Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering herstelling onder garantie
Geachte mevrouw/heer, Op 14-07-2023 plaatste u de aangekochte zonnepanelen en omvormer waarvoor wij € 5.387,09 betaalden. Na 1 jaar en 10 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, is de omvormer defect waardoor er momenteel geen energie meer wordt opgewekt. Op 28-05-2025 contacteerden we u, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek krijgt geen enkel gehoor en ondertussen zijn we 8 dagen verder, terwijl op uw factuur duidelijk vermeld staat dat wij recht hebben op Service binnen de 7 werkdagen. Uw enige oplossing is een herstelling op 10-08-2025 wat ver buiten de 7 werkdagen valt, bovenop deze nalatigheid is dit ook nog eens een zondag. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Elien Deleus Kapelstraat 2 b 1 , 3370 Boutersem Bijlagen: Factuur
Oude Pannels PV CYCLE ATTEST
Hallo, U heeft in januari mijn defecte zonnepanelen vervangen. Ik heb het keuringsrapport en het PV CYCLE ATTEST van de oude panelen niet ontvangen. Fluvius blokkeerde mijn groenestroomcertificaten totdat in afwachting van een bewijs van recyclage of een beëdigde verklaring van Eco voorlegde dat ze gerecycleerd waren. Sinds januari probeer ik dit document per e-mail en per telefoon te verkrijgen, zonder resultaat. Het regulariseren van uw installatie met Fluvius is niet optioneel, het maakt deel uit van de dienst die wordt verkocht bij de installatie van de panelen en is inbegrepen in de algemene voorwaarden van uw aanbod. Als Eco-partner mij niet binnen een week contacteert om mij te helpen dit probleem met Fluivius op te lossen, zal ik een procedure starten via een advocaat.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten