Meest recente klachten

J. V.
20/08/2024

Geen zitplaatsen en verplichte overstap naar eurostar

Korte beschrijving van uw probleem Mijn reisgenoot en ik hadden onze tickets voor de trein Berlijn - Brussel, inclusief stoelreserveringen, twee maanden van tevoren geboekt om een comfortabele en soepele reis te garanderen. Echter, een week voor ons vertrek werden we geïnformeerd dat onze oorspronkelijke trein was gewijzigd en dat we waren omgeboekt naar een eerdere trein. Toen we aan boord gingen van de nieuwe trein, ICE756 naar Keulen en EST9486, bleek deze zwaar overboekt en werden onze stoelreserveringen niet gehonoreerd. Hierdoor stonden we de gehele vijf uur durende reis voor het deel tussen Berlijn en Essen. Tot overmaat van ramp, vanwege een vertraging van 25 minuten, adviseerden het treinpersoneel van Deutsche Bahn alle passagiers die naar Parijs en Brussel reisden om over te stappen op een Eurostar-trein op Essen Hbf. Eenmaal aan boord van de Eurostar werden we geïnformeerd dat onze Deutsche Bahn-tickets niet geldig waren omdat Eurostar onafhankelijk opereert. Hierdoor waren we gedwongen om €216 extra te betalen voor dit deel van de reis. Ik heb al meerdere mails naar Deutsche Bahn gestuurd en proberen bellen maar kom nooit verder dan de wachttoon. Gezien de oorspronkelijke ticketprijs van €125,60 en de extra €216 voor de Eurostar, vragen wij om een volledige terugbetaling van €341,60.

Afgesloten
P. G.
11/07/2023

Annulering van trein door DB

Betreft : Trein van Aken naar Dresden.Op 27/2/2023 boek ik een treinreis bij DB (Deutsche Bahn) van Aken naar Dresden voor 4 personen met 4 fietsen, gereserveerde plaatsen. Afreisdatum 23/5/2023. Kostprijs : 149,60€Bevestigingsmail van DB op 27/3/2023, met boekingsnummer UKB3ZD.Op 26/3/2023 krijg ik een mail van DB Reisbegleitung : de reis, zoals voorzien, kan niet uitgevoerd worden.Er is een knop voorzien om een alternatieve route te zoeken ‘Find an alternative route’.Ik probeer via deze knop een alternatieve route te zoeken en alzo mijn oude ticket om te boeken, maar dit lukt niet. Ik probeer dit verschillende keren op verschillende dagen.Op 6/4/2023 mail ik naar uk.sales@deutschebahn.com het probleem : Ik kan mijn ticket niet opnieuw boeken. Met de vraag hoe ik dit kan oplossen?Ik krijg een automatisch antwoord terug.Op 17/4/2023 krijg ik een mail van UK.salesZij doen een voorstel om van Aken naar Dresden te reizen op 23/5/2023. Ik moet mijn ticket niet omboeken. Maar ik moet telefonisch mijn 4 fietsen reserveren op de ICE557 dit kan niet per mail.Ik bel hiervoor 5 maal. Ik sta telkens meer dan 10 minuten in de wachtrij.Ik mail dit op 20/4/2023 aan UK.sales : Ik kan jullie telefonisch, na herhaaldelijk proberen, niet bereiken.Ik krijg een automatisch antwoord terug.Ik begin ongerust te worden en kijk of ik een nieuwe reis kan boeken van Aken naar Dresden, met 4 fietsen. Dit lukt niet meer voor 23/5/2023 of voor 24/5/2024. Ondertussen heb ik verschillende hotels in Dresden en omgeving geboekt.Op 21/4/2023 boek ik een nieuwe treinreis van MonchenGladbach, Duisburg naar Dresden op 24/5/2023. Boekingsnummer : YFK3KR. Kostprijs : 229,60€.Op 23/4/2023 mail ik naar UK.salesIk durf niet langer wachten en heb een nieuwe reis geboekt, jammer genoeg op een andere dag en vanuit een ander station.Ik vraag om mijn ticket, dat ik niet kan gebruiken, terug te storten. Of ik andere stappen moet ondernemen?Ik krijg een automatisch antwoord.Op 21/5/2023 mail van UK.salesZij sturen mijn mail door naar de bevoegde dienst : Email: fahrkartenservice@bahn.deZij zullen contact opnemen, zo vlug als ze kunnen.Op 29/6/2023 mail van fahrkartenservice@bahn.deZij kunnen mijn geannuleerd ticket niet terugbetalen.Mijn vraag : Ik heb geprobeerd om zo goed mogelijk hun instructies te volgen, maar het is mij niet gelukt om een andere reis te boeken of een terugbetaling te krijgen.-Kan ik alsnog een terugbetaling genieten?-Ik vermoed dat meerdere reizigers hetzelfde meemaken : kan dit in de toekomst simpeler gemaakt worden?Met vriendelijke groeten,Peter Geboers

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform