Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Factuur komt niet overeen met contract. Geld gestolen van waarborg.
Beste,Ik heb een bestelwagen gehuurd voor zondag-maandag. Omdat ze zondag niet open waren moesten we er een dag eerder omkomen.Doordat dit een dag eerder was hebben we dan al onze verhuis 1 dag vervroegd, en was het maandag eigenlijk niet meer nodig.Plots op de eindfacturatie is toch die dag vroeger aangerekend. Terwijl het niet eens een optie was om hem zondag op te halen, en op ons contract dit ook niet vermeld staat.Er wordt ons verteld dat er mee gereden is op zaterdag en dit dus aangerekend wordt als een dag. OK maar dan moet dat wel in het contract staan en tenminste telefonisch vermeld worden als er ons verteld werd dat de camionette de zaterdag moet opgehaald worden, niet achteraf.Omdat ze 500 euro waarborg achterhouden is er ook geen optie om die extra dag niet te betalen, het is gewoon van onze waarborg afgepakt.Ik heb alle kleine letters van het contract zelf gelezen achteraf door deze situatie en dit staat er NIET in vermeld.Er is ons dus een 119 euro niet contractueel achtergehouden van onze waarborg.We hebben op mail het contract van zondag-maandag. We hebben ook op mail dat we moesten vrijdag al bellen (dit werd door Delrue Rent zelf gezegd ) en specifiek met specifieke en exacte vermelding van Zonder meerprijs.Meerdere pogingen om het geld terug te krijgen werden beantwoord met regels dat nergens in hun contract staan, nergens bevestigd waren door ons en nooit ondertekend werden. Verder hebben wij concreet op mail dat dit zonder meerwaarde was.Ook is het onverantwoord om een contractueel/factuur geschil van de WAARBORG die specifiek in vertrouwen gegeven wordt voor de staat van de gehuurde wagen te garanderen, te gebruiken om een meerkost op een factuur te betalen.
Problemen met terugbetaling waarborg
Geachte,Op 26 december jl. huurde mijn stiefpapa M. Lambrecht bij uw firma een verhuiswagen met bovenvermelde referte. Ondanks weinig informatie van uw kant uit werd de verhuiswagen terug bij u ingeleverd, volgetankt met Adblue. Aangezien het tankpeil van de Adblue onveranderd bleef nam mijn stiefpapa contact op met u om dit aan te kaarten.Tot grote verbazing van mijn stiefpapa ontving hij kort daarop een aangetekend schrijven waarin u meldde dat hij schade heeft veroorzaakt aan de verhuiswagen door diesel te tanken in de Adblue tank.Daarom houdt u ook de waarborg van € 500 in. Ik was echter getuige van die bewuste tankbeurt en kan u verzekeren dat er nooit werd getankt met diesel. Ikzelf heb de Adblue tank voorzien van Adblue. Dat kunt u nagaan op mijn rekeningafschriften. Mijn stiefpapa en ik gingen ervan uit dat Adblue de enige vorm van brandstof was voor deze verhuiswagen. Toen bleek dat er wel degelijk diesel kon worden getankt, hebben wij het tekort aan diesel onmiddellijk terugbetaald. Toch weigert u de waarborg van € 500 terug te storten omdat u liegt over de inhoud van een telefoongesprek tussen mijn stiefpapa en uw personeel. U reageert immers met: “Het feit dat uw lid een trechter heeft gebruikt om Adblue te tanken, geeft aan dat hij verkeerd heeft getankt met als gevolg diesel in de Adblue. dit heeft de nodige problemen opgeleverd waardoor wij kosten dienen aan te rekenen met gevolgen voor de waarborg”. Het feit is dat u niet kunt aantonen dat dit de inhoud was van het gesprek tussen mijn stiefpapa en uw werknemer. Meer nog, ik was getuige én heb die tankbeurt zelf uitgevoerd, waarbij ik u kan garanderen dat ik wel degelijk Adblue heb getankt in de Adblue tank zónder gebruik van een trechter. Wie heeft er overigens standaard een trechter op zak en zou vervolgens bellen om te zeggen dat hij op die manier heeft getankt? Als iemand moet tanken met een trechter, dan is er gewoonweg iets niet juist. Wij zijn eerlijke mensen, maar niet dom.Wij hebben in het verleden goed samengewerkt met Delrue. Waarom u ons op deze manier beticht van iets wat niet heeft plaatsgevonden, is mij dan ook een raadsel. Mijn stiefpapa heeft recht op de terugbetaling van de volledige waarborg. Daarom vraag ik u vriendelijk, doch met aandrang om het resterende bedrag over te maken op zijn rekening.Hoogachtend,Jedidja Tack
Probleem met waarborg
Bij het afhandelen van de huur van de bestelwagen Mercedes Vito 1 UBX143-TH op vrijdag 16 november 2018 diende ik 55 euro huur plus 500 euro waarborg te betalen. Nu blijkt dat de waarborg ook als dusdanig van mijn rekening gegaan is met nadien de telefonische uitleg dat ik die zou terugkrijgen na pakweg een week of anderhalf. Daartegen protesteer ik ten stelligste want dat betekent dat Delrue Rent anderhalve week MIJN (en bij uitbreiding van alle klanten) geld onrechtmatig in hun bezit hebben! Ik heb de bestelwagen dezelfde dag in goede orde afgeleverd dus ik dien mijn 500 euro waarborg DEZELFDE DAG terug te hebben.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten