Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Afrekening
Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie K2093126-60. Ik heb de eindafrekening gekregen op 11 maart 2025 voor een bedrag van -2972.48 EUR. Deze heb ik mogen ontvangen op mijn rekening. Echter heb ik samen met deze CN en de retro actieve premie beslist om beide bedragen te herinvesteren, 4300 euro, in bijkomende panelen en een batterij, waar we ook nog 9K zijn gaan bijlenen bij de bank. Vandaag neem ik contact op voor de maandelijkse bedragen te laten zakken omdat we dus minder gaan verbruiken normaliter, en krijg ik telefonisch de melding dat er NOG een afrekening zal volgen??? De dame die ik aan de lijn had liet volgens een snelle berekening weten dat dit tussen 4K en 5K zal zijn in de maand april. Nergens maar ook nergens heb ik via eender kanaal mogen vernemen dat ik voor het eerst ooit in mijn leven 2 afrekeningen van electriciteit zou krijgen!!! Geen begeleidende mail, niets... Had ik telefonisch geen contact gelegd met uw bedrijf zou ik over een paar weken van mijn sokken afgevallen zijn door uw 2e afrekening. De persoon in kwestie liet mij weten dat dit standaard zou zijn bij de omschakeling naar een digitale meter. Weet u dat ik als persoon normaliter maar 1x in mijn leven te maken zal hebben met deze verandering en u 1000e keren per jaar?? Als ik de factuur niet kan betalen, kan ik dit in 8x max terugbetalen zei ze me ook, als ik 4K deel door 8, zal ik voor 8 maanden lang 500 euro moeten terugbetalen?? Ik laat u nu al weten dat u voor een financiële kater heeft gezorgd in mijn gezin en financiën. Wat wij dachten goed te doen, herinvesteren aan nieuwe energie word nu een pijnlijke affaire. Mag ik u verzoeken om ons als gedupeerde met aandrang een oplossing te bieden, en dat alle toekomstige klanten beter geholpen zullen worden dan hoe ik behandeld word? Met vriendelijke groet,
Terugbetaling
Beste,Ik ben bij uw bedrijf een vast contract aangegaan voor gas en electriciteit op 01/06/ 2021. Op 7/10/2021 heb ik een mail ontvangen met de boodschap dat op 15/10/2021 de voorschot ten worden verdubbeld. Naar mijn weten mag bij een vast contract het voorschot niet verhoogd worden. Gelieve mijn voorschotten terug te betalen en de huidige voorschotten aan te passen naar het oorspronkelijke bedrag aub.Met vriendelijke groet
overgang van gas- en elktriciteitsleverancier
Plots ontvang ik een e-mail van Fluvius met de vraag mijn meterstanden door te geven want ik zou overgaan naar EBEM.Ik weet echter van niets en wens bij mijn vorige leverancier Eneco te blijven. Alzo heb ik ook geen meterstanden doorgezonden.Is dit het gevolg van een actie van GAELE?Ik weet het niet en heb een documentje opgesteld (PDF) waarin ik alles beschrijf.Ik zie alleen niet de mogelijkheid dit naar jullie op te sturen.Ondertussen weet ik niet meer bij welke leverancier ik verbonden ben.Graag een reactie en de mogelijkheid het PDF file door te kunnen zenden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten