er vanuit gegaan dat ik de omheining van mijn tuin maar moest uitbreken want die hoogtewerker kon niet door onze poort. Het was woord tegen woord want de technieker zei dat hij dit had gezegd tijdens het 'technisch' bezoek.. niet dus, maar bewijs dit maar eens. Aangezien de installatie niet kon worden afgewerkt, werd er een andere datum voorgesteld. Binnen werden de units geïnstalleerd, maar op welke manier. Naar afwerking werd er niet gekeken, naar de manier de units hangen ook niet. Er werden beslissingen genomen in ONS huis waar er ten eerste niet gecommuniceerd werd of dit oke was en waarbij er na een duidelijke uitleg en metingen van onze kant werd gezegd waar er geboord moest worden, maar dit vond de technieker onnodig want er werd gewoon hun eigen zin gedaan. Het gaat hier over veel geld en ons huis is recent helemaal verbouwd waarbij er ook zeer veel geld ingestoken is. Om het plaatje dan helemaal af te maken, was de attitude van de technieker verschrikkelijk. Hij was zeer boertig, onvriendelijk én arrogant. De werken binnen waren dan 'klaar' tegen de middag en de hoogtewerker werd op straat gezet. De technieker vond het dan nodig om deze vlak voor de garagepoort van mijn buurman te zetten, zodat hij niet meer in zijn garage kon. Ik heb die dag van 12.30 tot 16.00 rondgebeld naar het bedrijf dat de hoogtewerker uitleent, want energy protect was niet beschikbaar... Ik heb uiteindelijk moeten eisen dat de technieker deze kwam verzetten. Na dit alles werd er een klachtenbrief opgemaakt mét foto's. Dit werd naar de bestuurder van energy protect gemaild en tot op heden hebben wij nog geen enkel deftig antwoord/oplossing gekregen. Meneer luistert niet naar wat wij zeggen en kiest de kant van zijn werknemers. Geen probleem, maar op deze manier komen wij niet tot een oplossing. De laatste mailing werd er gevraagd achter een raming van de gemaakte kosten. Deze dateert van 17/8/23. Wij zijn deze situatie beu. De airco is nog steeds niet afgewerkt en werkt niet. Er werden correcte afmetingen doorgegeven om een hoogtewerker te bestellen, zonder dat onze omheining eruit moet. Want zeg nu zelf.. ik heb nog NOOIT iets moeten afbreken zodat men kon werken. Er werd door elk bedrijf waar wij mee hebben samen gewerkt steeds een oplossing gevonden. Wij hebben steeds contact gezocht, steeds bewijsmateriaal afgeleverd en wij worden gewoon in ons gezicht uitgelachen en krijgen dan per mail de opdracht om onze omheining eruit te halen. Daarnaast werd er ook zeer duidelijk gezegd dat de eerste technieker hier niet meer welkom is, omwille wat er gebeurd is én zijn verschrikkelijke attitude, maar dit wordt gewoonweg genegeerd.Energy protect luistert niet naar zijn klanten en heeft nul communicatieskills. Wij hebben reeds een voorschot factuur betaald van 1381.34. Wij willen een afrekening van wat tot hier toe is uitgevoerd en dit minus het voorschotbedrag. Wij willen ook dat de offerte dan nietig verklaard wordt, zodat wij iemand anders kunnen inschakelen om dit fiasco af te werken naar onze wensen. Wij willen ook dat energy protect zijn verantwoordelijkheid neemt en eens goed naar zijn visie kijkt binnen het bedrijf om zo andere mensen niet op deze manier te behandelen. Het heeft voor ons lang genoeg geduurd en ons geduld is op. Wij zijn zeer ongelukkig en diep teleurgesteld met de huidige situatie. Wij hopen dat door het inschakelen van Test Aankoop dit op te lossen en ook andere mensen te waarschuwen goed het bedrijf op te zoeken en na te kijken voor ze er mee in zee gaan. Vriendelijke groeten, Buddy & Jolien
Berichten (6)
Energy Protect
Naar: B. P.
DATA NOT AVAILABLE
Energy Protect
Naar: B. P.
Hierbij kopij van de tekst die werd verstuurd op 17/08 Beste Jolien,Matthias en Jeroen zijn zeer ervaren vakmannen van wie we nooit geen klachten krijgen. Een ervan is 's avonds rond 20 u speciaal nog terug naar jullie gereden om de hoogtewerker die mis geparkeerd was te verplaatsen. U kan ons geen onwil aanwrijven.Ik wil er u op wijzen dat uw installatie binnen ook nog niet afgewerkt is. Wat waarschijnlijk de oorzaak is waarom u refereert naar een slordige afwerking, voortgaand op de foto's die u er bij heeft gevoegd.Feit blijft dat we met de hoogtewerker toegang moeten hebben binnen een afstand van 11 meter om de installatie te laten afwerken. Dit werd volgens onze installateur besproken met u. Van zodra de toegang vrijgemaakt is plannen we dit in voor afwerking.De klant heeft beloofd om de zijgevel vrij te maken van alle materialen die daar nog liggen zodat we met onze hoogtewerker het toestel kunnen plaatsen. Dit was niet gebeurd op datum van plaatsing en we waren een nieuwe datum overeengekomen. Enkele dagen voor de werken weigerde de klant plots om dit te doen en eiste van ons dat we dit zelf gingen oplossen.Het probleem van de boring die men aankaart heeft te maken met de locatie van de aansluiting van de leiding aan de binnenunit, die afhankelijk van het type links of rechts zit.We zitten hier vast omdat de klant iedere medewerking weigert.David HouthoofdBestuurder0800 97 467 David.Houthoofd@groupprotect.bewww.aquaprotect.be www.energyprotect.be www.isoprotect.be www.mosprotect.beGroup Protect BV Esserstraat 3 8550 Zwevegem BE0478 977 882 T: 0800 97 467 @: info@groupprotect.beVind ons ook inRetrouvez-nous Gent, Genk, Mechelen, Gosselies BrainelAlleud
B. P.
Naar: Energy Protect
DATA NOT AVAILABLE
B. P.
Naar: Energy Protect
Beste,Wij hadden al antwoord gegeven op uw vorig bericht op 17/8. Daarop hadden we tot op heden geen antwoord van. Ik heb het hier onder nogmaals bijgevoegd, moest je het gemist hebben.Dus wij weigeren helemaal geen samenwerking, maar krijgen amper gerichte antwoorden op onze vragen. We hebben verre van de indruk dat we gehoord worden door een bedrijf dat constant halve antwoorden geeft en niet met een oplossing komt. Ik heb zelf rondgekeken naar andere hoogtewerkers, omdat ik er al met grotere gewerkt heb, en jullie doen zelfs de moeite niet om te bekijken of het mogelijk is voor deze opdracht. Want we hebben nooit beloofd dat we deze plaats vlak bij de gevel konden proper maken. Het is perfect bereikbaar met een hoogtewerker die een langere arm heeft zodat je verder kan steken. Het gaat trouwens over een achtergevel en niet over een zijgevel. Dit zijn allemaal zaken waarbij u zelf laat zien dat u geen interesse wilt tonen in onze situatie.En de binnen units die hier staan hebben intern een plaats die ook aan de andere kant bereikbaar is voor een boring.Uw ervaren vakman heeft zelfs intern al voorzien dat er helemaal van links (waar we geen buizen wilden zo los in het zicht) naar rechts de koperen leidingen lopen. Dus hij had na 1 minuutje samenspraak met ons snel even kunnen afspreken dat er langs rechts aangesloten kon worden. *2 foto's in bijlage van de unit, met de voorbereiding tot aansluiting en de andere optie die langs rechts kon.* in bijlage het emailverkeer met ons antwoord op 17/8
Energy Protect
Naar: B. P.
DATA NOT AVAILABLE
Energy Protect
Naar: B. P.
Beste Jolien en Budy,Dat is dan woord tegen woord. Feit is dat we met een normale hoogtewerker (11 m) ons werk niet kunnen doen. En een verreiker van 20 meter zal niet lukken voor die prijs. Ik stel voor dat u zelf een hoogtewerker voorziet waarvan u denkt dat dit voldoende is.U kent ons standpunt. Dat zal niet veranderen via dit platform, social media of andere. We zijn een dienstverlenend bedrijf die al 20 jaar bestaan en een van de grootste residentiele installateurs van het land. Met onze klanten voeren we een dialoog om tot een oplossing te komen. Iets wat (meestal) altijd lukt als beide partijen eerlijk zijn.U mag terug contact opnemen voor een datum met onze plaatsingsdienst. Wij komen dan afwerken als u de hoogtewerker voorziet, of de gevel vrijmaakt zodat we door kunnen zoals afgesproken.Indien niet komen we het geplaatste materiaal terughalen en zullen we de reeds geleverde prestaties verrekenen.David HouthoofdBestuurder0800 97 467 David.Houthoofd@groupprotect.bewww.aquaprotect.be www.energyprotect.be www.isoprotect.be www.mosprotect.beGroup Protect BV Esserstraat 3 8550 Zwevegem BE0478 977 882 T: 0800 97 467 @: info@groupprotect.beVind ons ook inRetrouvez-nous Gent, Genk, Mechelen, Gosselies BrainelAlleud
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten