Terug

afzetterij

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

V. T.

Naar: Dakwerken Verbist

24/11/2025

Beste, op 27.10.2025 heeft dakwerken Verbiest iemand gestuurd om mijn schoorsteen te vegen. Hun prijzen gaven aan dat dit 49€ zou kosten maar dat er een meerkost kon zijn iendien er een vogelnest in de schouw zat. Toen ze langskwamen was ik zelf niet thuis, maar mijn mama (76 jaar oud) was aanwezig. Na de werken eiste de persoon dat ze cash zou betalen! Bleek dat de rekening plots 569.24€ was!!! Toen mijn mama zei dat ze zoveel cash niet had, bedreigde hij haar zodat ze me uiteindelijk in paniek opbelde zodat ik het geld kon overschrijven via een instant overschrijving. Heb ik uiteraard ook gedaan. Toen ik vroeg waarom het zoveel geld was antwoordde de persoon dat het 49€ de lopende meter was + BTW + verplaatsingskosten (terwijl ze iemand uit de buurt zouden sturen!) Ik moet het geld wel overschrijven naar een Nederlands rekening nummer. Ik heb hen nadien opnieuw proberen contacteren en gezegd dat dit geen correcte zaken waren; prijzen stonden niet aangegeven als zijnde per lopende meter, prijs is verondersteld BTW incl te zijn tenzij anders vermeld, en verplaatsingskosten?? Ik heb hen gezegd dat ik actie zou ondernemen tenzij ze me een deel terugbetaalden (zodat het wel een faire prijs is) maar uiteraard kreeg ik geen reactie meer. Ik ben wel bereid te betalen, maar dit is meer dan 10x de verwachte prijs. Vervolgens lijkt hun factuur niet echt officieel (de verplichte wettelijke info worden niet vernoemd) en heb ik ook geen reinigingsattest gekregen Kan u hier iets me hier bij helpen? Alvast bedankt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform