Terug

Betalingsprobleem

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: De Lijn

19/11/2025

Beste, Op 13/11/2025 kreeg mijn zoon Viktor Dockx een boete opgelegd van 107 euro wegens geen geldig vervoersbewijs. Nochtans is hij in het bezit van een 10 ritten kaart, vooraf aangekocht via de app van De Lijn. Echter werkte deze app niet op het moment van de controle. Na meermaals te hebben geprobeerd om deze rit te activeren in de app bij het opstappen, tijdens de rit zelf en tevens bij de controle ( wat hij ook liet zien aan de controleur dat de app niet werkte en hij zijn rit niet kon activeren) krijgt hij toch een boete van 107 euro. Hij kreeg geen enkele kans om de rit alsnog op een andere manier te kunnen betalen, gezien de app van De Lijn zelf niet functioneerde. Onmiddellijk overgaan tot een sanctionering van 107 euro vind in dit geval onnodig , zelfs afzetterij en zeer klantonvriendelijk gezien er geen alternatieve oplossingen aangeboden en aanvaard werden door uw dienst. Ik ben bereid om alsnog 3 euro te betalen voor de rit, niet meer of minder. Eerlijkheid duurt het langst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform