Meest recente klachten

T. V.
26/06/2025

Openen van geblokkeerde rekening

Op 21 maart neem ik contact op met Deutsche Bank in Waver om een rekening te openen op naam van mijn zoon Bart. Dit moet een geblokkeerde rekening zijn, omdat daar gelden op moeten gestort worden die van zijn geblokkeerde rekening van de KBC komen. Bart staat onder financiële bewindvoering, en ik ben één van zijn bewindvoerders (samen met mijn vrouw). Van de vrederechter heb ik een toelating om gelden van Bart te beleggen in een ETF (S&P 500), maar dat kan niet bij KBC, maar wel bij DB, vandaar dat ik daar een rekening wil openen. We zijn nu een goede 3 maanden verder en ik heb nog steeds niet de mogelijkheid om een belegging te doen. De gelden zijn ondertussen wel op een geblokkeerde rekening gestort bij DB, maar dat heeft dus veel vijven en zessen gekost. Ik werd 'geholpen' door een zekere Pierre Martin, die , op zijn zachts gezegd, geen kennis heeft van hoe geblokkeerde rekeningen moeten opgezet worden, en nog minder van hoe , eens het geld erop gestort is, een beleggingstransactie kan gedaan worden. Pas op 23 mei is het me gelukt om gelden over te maken van mijn zoon's KBC rekening op de geblokkeerde rekening bij DB. Maar dat was het dan ook. Ik was niet in de mogelijkheid om met dat geld iets te doen. Er was wel een beleggingsrekening geopend, maar ik kon geen transacties doen. Na telefonisch contact heeft P.Martin mij gezegd, dat ik pas een transactie kon doen als er een Financial Id was opgesteld. Allemaal goed en wel, maar daarvoor had ik niet de nodige rechten. Terug contact gezocht, maar dat heeft niets uitgehaald. Ik ben dan de eerste helft van juni op reis geweest, en geprobeerd het van op afstand in orde te krijgen, maar zonder resultaat. Ik heb dan toch een afspraak gekregen waarbij P.Martin me beloofde dat als ik naar het kantoor zou komen, de eerste transactie zou kunnen gebeuren. Ik dus op 19 juni naar het kantoor, maar het was weeral mis. Het lukte niet. Volgens de heer Martin, moest er in het systeem nog iets 'opengezet' worden om de transactie te kunnen doen, en hij stuurde me vriendelijk naar huis, met de belofte dat hij me zou bellen als het in orde was. We zijn nu een week later, en heb nog steeds niets van hem gehoord. Ik ben het al een tijdje danig beu dat DB zo aan het klungelen is , en dat ik het steeds ben die achter de feiten moet aangaan. Mijn vraag is of Test aankoop geen druk kan zetten op DB om deze zaak een zetje te geven. Ik had graag eindelijk een competente contactpersoon gehad, want met de heer Martin heb ik het duidelijk gehad. Die heeft zijn onkunde zodanig ten toon gespreid de laatste maanden, dat ik het met hem echt niet meer zie zitten.

Afgesloten
H. V.
22/04/2022

Afloop contract

Mijn vrouw en ikzelf sloten een Langetermijn Opti-Plan Axa af via DB. Dat werd opgesteld met einddatum april 2042. Nu krijgen we een uitbetaling met de mededeling dat het contract nu afloopt. Axa beweert dat deze contracten automatisch aflopen als men 75 wordt (dit jaar). Dit werd ons indertijd niet meegedeeld door DB! Ik nam contact op met DB, maar daar vindt men het contract blijkbaar niet terug, terwijl dit wel bij Axa aanwezig is.

Afgesloten
V. R.
28/01/2022

Afsluiten rekening

Beste,Op 15/11/2021 deed ik een aanvraag om mijn rekening bij Deutsche Bank op te zeggen. Ik kreeg een ontvangstbevestiging van deze aanvraag.Op 10/12/2021 had ik nog steeds geen nieuws over de afsluiting van mijn rekening dus stuurde ik Deutsche Bank een mail via hun contactformulier op de website met de vraag om me te laten weten of mijn rekening succesvol is afgesloten. Enkele dagen later werd ik gebeld en kreeg ik te horen dat mijn rekening niet afgesloten kon worden aangezien er enkele eurocent op stond. Ik had nochtans al mijn geld van de rekening gehaald. Ik moest eerst dit geld eraf halen alvorens de rekening kon afgesloten worden. Ik heb gezegd dat ik dat geld niet wil, er werd toen voorgesteld om dit te schenken aan een liefdadigheidsorganisatie. Ik stemde toe.Ik vroeg of ik bevestiging kon krijgen zodra mijn rekening was afgesloten, ik kreeg te horen dat dit niet kan en er nooit een schriftelijke noch telefonische bevestiging wordt gegeven bij succesvolle afsluiting van de rekening. Blijkbaar moet een (ex-)klant er dus vanuit gaan dat de rekening wel afgesloten zal worden. Wat dus niet gebeurt.Op 04/01/2022 stuurde ik nog eens een mailtje via het contactformulier waar ik expliciet vroeg om schriftelijk per mail of brief een bevestiging te krijgen van de stopzetting van mijn rekening. Ik merkte namelijk dat ik bankkosten kreeg aangerekend voor het jaar 2022 voor de rekening die ik al sinds november 2021 probeer af te sluiten.Ik word opnieuw opgebeld (ipv schriftelijk gecontacteerd te worden zoals gevraagd) en krijg het excuus te horen dat er teveel mensen momenteel hun rekening stopzetten en dat er maar een beperkt aantal per dag kunnen afgesloten worden, dus dat ik moet wachten, maar dat ik de kosten zeker niet zal moeten betalen.Ik kreeg gisteren, 27/01/2022, een mail in mijn mailbox met de melding dat er een nieuw document zou zijn toegevoegd in mijn e-Safe van Deutsche bank getiteld Kostenoverzicht. Dit wilt zeggen dat mijn rekening nog steeds niet is afgesloten. Ik heb het document zelf niet bekeken omdat ik mijn bankkaarten en digipass reeds vernietigd heb.Ik eis een schriftelijke bevestiging van de stopzetting van mijn rekening ASAP en kwijtschelding van kosten.Vriendelijke groet.

Afgesloten
M. V.
3/06/2019

Problemen met vereffening rekingen Deutsche Bank

Beste, op 16/04/2019 heb ik de vereffening aangevraagd van mijn DB zichtrekening BE06613664944122 en E-Fidelity account BE17613664944021. Voor het storten van de saldos op mijn nieuwe zichtrekening BE11973364595348 moest ik persoonlijk naar een DB loket gaan. Daar werd me verzekerd dat de intresten en getrouwheidspremie tijdens de maand mei zouden uitbetaald worden. Tot heden heb ik nog niets ontvangen??

Opgelost
E. B.
29/05/2015

Exclusief aanbod - 3%/6 maanden

Per mail ontving ik het aanbod van DB om in te tekenen op een termijnrekening met vers kapitaal aan 3% bruto gedurende 6 maanden. Per mail ging ik op dit aanbod in en op 26/05 mocht ik me aanbieden in het agentschap te Kortrijk om de rekening te openen. Gezien ik niet kon garanderen het kapitaal na vervaldatum te blijven beleggen bij DB kreeg ik te horen niet in aanmerking te komen voor deze actie. Daar DB mijn financieel dossier makkelijk kon doornemen vraag ik me af waarom die verplaatsing naar Kortrijk nodig was?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform