Terug

Geen terugbetaling door corona met annulatieverzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Efteling

21/10/2020

Beste,Wij hebben gereserveerd (en betaald) voor een reis van 5 dagen in de Efteling van 02/11/2020 tot 06/11/2020. Door de coronacrisis heeft Nederland echter beslist dat alle buitenlanders in quarantaine moeten voor 10 dagen vanaf ze zich begeven op Nederlands grondgebied. We kunnen dus niet gaan, tenzij we 5 dagen in ons huisje blijven en nog 5 dagen bijboeken. In onze ogen is dat overmacht, de maatregelen werden namelijk buiten ons wil opgelegd.We hebben hiervoor contact opgenomen met de Efteling om de reis te annuleren. Het was al bijna onmogelijk om iemand te spreken die ons kon helpen, op de chat vind je enkel mensen die je niet kunnen helpen en via de telefoon geraak je amper binnen. Na 2 maal bijna een uur aan de lijn te hangen en de eerste keer er zelf te worden afgesmeten, zei de persoon aan de lijn dat corona geen geval van overmacht is en dat we dus niet kunnen annuleren zonder een vergoeding te betalen (90% van betaalde bedrag). We hebben deze persoon ook gevraagd waarom het niet gezien wordt als overmacht en zijn antwoord was dat deze maatregelingen van de Nederlandse overheid komen en niet van de Efteling zelf. Bij de vraag als we dan gewoon de reis kunnen laten doorgaan en de Efteling kunnen bezoeken, zei deze persoon dat de Efteling op zich niets doet om te controleren of Belgen zich houden aan de opgelegde quarantainemaatregelen. We mogen dus in principe gaan als we willen, maar ze maken zich blijkbaar geen zorgen als het over de volksgezondheid gaat. Ze sporen ons dus aan om te gaan. We stelden toen de vraag als het zelf ok zou zijn om met een mogelijke besmetting toch langs te komen en daar kregen we als antwoord op dat de Efteling niet actief op zoek gaat naar zieke mensen. Ze weigeren dus om hun verantwoordelijkheid te nemen en ze maken het de mensen zeer moeilijk die wel hun verantwoordelijkheid willen nemen. We worden enkel de volgende opties aangeboden:- annuleren met de nodige kosten,- een voucher, om te boeken tot eind 2021,- de reis omboeken mits eventuele prijsverhogingWe vinden dit op zich een zeer gevaarlijke situatie, want hoe houden ze mensen tegen die bewust of onbewust besmet zijn om naar het park te komen? Mensen die het financieel moeilijk hebben, zullen op die manier toch het risico nemen. Daarnaast word je hierover amper geïnformeerd, je wordt enkel aangespoord om een annuleringsverzekering te nemen. Het is nog altijd mogelijk om een reis te boeken, ook al buitenlander. Dus ze geven iedereen een voucher voor volgend jaar, prijzen zullen omhoog gaan en de kortingen die ze dit jaar geven, zullen volgend jaar niet meer bestaan... Heel oneerlijk vinden we dit allemaal en vooral profiteren van de situatie!Met vriendelijke groeten

Berichten (1)

Efteling

Naar: D. D.

15/11/2020

Beste heer/mevrouw,Inmiddels zie ik dat het is opgelost en de gasten naar ons zijn toegekomen. Hopelijk heb ik u genoeg gea¯nformeerd.Mocht u nog andere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren.Met vriendelijke groet,Wesley RomijnEfteling Contact CenterEfteling bvPostbus 185170 AA KAATSHEUVELContact met de Efteling [:www.efteling.com/include/images/Emailfooter.jpg]Geniet samen van de Efteling midden in het groen en laat je betoveren door de vele attracties, sprookjes en parkshows. Wil je nóg langer samen genieten?Kom dan sprookjesachtig overnachten in een van onze hotels of vakantiewoningen direct grenzend aan het attractiepark.Op deze e-mailtekst en eventuele attachment is de disclaimer van toepassing::www.efteling.com/-statement


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform