Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 152
- Aantal klachten *
- 23
- Afgesloten klachten*
- 82%
- Antwoordratio*
- 6 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Levering
Goede middag, We hebben één stalen deur besteld op 30/11/2024 ter waarde van 2500.39 €. Er werd onmiddellijk een voorschot gevraagd van 35 % (=927.64 €). De levering zou gebeuren ongeveer 3 maanden na opmeting. Dit gebeurde op 21/02/2025. Opnieuw betaalden we een voorschot van 55 % (= 1457.72 €) Ondertussen is het bouwverlof achter de rug en nog steeds is de deur niet geleverd. Bij telefonisch contact werd ons gemeld dat de productie pas eind oktober zou gebeuren.... Ons vertrouwen is zoek, vooral omdat het voorschot 80% bedraagt en de firma zich niet houdt aan de afspraak. De firma is ook telefonisch moeilijk bereikbaar .... Is er een mogelijkheid om eventueel de bestelling te annuleren en ons geld terug te eisen ? Of wat kunnen jullie ons adviseren ? MVG, Sandra en Rik Dewulf Dewulf
Uitblijven levering producten
Geachte mevrouw/heer, Op 28/10/2024 kochten wij 10 blokdeuren incl. plaatsing in uw winkel en betaalden we 2312,45€ incl. BTW als eerste voorschot, na opmeting betaalden we een 2de voorschot van 3633,86€ incl. BTW. Bij de bevestiging van de bestelling werd ons meegedeeld dat de levering zou plaatsvinden na een 8-tal weken. Na deze 8 weken hebben we opnieuw contact opgenomen met jullie om de stand van zake te bevragen. Bleek dat de levering nogmaals 8 weken zou duren. Na verschillende pogingen ter plaatse, via e-mail en telefonisch contact om een duidelijke datum te verkrijgen kregen we als antwoord dat jullie geen idee hebben. Dit sleept nu al meer dan 9 maanden aan. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend, al onze andere projecten lopen hierdoor vertragingen en zelfs uitstel op. Ik verzoek derhalve om terugbetaling van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 5946,31€ komen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Dave Michiels Bijlagen: • Orderbevestigingen
Niet leveren bestelling
Op 25 januari 2025 hebben wij bij u een bestelling geplaatst voor binnendeuren, met bestelreferentie VSD-240276 en klantnummer 411230, voor een totaalbedrag van 6572,92 euro. Hoewel er op de bestelbon geen levertermijn was vermeld, was de expliciete overeenkomst dat de levering en installatie binnen 8 tot 12 weken na de bestelling zou plaatsvinden. Helaas is deze overeengekomen termijn niet nagekomen. Na herhaaldelijk contact was de installatie voorzien voor 11 juli 2025. Tijdens een telefonisch contact op 3 juli 2025 heeft u ons echter gemeld dat de benodigde materialen voor de productie van de bestelde deuren niet aanwezig zijn. U heeft toen een nieuwe installatiedatum beloofd, zijnde voor eind augustus. Wij stellen vast dat u niet in staat bent de overeengekomen leveringstermijn na te komen, en dit ondanks herhaalde contacten en eerdere toezeggingen. Dit is een ernstige tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst. Middels dit schrijven stellen wij u dan ook formeel en voor de laatste maal in gebreke om de overeengekomen levering en installatie van de binnendeuren, referentie VSD-240276, uiterlijk 31 augustus 2025 te garanderen. Indien de installatie niet uiterlijk op deze datum gegarandeerd kan worden, eisen wij de onmiddellijke terugbetaling van de reeds betaalde voorschotten voor Productieorder 1240201, zijnde een totaalbedrag van 6572,92 euro, op het hierboven vermelde IBAN rekeningnummer. Wij wijzen u erop dat, in geval van niet-nakoming van uw verbintenissen, wij genoodzaakt zullen zijn verdere stappen te ondernemen, zoals het indienen van een klacht bij de economische inspectie en/of het nemen van juridische stappen.
Uitstellen levering
Wij zijn al 7 maanden aan het wachten op onze deuren wat de levertermijn normaal 18weken moest zijn en ze blijven dit maar uitstellen. We zijn dit echt beu. Kunnen we juridisch stappen nemen om ons geld terug te vorderen of druk zetten ?
Geen leveringsdatum, geen goede onderlinge communicatie binnen het bedrijf
Geachte mevrouw/heer, Op 14/12/2024 kocht ik een smeedijzeren deur en trap in uw winkel (filiaal Sint-Pieters-Leeuw). Ik betaalde reeds verschillende voorschotfacturen (3 683,72 € op 16/12/2024 en 1 733,28€ op 20/02/2025). Bij de bespreking van de offerte werd ons meegedeeld dat na opmeting, het een 10tal dagen zou duren om een technische tekening te ontvangen. En bij bevestiging van deze zou het dan nog 12 tot 16 weken duren tot de levering. Na opmeting (15 januari 2025) hebben we talloze telefoontjes moeten plegen vooraleer we eindelijk op 18/02/2025 de technische tekening van de smeedijzeren deur hebben ontvangen en 25/02/2025 de technische tekening van de trap hebben ontvangen. Ondanks vele telefoons, een plaatsbezoek in de winkel en vele mails hebben we nog steeds geen leveringsdatum in zicht. Deze vertraging baart ons zorgen en we hopen ooit onze deur en trap geplaatst te zien worden. We hebben momenteel een voorlopige trap die zeer gevaarlijk is met onze jonge dochter. Ik verzoek derhalve om zo snel mogelijk over te gaan tot levering en plaatsing van onze bestelling. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten