Meest recente klachten

M. O.
10/03/2025

klacht over facturatie leasecontract DirectLease

Geachte heer/mevrouw, Ik dien hierbij een officiële klacht in over twee facturen die mij onterecht zijn aangerekend in het kader van mijn leasecontract. 1. Factuur remblokken (€ 251,23) Op 15/07/2024 had ik een afspraak bij Audi Service Lokeren (Garage Mertens) voor een reguliere onderhoudsbeurt van mijn leasevoertuig. Zonder mijn voorafgaande toestemming werden de voorste remblokken vervangen, waarna ik een factuur ontving van € 251,23. Na telefonisch contact met DirectLease werd het bedrag aangepast, maar volgens mijn leasecontract had ik deze kosten helemaal niet hoeven te betalen. Pas achteraf ontving ik een slijtagematrix waarin vermeld staat dat de voorste remblokken 70.000 km mee moeten gaan, maar deze informatie was niet eerder aan mij gecommuniceerd. Ik verzoek u daarom deze factuur volledig te annuleren en het reeds betaalde bedrag aan mij terug te storten. 2. Bezwaar schadeafrekening (€ 1.575,00) Daarnaast maak ik bezwaar tegen de schadefactuur van € 1.575,00 die mij in rekening is gebracht bij de inname van het voertuig. Bij de aflevering van het voertuig in 2021 heb ik mondeling melding gemaakt van bestaande roestplekken aan de persoon die de auto aan mij heeft overhandigd. Aangezien deze schade al aanwezig was bij de start van het leasecontract, vind ik het onterecht dat ik hier nu voor moet betalen. Ik verzoek u deze schadeclaim te herzien en mij hierover een schriftelijke reactie te geven. In de bijlage vindt u de relevante documenten, inclusief de facturen en de slijtagematrix. Met vriendelijke groeten, Mustafa Oksuz

Afgesloten
E. C.
2/09/2024

Onwettige facturatie

Sinds einde 2020 bezitten we een auto Fiat Tipo in private lease bij de maatschappij Directlease aan voordelige voorwaarden als lid van Testaankoop. Het principe van een leasewagen is dat je buiten de maandelijkse leaseprijs alleen maar de brandstof betaalt en eventuele boetes of franchise bij ongevallen in fout. Begin 2024 gaat de wagen naar de garage voor jaarlijks onderhoud. Er wordt geen opmerking gegeven ivm de staat van de remmen. Amper 6 maand later, of ongeveer 6.000 km, horen we af en toe een geluid vooraan aan de wagen, vooral bij het remmen aan lage snelheden. We maken een afspraak bij de garage en die vervangt de remblokken en remschijven vooraan (ongeveer 43.500 km). Dit wijst dus duidelijk op een probleem met de remmen. Tot mijn grote verbazing, krijg ik achteraf van Directlease een factuur van 258,48 euro (factuur 1420582) voor de remblokken en remschijven vooraan. Ik vraag dan ook waarom ik deze factuur krijg. Dit is de eerste keer dat dit gebeurt na meer dan 20 jaar gebruik van een firmawagen en meer dan 8 jaar gebruik van een private lease wagen door het gezin. Antwoord van Directlease : het vervangen van de remmen is in het leasecontract alleen inbegrepen bij normale slijtage. Het gemiddelde is rond 70.000 km en aangezien dat bij ons statistisch te vroeg is, heeft men een gedeelte van de kosten aangerekend. Ik heb geantwoord dat dit niet in het contract staat et dat ik helemaal niet akkoord ga. Desondanks zie ik nu dat de factuur wel geïnd is. In het leasecontract staat duidelijk dat alle herstellingen en onderhoud inbegrepen zijn bij normaal gebruik van de wagen. Dit is bij ons het geval. In het contract wordt niet gesproken over slijtage van de remmen, gemiddelden, mogelijkheid om een gedeelte aan de klant te factureren… Directlease heeft geen enkele wettelijk basis om deze factuur te innen en ik vraag dan ook de volledige terugbetaling.

Afgesloten
M. V.
17/09/2020

Foute factuur

Op 24/11/2016 zijn we een leasing aangegaan van een opel Corsa voor mijn echtgenote Van Broeckhoven Christa. Deze leasing liep ten einde op 14/11/2019 , waarna ik de wagen in nieuwstaat persoonlijk heb binnengebracht bij Direct Lease op 21/11/19 om 13.30 u. Indien directlease de wagen zou moeten komen ophalen zouden er inname kosten gerekend worden die bij persoonlijke afgifte niet verrekend zouden worden. Dit volgens mail gestuurd door directlease aan mij op 9/10/2019 om 13:06 u.De wagen wordt gekeurd bij inname en wordt in voortreffelijke staat bevonden zonder enige negatieve opmerking.En toen begon de miserie:- ook al was het contract afgelopen nam directlease toch nog in de maand december 2019 huurkosten van mijn rekening via domiciliëring. Na veel over en weer getelefoneer heb ik hier een credietnota van gekregen.-Vervolgens stuurt directlease in januari 2020 een factuur voor innamekosten. Na weer veel over en weer getelefoneer zeiden ze dat ik deze factuur inderdaad niet moest betalen en dat ze dit zouden recht zetten.Het contract werd toen volledig afgesloten en mijn waarborg werd terugbetaald.Nu, in september 2020 probeert Directlease weer geld van mijn rekening te halen onder het voorwendsel van dezelfde factuur van januari 2020. Gelukkig had ik door de negatieve ervaringen reeds mijn domiciliëring geblokkeerd . Zo is er niet onrechtmatig geld van de rekening gegaan en kreeg ik een mail waarin ik aangemaand wordt om binnen de 8 dagen te betalen. Danielle Van Belle van Directlease gaf tijdens telefonisch contact absoluut geen voldoening zodat ik mij tot Testaankoop moet richten . Alle documenten om dit te staven vind u in bijlagen.Ik eis dat de foutieve facturen onmiddellijk stoppen en een bevestiging hier van en wil dat Directlease mijn domiciliëring definitief stopzet.groetenVangossum Marc

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform