Geachte heer/mevrouw,
Ik dien hierbij een officiële klacht in over twee facturen die mij onterecht zijn aangerekend in het kader van mijn leasecontract.
1. Factuur remblokken (€ 251,23)
Op 15/07/2024 had ik een afspraak bij Audi Service Lokeren (Garage Mertens) voor een reguliere onderhoudsbeurt van mijn leasevoertuig. Zonder mijn voorafgaande toestemming werden de voorste remblokken vervangen, waarna ik een factuur ontving van € 251,23.
Na telefonisch contact met DirectLease werd het bedrag aangepast, maar volgens mijn leasecontract had ik deze kosten helemaal niet hoeven te betalen. Pas achteraf ontving ik een slijtagematrix waarin vermeld staat dat de voorste remblokken 70.000 km mee moeten gaan, maar deze informatie was niet eerder aan mij gecommuniceerd.
Ik verzoek u daarom deze factuur volledig te annuleren en het reeds betaalde bedrag aan mij terug te storten.
2. Bezwaar schadeafrekening (€ 1.575,00)
Daarnaast maak ik bezwaar tegen de schadefactuur van € 1.575,00 die mij in rekening is gebracht bij de inname van het voertuig. Bij de aflevering van het voertuig in 2021 heb ik mondeling melding gemaakt van bestaande roestplekken aan de persoon die de auto aan mij heeft overhandigd. Aangezien deze schade al aanwezig was bij de start van het leasecontract, vind ik het onterecht dat ik hier nu voor moet betalen.
Ik verzoek u deze schadeclaim te herzien en mij hierover een schriftelijke reactie te geven.
In de bijlage vindt u de relevante documenten, inclusief de facturen en de slijtagematrix.
Met vriendelijke groeten,
Mustafa Oksuz