Terug

Weigering terugbetaling slachtoffer fraude

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: Crelan

07/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 15 feb 2025 zijn we slachtoffer geworden van fraude/phishing door derden. Ondanks de uitgebreide communicatie met Crelan waar we de feiten in detail beschrijven blijft men zich beroepen op het feit dat het hier een 'grove nalatigheid' van ons betreft. Gezien de feiten menen we dat deze argumentatie volledig onterecht is. Anderzijds stellen we de beveiliging van Crelan ter discussie. Om veiligheid te garanderen mag men van een professionele instantie verwachten dat dit waterdicht is. Wanneer ik bijvoorbeeld inlog op 'Spotify' of andere apps, van op een ander device, wordt er naar mijn telefoon een bericht gestuurd dat ik moet bevestigen alvorens verder te kunnen gaan. Dit is hier niet gebeurd, ondanks dat er gebruik gemaakt is van een device dat nooit voordien gebruikt geweest is door ons en meer verdacht, waarschijnlijk vanuit het buitenland. Eveneens werden er 10 overschrijving van bijna het max. (+/-450€) gedaan op enkele uren tijd 's nachts. Ook dit had tot de nodige argwaan moeten leiden indien de beveiliging aan de hedendaagse normen voldoet. We stellen echter vast dat ondanks onze klacht en het inschakelen van de 'Ombudsdfin' om deze klacht bij te treden, de bank blijft weigeren in tussenkomst en dit ondanks het feit dat de 'Ombudsfin' onze standpunten bevestigd heeft en advies gegeven heeft aan Crelan tot terugbetaling. Dit heeft geleid tot een totaal aan schade van €3842 Bij deze zouden wij jullie willen vragen welke gerechtelijke stappen jullie nog kunnen ondernemen om alsnog Crelan tot andere inzichten te brengen. Ik verneem graag per kerende welke informatie u verder van ons verwacht om dit vast te pakken en willen jullie bij deze alvast bedanken voor de hulp? Het advies van de dienst 'Ombudsfin' bezorg ik jullie hierbij alvast. Bijlage: - Kopie advies Ombudsfin

Berichten (1)

Crelan

Naar: B. D.

15/07/2025

Uw ref.: Geachte, Wij verwijzen naar uw bericht van 07/07/2025, waarin de heer Bart Dankers aangeeft slachtoffer te zijn geworden van fraude. De fraude waarover de heer Bart Dankers spreekt, heeft geen betrekking tot zijn persoonlijke rekening. Ons standpunt hierover is reeds meerdere malen aan onze klant meegedeeld, evenals een uitgebreide toelichting over de fraude. Daarnaast wensen wij u te informeren dat de heer Dankers geen volmacht heeft op de betrokken rekening. Conform de regelgeving inzake GDPR en discretieplicht kunnen wij in dit kader helaas niet op zijn klacht ingaan. Wij danken u voor uw begrip. Met vriendelijke groeten Yente V. Customer Relations Crelan Ref:MSG12608196_iqzG8keY5CUdET06oGk This email and any attached files are confidential and may be legally privileged. If you are not the intended recipient, any disclosure, reproduction, copying, distribution, or other dissemination or use of this communication is strictly prohibited. If you have received this transmission in error please notify the sender immediately and then delete this email. Email transmission cannot be guaranteed to be secure or error free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore is in no way liable for any errors or omissions in the content of this message, which may arise as a result of email transmission. If verification is required, please request a hard copy. Please bear in mind that the content of any email leaving and entering the recipient network will be verified against viruses, spam and unsui content in accordance with the recipient policies and regulations. Halted messages will therefore be destroyed without any further notice

Bemiddeling door Testaankoop 16 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform