Meest recente klachten

B. S.
2/04/2025
CM

Stopzetting Mediko plan

wij hebben 3 kinderen, bij 2 ervan willen we de Mediko verzekeringen stopzetten. Volgens CM moeten we kunnen bewijzen dat die beide een gelijkaardige verzekering hebben bij iemand anders... waarom? Mediko is een extra verzekering bovenop de gewone CM ziekteverzekering die ze hebben.

Opgelost
L. D.
20/03/2025
CM

Betalingsprobleem na hospitalisatie buitenland

Beste, In oktober 2024 ben ik in Japan opgenomen in het ziekenhuis met acute bilaire pancreatitis. Alles opgeteld heb ik daar een week in het ziekenhuis moeten verblijven. Het hoofdverblijf is het ziekenhuis is rechtstreeks door mijn hospitalisatieverzekering DKV betaald maar zelf heb ik ook voor een 3000 euro aan hospitalisatiekosten moeten betalen. We zijn intussen eind maart nog steeds blijft dit aanslepen. Bij de CM hebben ze er eerst 10(!) weken over gedaan om mijn dossier te behandelen. Daarna kreeg ik de boodschap dat aangezien het niet om een dringende hospitalisatie gaat, zij hierin niet tussenkomen. Omwille van die reden, betaalt ook DKV maar de helft van de kosten terug. In mijn polis staat namelijk vermeld dat, wanneer de mutualiteit niet tussenkomt, DKV maar de helft van de kosten dekt. Nochtans heb ik verschillende verslagen van de spoedarts in België en dokters in Japan die heel duidelijk de ernst van de situatie beschreven hebben. Bij mijn terugkomst in België heb ik ook nog twee weken in het AZ Groeninge gelegen, iets waar de CM wel voor tussen gekomen is. Ook mijn hospitalisatie zelf in Japan, die rechtstreeks door DKV betaald is, is de CM voor de helft in tussengekomen. Dus vraag ik mij af waarom de CM in de kosten die ik zelf heb moeten voorschieten, niet wil tussenkomen. Hieronder een korte opsomming van de kosten die ik gemaakt heb en waarom. Maar in bijlage kan je ook nog een pdf vinden waarin ik het volledig verloop beschreven heb. Ik heb reeds meermaals de CM, de klachtendienst van de CM alsook de ombudsman aangeschreven maar telkens opnieuw duurt het enorm lang vooraleer ik antwoord krijg en blijft de situatie aanslepen. Kort opgesomt, gaat het om volgende kosten: - 37,818 Yen (234,77 EUR): Eerste opname in het ziekenhuis bij begin klachten: Consultatie + scans - 189,766 Yen (1178,07 EUR): Opname St Lukes Hospital door complicaties na traumatisch verwijderen plassonde: Operatie - 315,645 Yen (1959,52 EUR): Analyse + onderzoek St Lukes hospital voor het verkijgen van een fit-to-fly document voor repatriëring naar België: CT scan + bloedonderzoek In bijlage ook de facturen die ik in Japan betaald heb (telkens het bedrag dat ik voorgeschoten heb gemarkeerd), de afrekening van DKV alsook de brief waarin CM aanhaalt dat ze niet tussenkomen. Je mag mij gerust telefonisch contacteren mocht je hieromtrent meer info wensen. Mvg, Lucas Derveaux

Opgelost
J. S.
23/04/2024
CM

ONBEREIKBAAR

Op 1 februari 2024 sloot ik een Medico-plan contract af bij de Christelijke mutualiteit. Ondanks mijn eerdere vergelijkbaar contract bij verzekeringsmaatschappij AG en het verstrekken van bewijs aan CM, bleek ik toch een wachttijd te moeten doorlopen voordat ik daadwerkelijk van het verzekeringscontract kon profiteren.Om deze kwestie aan te kaarten, stuurde ik op 15 maart 2024 een e-mail naar het servicecentrum van CM. Hoewel ze snel reageerden en mijn bericht doorstuurden naar CM verzekeringen, bleef verdere communicatie uit.Uiteindelijk belde ik de CM verzekeringsdienst, waar ik te horen kreeg dat ik simpelweg moest afwachten. Op 15 april 2024 herinnerde ik CM via e-mail aan het gebrek aan reactie op mijn vraag. CM bevestigde opnieuw de ontvangst van mijn e-mail.Tot op vandaag, 23 april 2024, wacht ik nog steeds op een antwoord.

Opgelost
J. V.
18/01/2024
CM

Misleidende communicatie op de website aangaande terugbetaling hospitaalplan

Beste,Reeds jaren ben ik lid van CM en heb ik een hospitaalplan. Recent moest ik een heelkundige ingreep ondergaan met een overnachting in het ziekenhuis.Aangezien ik last heb van slaapapneu bekeek ik de opties voor een éénpersoonskamer. Op de website van CM zocht ik de nodige informatie op. Hier las ik letterlijk het volgende 'Ereloonsupplementen worden vergoed tot 100% van het vastgestelde tarief, ongeacht het kamertype.'Bij de afrekening blijkt dat ik slechts de helft van het ereloon terugbetaald krijg. Hierop heb ik per mail gereageerd dat dit onaanvaardbaar is gezien ze op de website anders communiceren. Ik kreeg snel reactie waar verwezen werd naar de algemene voorwaarden die ik jaren geleden gekregen heb bij het afsluiten van m'n hospitalisatieverzekering (ik ben intussen reeds meer dan 40j klant). Met andere woorden zegt CM dat ze op hun website foutieve, misleidende communicatie mogen plaatsen want ze hebben ooit in de algemene voorwaarden andere zaken geschreven.Dit is onaanvaarbaar en onethisch. Zeker voor een ziekenfonds.Gevolg is nu dat ik 1.500€ zelf moet betalen in tegenstelling tot wat op de website beloofd werd.

Afgesloten
J. S.
26/09/2023
CM

Leden helpen...euh pardon?

Mevrouw, mijnheer,Een tweetal weken geleden ben ik een tandvulling verloren.Bij contactname met het secretariaat van mijn tandarts bleek niet onmiddellijk een behandeling mogelijk.Uit contacten met andere tandartsen bleek dat ze geen nieuwe patiënten behandelden.Op 01 oktober ’23, vertrek ik op reis en wil niet het risico lopen een dringende behandeling in het buitenland te moeten ondergaan.Ik richtte op 22/09/23 een vraag aan mijn ziekenfonds op welke manier ik toch nog de nodige verzorging voor mijn vertrek zou kunnen bekomen. Op 25/09/23 probeerde ik tevergeefs telefonisch contact op te nemen met de 24 uur permanentie van de CM. Mooie muziek en vele minuten later...zonder resultaat.De dienstverlening, waarvoor je betaald en waarvan je de eerste keer gebruik wil maken in 35 jaar, blijkt in mijn geval dode letter.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform