Meest recente klachten

P. G.
3/07/2020

Domo airco heeft schade bij aankoop, maar bedrijf weigert hierop in te gaan.

Ik bestelde via de Hubo Summerbox een Domo airco.Bij thuiskomst bleek de condensor van de airco beschadigd. deels plat gedrukt, deels verbogen. Terug in de winkel voor een ruiling checken we andere airco's, maar ze hebben allemaal dezelfde soort schade, de ene meer als de ander. In totaal hebben we 5 andere airco's bekeken. Omdat we al lang wachtten op de airco hebben we ze toch meegenomen. Ik stuurde een mail met foto's naar Linea2000, het bedrijf waaronder Domo Elektro valt, en kreeg van de Management Assistant het antwoord dat zelfs met deze schade de airco even goed zal werken.Ik antwoordde dat het wel kan zijn dat de airco hierdoor geen verminderde werking heeft, maar schade is schade en dit werd niet vermeld bij de aankoop, bij geen enkele airco. Ik vergeleek met het aankopen van een product met een krassen in. Je kan zoiets ook niet als gloednieuw verkopen, ook al werkt het even goed.Ik stelde de vraag of de Summerboxen misschien een manier waren geweest om de beschadigde airco's sneller weg te krijgen, maar zei ook dat in het geval dat zo was dit nog altijd bedrog is naar de consument toe, want deze weet hier niets van.Ik zei ook dat ik niemand onterecht wilde beschuldigen en dit gewoon een vraag was, maar dat ik deze manier van werken nog altijd niet oké vind en graag een antwoord terug kreeg hierop.Dat antwoord heb ik nooit gekregen.Dat getuigt niet van klantvriendelijkheid en vandaar dat ik nu via Test Aankoop nogmaals opper naar een verklaring voor de verkoop van beschadigde airco's zonder de consument hierover in te lichten. Bedankt

Opgelost
I. V.
16/03/2015

Probleem met garantie

Beste,ik heb een friteuse gekregen +- 2 jaar geleden vanwege onze huwelijksverjaardag. Deze friteuse is van het merk Domo - Piet Huysentruyt model DO454FR 3000 watt, en op de friteuse zelf staat in het groot op vermeld 10 jaar garantie !!! Ook is de friteuse in totaal nog geen 10 maal gebruikt, hij is nog zo goed als nieuw. Nu wou ik hem gisteren gebruiken maar hij werkt niet meer, hij is al kapot blijkbaar. Het spijtige is dat ik hier geen kassatikket van heb omdat ik hem had gekregen, en ook weet ik niet meer wie hem voor mij als cadeau had gekocht. Nu wil ik graag dat hij wordt hersteld en nog onder garantie, zelf zonder de kassabon die ikzelf niet heb. Er staat duidelijk op het toestel zelf vermeld 10 jaar GARANTIE, en dit model van toestellen bestaan zelf nog geen 10 jaar ! Dus denk ik toch wel recht te hebben op mijn garantie, hetgeen niet meer dan normaal zou zijn vind ik omdat deze toestellen nog geen 10 jaar bestaan. Kan u mij hier een oplossing voor geven aub ?Ik heb al deze mail verzonden + getelefoneerd naar Domo en ze zeggen dat ze de garantie niet willen geven.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform