Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Bestelde tickets ongeldig waardoor nieuwe tickets te betalen
BesteWij hebben op 17 september de Efteling bezocht met 6 volwassenen en 3 kinderen, waarbij 1 onder de 3 jaar (gratis). We hadden volgende situatie voor en konden ter plekke aan de infobalie niet voortgeholpen worden, alsook niet nadien via hun Facebook Messenger, waardoor we ons nu naar jullie richten via deze weg. Mijn vriendin had een tijd terug tickets besteld met korting via haar werkgever, ter waarde van 42 euro per ticket wat met korting 35 euro werd, met het oog op een bezoek in maart. Echter dit hebben we door overmacht moeten annuleren/uitstellen. We hadden deze uitgesteld naar 17 september. Aan de ingang gaf men aan dat ze niet geldig waren. Aan de ticket en informatiebalie gaven ze aan dat deze ´laagseizoenstickets' waren en niet geldig zijn nu in het ´hoog seizoen'. Wij gaven aan dat we het verschil dan wel zouden opleggen. Het personeel gaf aan dat dit dan weer niet kon, gezien het tickets met bedrijfskorting waren.Een heel erg onaangename situatie, daar we 2 uur gereden hadden vanuit België en verplicht werden nieuwe tickets te kopen. Men wist ook dat we dan niet zouden terugkeren zonder bezoek. Dit terwijl we online gewoon konden reserveren met onze originele tickets zonder foutboodschap en dus met bevestiging.Wat kunnen jullie hier aan doen?Bewijsstukken kunnen wel bezorgd worden.Alvast bedankt
Tickets Efteling AH
BesteIk heb al verschillende keren gemaild ivm de tickets van Albert Heijn. Jammer dat jullie weinig inspanningen leveren voor jullie Belgische klanten. We mogen al geruime tijd niet meer reizen. Bovendien is jullie park ook dicht gegaan. We hadden nog 1 ticket van € 41 en 1 ticket van € 45. We zouden het fijn vinden als deze toch nog konden gebruikt worden. Het gaat toch om veel geld, die jullie tenslotte ontvangen hebben.Ik heb ook geen weet van een formulier op jullie website: * Voor Albert Heijn tickets geldt dit alleen als je al een reservering voor een bezoek had gemaakt. Na het invullen van het formulier worden de tickets verlengd. Heb je geen formulier ontvangen? Neem dan contact met ons op.Deze periode is voor niemand fijn en we keken ernaar uit om langs te gaan. Met vriendelijke groetenLaetitia Clairbois
Geen terugbetaling door corona met annulatieverzekering
Beste,Wij hebben gereserveerd (en betaald) voor een reis van 5 dagen in de Efteling van 02/11/2020 tot 06/11/2020. Door de coronacrisis heeft Nederland echter beslist dat alle buitenlanders in quarantaine moeten voor 10 dagen vanaf ze zich begeven op Nederlands grondgebied. We kunnen dus niet gaan, tenzij we 5 dagen in ons huisje blijven en nog 5 dagen bijboeken. In onze ogen is dat overmacht, de maatregelen werden namelijk buiten ons wil opgelegd.We hebben hiervoor contact opgenomen met de Efteling om de reis te annuleren. Het was al bijna onmogelijk om iemand te spreken die ons kon helpen, op de chat vind je enkel mensen die je niet kunnen helpen en via de telefoon geraak je amper binnen. Na 2 maal bijna een uur aan de lijn te hangen en de eerste keer er zelf te worden afgesmeten, zei de persoon aan de lijn dat corona geen geval van overmacht is en dat we dus niet kunnen annuleren zonder een vergoeding te betalen (90% van betaalde bedrag). We hebben deze persoon ook gevraagd waarom het niet gezien wordt als overmacht en zijn antwoord was dat deze maatregelingen van de Nederlandse overheid komen en niet van de Efteling zelf. Bij de vraag als we dan gewoon de reis kunnen laten doorgaan en de Efteling kunnen bezoeken, zei deze persoon dat de Efteling op zich niets doet om te controleren of Belgen zich houden aan de opgelegde quarantainemaatregelen. We mogen dus in principe gaan als we willen, maar ze maken zich blijkbaar geen zorgen als het over de volksgezondheid gaat. Ze sporen ons dus aan om te gaan. We stelden toen de vraag als het zelf ok zou zijn om met een mogelijke besmetting toch langs te komen en daar kregen we als antwoord op dat de Efteling niet actief op zoek gaat naar zieke mensen. Ze weigeren dus om hun verantwoordelijkheid te nemen en ze maken het de mensen zeer moeilijk die wel hun verantwoordelijkheid willen nemen. We worden enkel de volgende opties aangeboden:- annuleren met de nodige kosten,- een voucher, om te boeken tot eind 2021,- de reis omboeken mits eventuele prijsverhogingWe vinden dit op zich een zeer gevaarlijke situatie, want hoe houden ze mensen tegen die bewust of onbewust besmet zijn om naar het park te komen? Mensen die het financieel moeilijk hebben, zullen op die manier toch het risico nemen. Daarnaast word je hierover amper geïnformeerd, je wordt enkel aangespoord om een annuleringsverzekering te nemen. Het is nog altijd mogelijk om een reis te boeken, ook al buitenlander. Dus ze geven iedereen een voucher voor volgend jaar, prijzen zullen omhoog gaan en de kortingen die ze dit jaar geven, zullen volgend jaar niet meer bestaan... Heel oneerlijk vinden we dit allemaal en vooral profiteren van de situatie!Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten