Terug

Openen van geblokkeerde rekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Deutsche Bank

26/06/2025

Op 21 maart neem ik contact op met Deutsche Bank in Waver om een rekening te openen op naam van mijn zoon Bart. Dit moet een geblokkeerde rekening zijn, omdat daar gelden op moeten gestort worden die van zijn geblokkeerde rekening van de KBC komen. Bart staat onder financiële bewindvoering, en ik ben één van zijn bewindvoerders (samen met mijn vrouw). Van de vrederechter heb ik een toelating om gelden van Bart te beleggen in een ETF (S&P 500), maar dat kan niet bij KBC, maar wel bij DB, vandaar dat ik daar een rekening wil openen. We zijn nu een goede 3 maanden verder en ik heb nog steeds niet de mogelijkheid om een belegging te doen. De gelden zijn ondertussen wel op een geblokkeerde rekening gestort bij DB, maar dat heeft dus veel vijven en zessen gekost. Ik werd 'geholpen' door een zekere Pierre Martin, die , op zijn zachts gezegd, geen kennis heeft van hoe geblokkeerde rekeningen moeten opgezet worden, en nog minder van hoe , eens het geld erop gestort is, een beleggingstransactie kan gedaan worden. Pas op 23 mei is het me gelukt om gelden over te maken van mijn zoon's KBC rekening op de geblokkeerde rekening bij DB. Maar dat was het dan ook. Ik was niet in de mogelijkheid om met dat geld iets te doen. Er was wel een beleggingsrekening geopend, maar ik kon geen transacties doen. Na telefonisch contact heeft P.Martin mij gezegd, dat ik pas een transactie kon doen als er een Financial Id was opgesteld. Allemaal goed en wel, maar daarvoor had ik niet de nodige rechten. Terug contact gezocht, maar dat heeft niets uitgehaald. Ik ben dan de eerste helft van juni op reis geweest, en geprobeerd het van op afstand in orde te krijgen, maar zonder resultaat. Ik heb dan toch een afspraak gekregen waarbij P.Martin me beloofde dat als ik naar het kantoor zou komen, de eerste transactie zou kunnen gebeuren. Ik dus op 19 juni naar het kantoor, maar het was weeral mis. Het lukte niet. Volgens de heer Martin, moest er in het systeem nog iets 'opengezet' worden om de transactie te kunnen doen, en hij stuurde me vriendelijk naar huis, met de belofte dat hij me zou bellen als het in orde was. We zijn nu een week later, en heb nog steeds niets van hem gehoord. Ik ben het al een tijdje danig beu dat DB zo aan het klungelen is , en dat ik het steeds ben die achter de feiten moet aangaan. Mijn vraag is of Test aankoop geen druk kan zetten op DB om deze zaak een zetje te geven. Ik had graag eindelijk een competente contactpersoon gehad, want met de heer Martin heb ik het duidelijk gehad. Die heeft zijn onkunde zodanig ten toon gespreid de laatste maanden, dat ik het met hem echt niet meer zie zitten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform