Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
they sold me ilegal house
dear in 2017 the sold me house with a difference in the plans and condition .as a buyer you dont have access to the all document , and they fail to realize the eror .now i apply for renovation and we realize the mistake the cost for regularization i have to pay 4 to 7 thousand
Wettelijk informatie achter gehouden en ondanks naklacht het contract niet verbroken
Beste De vastgoedmakelaarster heeft opzettelijk belangrijke informatie achter gehouden om de verkoop vlotter te doen verlopen. We zijn door onze notaris ingelicht van de bouwinbreuken maar desondanks wou het vastgoedkantoor de getekende aankoopbelofte niet verbreken. Een klacht bij het Beroepsintituut van vastgoedmakelaars heeft ons gelijk gegeven.UK/T14680Geachte heer,Het verzoek tot herziening d.d. 7 juli 2023 van de beslissing van de rechtskundig assessor d.d. 30 juni 2023,betreff ende het niet doorverwijzen naar de Uitvoerende Kamer van de geformuleerde klacht tegen A. R., lid van het B.I.V. ( stagiair) nr. 516721 werd door mij onderzocht. De feitelijkheden en klachten betreff en de verkoop via aankoopbeloft e van een onroerend goed gelegen te 8500 Kortrijk, **straat.Bij het ondertekenen van de aankoopbeloft e door de kopers en verkopers op 20 januari 2023 werd U alskopersdeels niet in kennis gesteld van de stedenbouwkundige inlichti ngen, meer bepaald het gegeven dat de rooilijn paldoor het aangekochte huis loopt en de gevolgen hiervan voor de toekomst.Het rooilijnplan werd maar aan U bezorgd door de notaris inzake.Ik heb beslist Mevrouw R. een vermaning te geven zodat zij zich ter dege bewust wordt van het gegevendat het verplicht is duidelijke stedenbouwkundige inlichti ngen te verschaff en aan cliënten bij een bemiddeling totverkoop, zodat in de toekomst hierover geen misverstanden meer ontstaan.Indien U van oordeel bent schade te hebben geleden in deze, dan kan U zich wenden tot de burgerlijkerechtbanken, gezien de Uitvoerende Kamer niet bevoegd is te oordelen over de burgerlijke aspecten van de zaak.Hoogachtend,Myriam NULENSPlaatsvervangend rechtskundig assessor generaal bij de Uitvoerende Kamer
Foutieve informatie aan ons doorgegeven door Century21 waardoor verkoop van huis.
Goedemiddag, Hieronder vind u een officiële klacht dat ik reeds bij Century21 heb neergelegd, deze communicatie dateert van Mei we zijn ondertussen September en we worden op geen enkele manier verder geholpen. Integendeel onze telefoons naar het kantoor worden niet beantwoord en sms berichten worden niet serieus genomen, wat ons vooral stoort is het gedrag van hun makelaars dat ze de schuld van ons probleem wegschuiven op externe partijen... rechtbank, notaris en de koper. Century21 in Tongeren is van bij het begin in fout gegaan door ons niet mee te delen dat de koper nog in een scheiding verwikkeld was, door dit te verzwijgen zitten wij in problemen met ons eigen pand dat wij wilden renoveren. We moeten telkens zelf achter informatie vragen aangezien ze niet zelf bellen of ons de hoogte houden. Wij weten niets, niet wanneer die man zijn EOT effectief in orde is en vooral wanneer wij tot ondertekening kan gaan. Tot zolang dienen wij te logeren bij mijn ouders aangezien wij het bedrag van deze verkoop nodig hadden voor onze renovatie. Kan hier werkelijk niets aan gedaan worden? Wij zijn slachtoffer van Century21 hun leugens en valse voorwendselen. Ik weet niet of ik aan het juiste adres ben om een officiële klacht in te dienen.Ik wens een klacht in te dienen wegens foutieve informatie die wij verkregen hebben van jullie kantoor Century 21 in Tongeren waardoor dit voor ons als koper (Steven Jans) financiële gevolgen heeft.Om de situatie te schetsen, heeft mijn partner zijn woning te koop gesteld via jullie kantoor Century21 in Tongeren het pand Bilzersteenweg 43, 3700 Tongeren).Er werd hier enorm veel reactie op gegeven, wat ik als positief ervaarde.Wij hadden via dit kantoor contact met Bert (achternaam is me niet bekend), en hij had een koper die zonder opschortende voorwaarde mijn partner zijn huis wilde kopen, wat voor ons de ideale kandidaat leek, gezien hij een man alleen was die gescheiden was.(werd ons verteld) en het bod werd aanvaard door mijn partner.Na 3 weken later, hadden wij contact gezocht met de makelaar(Bert) na vele oproepen die niet werden opgenomen, whatsapp bericht verzonden en voicemails kregen we uiteindelijk te pakken. Met de vraag hoe het nu zat?Hij belde ons aarzelend terug met de melding dat hij slecht nieuws had.De koper was blijkbaar nog niet gescheiden en lag nog verwikkeld in een EOT procedure, we zijn nu reeds 2 maanden verder en vernemen we nogmaals goed nieuws dat deze hele procedure nog tot 1 jaar kan duren.Wij hebben ondertussen reeds ook een huis gekocht, waardoor we met een timing zaten en de immo van ons huis niet meewerkt om de beschrijving enkele maanden uit te stellen.Door deze foutieve informatie dat de koper niet gescheiden is, het niet natrekken van de burgerlijke stand van deze koper hebben wij nu de financiële gevolgen en er worden enkel maar excuses gevormd door de betreffende makelaar Bert. Wij zijn klant bij jullie kantoor in Tongeren maar de koper ook, wij zijn bereid de kosten van ontbinding te laten vallen maar klaarblijkelijk (wij hebben de koper zelf niet aan de lijn gehad) is hij niet bereidwillig om hierin mee te werken.Wij hebben de vele oproepen en berichten als bewijs dat wij bewust genegeerd werden, en er wordt nergens naar een oplossing gezocht. Is dit de manier van huizen verkopen? Koper gevonden en de verkoper kan de pot op?Wij gaan ons alvast informeren bij een advocaat op aanraden van de notaris.Ik vind het erg dat jullie kantoor het zover heeft laten komen door ons bewust te negeren en niet mee te denken om een oplossing te zoeken.Met vriendelijke groet,Fransaert Lindsey & Steven Jans
Afzetterij bij de verkoop van een eigendom
Beste,Mijn vader, heeft via Centruy 21 een eigendom verkocht. Het kantoor is gelegen in Willebroek... Mijn vader, moest sowiso 3% commissie laten vallen, wat nog redelijk is. Maar er staat ook bij + 20% B.T.W met een minium van 9000€ ?????? Heb al met andere kantoren van Century 21 gebeld. En die vinden 9000€, ook wel veel & zeker voor een bungalow, die verkocht is voor 45000€ & daar moest dan, nog eens 9000€ betaald worden aan Centruy 21, in Willebroek. Als we nu de verkoopster contacteren, die we persoonlijk kennen. Is een hele goeie kennis van mijn zus.Vermijd ze al het contact met ons. We zijn geblokt op FB. Geblokt op whatsappOns gsmnummer geblokkeerd!Snap niet waarom eigenlijk, maar vind dat hier een geurtje aan zit. Als men papa toen zei, tegen de immomakelaarster. Ik vind die 9000€, nogal veel eigenlijk. Kreeg hij als antwoordt, dat er sowiso al 5000€, naar de onderaannemingen gaan & 4000€, zou voor Century 21 zijn. Bovenop de commissie die ze pakken! Mijn zus, heeft me wel laten weten. Dat alles wat onder de 200.000€ verkocht wordt, dat er bij Century 21 te Willebroek er 9000€ minium bijkomt. Als er iets verkocht wordt, boven de 200.000€, komt er 15.000€ bij voor Century 21. Deze info, heeft men zus verkregen van haar vriendin immomakelaarster maar wel, nadat alles verkocht is! Andere kantoren van Century 21, die ik telefonische heb gecontacteerd. Zeggen ook, dat je altijd met de makelaar kunt overeenkomen, om iets te wijzigen aan in dit geval, de 9000€. Maar dat was niet het geval, bij dit kantoor, te Willebroek.Ze wisten op voorhand bij Century 21, dat de bungalow geen 200.000€, waard ging zijn. Het was enkel de waarde nog, van het perceel. En deze was geschat op 85.000€Ik wil hier graag meer info over willen hebben & wil weten, waarop Century 21 zich bazeerd op de 9000€!!!Mvg.
Probleem voorschot makelaar Century 21
Bij de verkoop van onze woning in juni 2015 heeft de makelaar Century 21 Asse / Dhr. Eddy Esselens het voorschot van de kopers Appelmans - Peeters laten verdwijnen en is ondertussen in faling. Blijkbaar had de makelaar wel een verzekering . ( Protect NV ) deze hebben nog steeds geen standpunt ingenomen of ze gaan uitbetalen of niet .wij zitten ondertussen met openstaande fakturen die wij niet kunnen voldoen . Century 21Benelux is van alles op de hoogte maar zeggen dat zij niets te maken hebben met deze makelaar omdat elk kantoor financieel en juridisch onafhankelijk werken .Ons inziens heeft de Notaris van de kopers , Dhr . Hantson Wijngaardstraat 55, 1755 Gooik zijn werk niet goed gedaan , hij moest erop toegezien hebben dat alle gelden aanwezig waren tijdens het verlijden van de aktes .Nadat de nodige documenten ondertekend waren heeft hij medegedeeld dat de makelaar met verlof was en dat deze het ontbrekende saldo ging overschrijven op onze rekening .ondanks meerder schrijven en telefonische contacten met curator en -of Century 21 zitten wij nog steeds te wachten op ons saldo en niemand reageerd nog .hopelijk kan u ons verder bijstaan / helpen in deze moeilijke situatie .
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten