Korte beschrijving van uw probleem
Mijn reisgenoot en ik hadden onze tickets voor de trein Berlijn - Brussel, inclusief stoelreserveringen, twee maanden van tevoren geboekt om een comfortabele en soepele reis te garanderen. Echter, een week voor ons vertrek werden we geïnformeerd dat onze oorspronkelijke trein was gewijzigd en dat we waren omgeboekt naar een eerdere trein. Toen we aan boord gingen van de nieuwe trein, ICE756 naar Keulen en EST9486, bleek deze zwaar overboekt en werden onze stoelreserveringen niet gehonoreerd. Hierdoor stonden we de gehele vijf uur durende reis voor het deel tussen Berlijn en Essen.
Tot overmaat van ramp, vanwege een vertraging van 25 minuten, adviseerden het treinpersoneel van Deutsche Bahn alle passagiers die naar Parijs en Brussel reisden om over te stappen op een Eurostar-trein op Essen Hbf. Eenmaal aan boord van de Eurostar werden we geïnformeerd dat onze Deutsche Bahn-tickets niet geldig waren omdat Eurostar onafhankelijk opereert. Hierdoor waren we gedwongen om €216 extra te betalen voor dit deel van de reis.
Ik heb al meerdere mails naar Deutsche Bahn gestuurd en proberen bellen maar kom nooit verder dan de wachttoon.
Gezien de oorspronkelijke ticketprijs van €125,60 en de extra €216 voor de Eurostar, vragen wij om een volledige terugbetaling van €341,60.