Terug

Factuur komt niet overeen met contract. Geld gestolen van waarborg.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Delrue rent

11/01/2023

Beste,Ik heb een bestelwagen gehuurd voor zondag-maandag. Omdat ze zondag niet open waren moesten we er een dag eerder omkomen.Doordat dit een dag eerder was hebben we dan al onze verhuis 1 dag vervroegd, en was het maandag eigenlijk niet meer nodig.Plots op de eindfacturatie is toch die dag vroeger aangerekend. Terwijl het niet eens een optie was om hem zondag op te halen, en op ons contract dit ook niet vermeld staat.Er wordt ons verteld dat er mee gereden is op zaterdag en dit dus aangerekend wordt als een dag. OK maar dan moet dat wel in het contract staan en tenminste telefonisch vermeld worden als er ons verteld werd dat de camionette de zaterdag moet opgehaald worden, niet achteraf.Omdat ze 500 euro waarborg achterhouden is er ook geen optie om die extra dag niet te betalen, het is gewoon van onze waarborg afgepakt.Ik heb alle kleine letters van het contract zelf gelezen achteraf door deze situatie en dit staat er NIET in vermeld.Er is ons dus een 119 euro niet contractueel achtergehouden van onze waarborg.We hebben op mail het contract van zondag-maandag. We hebben ook op mail dat we moesten vrijdag al bellen (dit werd door Delrue Rent zelf gezegd ) en specifiek met specifieke en exacte vermelding van Zonder meerprijs.Meerdere pogingen om het geld terug te krijgen werden beantwoord met regels dat nergens in hun contract staan, nergens bevestigd waren door ons en nooit ondertekend werden. Verder hebben wij concreet op mail dat dit zonder meerwaarde was.Ook is het onverantwoord om een contractueel/factuur geschil van de WAARBORG die specifiek in vertrouwen gegeven wordt voor de staat van de gehuurde wagen te garanderen, te gebruiken om een meerkost op een factuur te betalen.

Berichten (5)

Delrue rent

Naar: C. C.

12/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (25701) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Sven Devriese, 12 jan. 2023 09:02 CETBeste,bedankt voor het doorgeven van de klant van de consument. Deze persoon is ons inderdaad welbekend. Mevrouw Cieters en haar man Ken hebben ons hieromtrent al meermaals "bedreigd" met negatieve reviews. Wij staan echter volledig recht in onze schoenen.Vooreerst zijn onze voertuigen allemaal uitgerust met een Track and Trace-systeem. Hierdoor kunnen wij steeds nakijken of het voertuig actief gebruikt is of niet terwijl dat niet geoorloofd was. De consument in kwestie heeft het voertuig gehuurd voor zondag en maandag, maar is het voertuig op vrijdagavond reeds komen afhalen. Onze kantoren zijn niet elke zaterdag open, dus geven wij de klant de mogelijkheid om alsnog op zondag te huren en slechts 1 dag te betalen ipv. meteen het volledige weekend te huren. Wij geven dan een extra service aan de klant dat zij de sleutel reeds mogen komen afhalen op vrijdagavond of zaterdagvoormiddag. Hierbij wordt door ons steeds meegedeeld dat het voertuig enkel actief gebruikt mag worden op de dagen vermeld in het contract. Als extra service krijgt de klant ook de toestemming om zich te verplaatsen met het gehuurde voertuig van het afhaalpunt naar hun woonplaats. Het voertuig dient dan daar te blijven staan en mag niét gebruikt worden. Indien er hier een duidelijk misbruik van is, en wij stellen vast dat het voertuig toch actief gebruikt wordt (zelfs hier zijn we soepel in), wordt alsnog een dag extra aangerekend. In het geval van deze klant, zouden we in principe zelfs 2 extra dagen moeten aanrekenen daar het voertuig zowel op vrijdag als zaterdag actief gebruikt is geweest. Wij hebben slechts 1 dag aangerekend.Wij zijn dan ook uitvoerig in gesprek gegaan via mail met deze klant. Wij hebben de klant duidelijk gea¯nformeerd over het waarom, en hebben zelfs dan aan de klant voorgesteld om alsnog die extra dag te crediteren, en dat zij ons dit diende te bevestigen of zij daarmee akkoord was.Het antwoord van de klant was heel duidelijk, en ik citeer: "6 januari is de datum waarop we ons geld terug moeten hebben.Als jullie de negatieve reviews het waard vinden om iemand op te lichten voor 119 euro. Geen slimme keuze."Gezien dit de reactie van de klant was, zijn wij uiteraard niet overgegaan tot een extra compensatie, vooreerst omdat wij volledig recht in onze schoenen staan, maar ook omdat wij bedreigingen niet gaan aanmoedigen.Hierna zal ik nog het volledige mailverkeer toevoegen, zodat jullie het volledige verhaal kunnen volgen.Mag ik dan ook aan jullie vragen welke stappen wij als Delrue Rent kunnen ondernemen? Dit is een duidelijk geval van laster aan ons adres, wat wij ook niet zomaar gaan laten voorbijgaan.Indien gewenst, bezorg ik jullie graag ook nog onze track and trace zodat jullie ook daar een volledig dossier hebben.Graag ontvang ik van U per kerende jullie visie in dit dossier.Mailverkeer:**Charlotte Cieters**27-Dec 13:17**Aan:**Delrue RentBoekhoudinginfo@delruerent.beMeer weergevenBeste,Per contract is de camionette voor 2 dagen verhuurd. Onze waarborg werd ingehouden en er werden 3 dagen gefactureerd. We moesten de camionette al eerder komen ophalen omdat ze zondag niet open waren. Dat is niet onze fout en wij gaan niet akkoord met het aanrekenen van de extra dag. Deze staat niet in het contract, en deze was zelf niet optioneel want het was zelf niet mogelijk om hem zondag op te halen.Ik heb alle kleine letters van het contract gelezen en zelf als we de camionette eerder hebben dan gepland is dit geen reden om contractbreuk te plegen langs jullie kant en ons extra aan te rekenen. Er staan weldegelijk maar 2 dagen op, de zondag en maandag.Het betaalde voorschot was 190 euro, en waarborg 500 euro. Zie bijgevoegd contract, wij zijn nog 119 euro van onze waarborg verschuldigd.Gelieve het verschuldige bedrag terug te storten op rekening BE73 7506 9605 2560MvgCharlotte Cieters and Ken De Moor![](s:delruerent.zendesk.com/attachments/token/uraKNEGRYk2mNPUiHBhQq1J6q/?name=9F0F1EF35575456F801A47B03DE0D9E8.png)** ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Delrue Rent.[ZZ0906-9ZVPD]

C. C.

Naar: Delrue rent

12/01/2023

Ik heb letterlijk op mail exact dat WIJ moesten bellen op vrijdag om ZONDER MEERPRIJS de camionette op te halen. Om dan achteraf toch een meerprijs af te rekenen is bedrog.Gelieve op te houden met het praten over regels/voorwaarden die niet in het contract staan en niet overeen gestemd zijn en uw eigen contracten en mails na te lezen.

C. C.

Naar: Delrue rent

12/01/2023

Het is trouwens ons volste recht om negatieve reviews te schrijven als u letterlijk onze waarborg gebruikt waarvoor het niet dient en achteraf extra aan te rekenen. Als dat geen negatieve review verdient weet ik het ook niet meer.

C. C.

Naar: Delrue rent

31/01/2023

Reminder, er is nog steeds geen oplossing aangeboden door het bedrijf. Dit terwijl er voldoende bewijs van alles is.

Delrue rent

Naar: C. C.

06/02/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (26367) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Sven Devriese, 1 feb. 2023 09:20 CETBeste,zie ons vorige antwoord aan jullie hieromtrent. Zoals gestaafd, ligt de fout helemaal bij de klant, die de regels absoluut niet nageleefd heeft. Ik ben nog steeds in afwachting van jullie antwoord over de stappen die wij kunnen ondernemen tegenover de klant (laster en eerroof, ...).Indien wij binnen de 5 dagen van jullie geen antwoord ontvangen, zullen wij dan ook klacht gaan neerleggen bij de politie tegenover deze klant.Met vriendelijke groeten,Sven DevrieseDelrue RentKerkstraat 1318570 Anzegemwww.delruerent.be056 70 67 88Op dinsdagnamiddag ben ik niet aanwezig----------------------------------------------Klachtenbox, 31 jan. 2023 21:16 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Delrue Rent.[94DL58-GLM3D] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Delrue Rent.[94DL58-GLM3D]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform