Slecht

35 punten Info

Meest recente klachten

S. V.
25/09/2025

Aanhoudende vertraging en gebrekkige communicatie bij bestelling van deuren

Op 21 januari 2025 bezochten wij de toonzaal van Dhondt Interieur in Kruisem en lieten wij een offerte opmaken voor zes verfdeuren. Tijdens dit bezoek werd ons meegedeeld dat de oplevering ongeveer vier maanden na bestelling zou plaatsvinden. Aangezien onze woning klaar was voor opmeting, kon dit proces meteen in gang gezet worden. Op 3 februari 2025 ontvingen wij de eerste voorschotfactuur (€ 1.235,92), die onmiddellijk werd betaald. De opmeting vond pas plaats op 18 maart 2025, waarna op 1 april 2025 de tweede voorschotfactuur (€ 1.932,27) volgde. Ook deze werd onmiddellijk door ons vereffend. In de offerte stond vermeld dat de productie en planning zouden starten na betaling van dit tweede voorschot. Daarna volgden maanden van radiostilte van de kant van Dhondt Interieur. Enkel na herhaaldelijk aandringen per telefoon en e-mail ontvingen wij sporadisch informatie, die bovendien voortdurend wijzigde: Eind mei werd ons meegedeeld dat de productie eind augustus zou plaatsvinden. In augustus werd dit verschoven naar eind september, zonder garantie. In september kregen wij de boodschap dat oplevering pas in november mogelijk zou zijn, zonder concrete bevestiging. Ondanks herhaaldelijke pogingen tot contact (telefonisch en via e-mail) kregen wij ofwel geen reactie, ofwel ontwijkende antwoorden. Verschillende telefoonnummers bleken intussen onbereikbaar, en er was geen enkele vorm van proactieve communicatie vanuit het bedrijf. Naast deze problematische interne organisatie en onbereikbaarheid werd er bovendien zonder enige empathie gesteld dat het uitlopen van de planning “ons probleem” was. Dit terwijl wij Dhondt Interieur hebben geïnformeerd dat wij ons eerste kind verwachten begin november. De geplande werken in deze periode zouden ons dus voor ernstige praktische problemen stellen. Wij wensen te benadrukken dat: Deadlines systematisch niet worden nageleefd. Communicatie vrijwel onbestaand is en enkel plaatsvindt na herhaald aandringen. Er geen enkele transparantie is over de status van de bestelling, ondanks betaling van beide voorschotten. Onze eisen: Oplevering en plaatsing van de deuren uiterlijk eind september 2025. Indien dit niet haalbaar is, een passende compensatie voor het veroorzaakte ongemak en de laattijdige levering.

Afgesloten
K. P.
24/09/2025

Uitblijven van levering / plaatsing

Ik heb 23/12/2024 een bestelling geplaatst voor 6 binnendeuren. Levering was voorzien tegen april 2025. Tot heden nog steeds geen levering en plaatsing. Bij navraag eerst productie uitgesteld tot in juni 2025. Ook daarna opgevolgd (gebeld, gemaild...). Telkens een excuus. Nu zouden de deuren klaar zijn maar wachten ze nog op de scharnieren en rubbers om de deuren te plaatsen. Financiële gegevens van D'hondt opgezocht. Ze staan er niet goed voor. Maakte mij zorgen of levering nog wel in orde kwam. 12/09/2025 aangetekend schrijven gestuurd met vraag voor feedback tegen 22/09. Nog steeds geen nieuws (ondanks reminder per mail 18/09). Ik ben het beu. Kunnen jullie bemiddelen? Ik wil of mijn deuren of mijn geld terug.

In behandeling
K. V.
17/09/2025

Uitblijven van levering

Beste, Op 20 december 2024 werd bij D'Hondt Interieur te Kruisem een bestelling geplaatst van 6 (in januari 2025 uitgebreid naar 8) op maat gemaakte blokdeuren in wand. Overeenkomstig de verschillende opgemaakte offertes voor en na opmeting werden alle overeengekomen voorschotbedragen voldaan. In totaal werd reeds 4.333,23 euro betaald: een betaling van 1.333,23 euro op 3 januari 2025 en een betaling van 3.000 euro op 4 februari 2025. Hoewel ons werd gegarandeerd dat de deuren in productie zouden gaan in de week van 12 mei 2025, werd deze productiedatum zonder bijkomende uitleg herhaaldelijk uitgesteld. Voorafgaand aan het zomerreces werd ons meegedeeld dat de deuren in productie waren en voorzien was dat deze uit productie zouden zijn medio september 2025. Nadien zouden we meteen worden gecontacteerd voor de plaatsing. Intussen zijn we midden september. Na telefonisch contact met D'Hondt Interieur werd ons meegedeeld dat de einddatum van de productie andermaal was opgeschoven, nu naar medio oktober 2025. Intussen wachten we aldus bijna 9 maanden op deuren, die reeds bijna volledig zijn betaald. De communicatie met D'Hondt Interieur verloopt alles behalve vlot. We worden steevast van het kastje naar de muur gestuurd.

In behandeling
R. D.
29/08/2025

Levering

Goede middag, We hebben één stalen deur besteld op 30/11/2024 ter waarde van 2500.39 €. Er werd onmiddellijk een voorschot gevraagd van 35 % (=927.64 €). De levering zou gebeuren ongeveer 3 maanden na opmeting. Dit gebeurde op 21/02/2025. Opnieuw betaalden we een voorschot van 55 % (= 1457.72 €) Ondertussen is het bouwverlof achter de rug en nog steeds is de deur niet geleverd. Bij telefonisch contact werd ons gemeld dat de productie pas eind oktober zou gebeuren.... Ons vertrouwen is zoek, vooral omdat het voorschot 80% bedraagt en de firma zich niet houdt aan de afspraak. De firma is ook telefonisch moeilijk bereikbaar .... Is er een mogelijkheid om eventueel de bestelling te annuleren en ons geld terug te eisen ? Of wat kunnen jullie ons adviseren ? MVG, Sandra en Rik Dewulf Dewulf

Afgesloten
D. M.
12/08/2025

Uitblijven levering producten

Geachte mevrouw/heer, Op 28/10/2024 kochten wij 10 blokdeuren incl. plaatsing in uw winkel en betaalden we 2312,45€ incl. BTW als eerste voorschot, na opmeting betaalden we een 2de voorschot van 3633,86€ incl. BTW. Bij de bevestiging van de bestelling werd ons meegedeeld dat de levering zou plaatsvinden na een 8-tal weken. Na deze 8 weken hebben we opnieuw contact opgenomen met jullie om de stand van zake te bevragen. Bleek dat de levering nogmaals 8 weken zou duren. Na verschillende pogingen ter plaatse, via e-mail en telefonisch contact om een duidelijke datum te verkrijgen kregen we als antwoord dat jullie geen idee hebben. Dit sleept nu al meer dan 9 maanden aan. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend, al onze andere projecten lopen hierdoor vertragingen en zelfs uitstel op. Ik verzoek derhalve om terugbetaling van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 5946,31€ komen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Dave Michiels Bijlagen: • Orderbevestigingen

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform