Terug

Foutieve informatie aan ons doorgegeven door Century21 waardoor verkoop van huis.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. F.

Naar: Century 21

15/09/2023

Goedemiddag, Hieronder vind u een officiële klacht dat ik reeds bij Century21 heb neergelegd, deze communicatie dateert van Mei we zijn ondertussen September en we worden op geen enkele manier verder geholpen. Integendeel onze telefoons naar het kantoor worden niet beantwoord en sms berichten worden niet serieus genomen, wat ons vooral stoort is het gedrag van hun makelaars dat ze de schuld van ons probleem wegschuiven op externe partijen... rechtbank, notaris en de koper. Century21 in Tongeren is van bij het begin in fout gegaan door ons niet mee te delen dat de koper nog in een scheiding verwikkeld was, door dit te verzwijgen zitten wij in problemen met ons eigen pand dat wij wilden renoveren. We moeten telkens zelf achter informatie vragen aangezien ze niet zelf bellen of ons de hoogte houden. Wij weten niets, niet wanneer die man zijn EOT effectief in orde is en vooral wanneer wij tot ondertekening kan gaan. Tot zolang dienen wij te logeren bij mijn ouders aangezien wij het bedrag van deze verkoop nodig hadden voor onze renovatie. Kan hier werkelijk niets aan gedaan worden? Wij zijn slachtoffer van Century21 hun leugens en valse voorwendselen. Ik weet niet of ik aan het juiste adres ben om een officiële klacht in te dienen.Ik wens een klacht in te dienen wegens foutieve informatie die wij verkregen hebben van jullie kantoor Century 21 in Tongeren waardoor dit voor ons als koper (Steven Jans) financiële gevolgen heeft.Om de situatie te schetsen, heeft mijn partner zijn woning te koop gesteld via jullie kantoor Century21 in Tongeren het pand Bilzersteenweg 43, 3700 Tongeren).Er werd hier enorm veel reactie op gegeven, wat ik als positief ervaarde.Wij hadden via dit kantoor contact met Bert (achternaam is me niet bekend), en hij had een koper die zonder opschortende voorwaarde mijn partner zijn huis wilde kopen, wat voor ons de ideale kandidaat leek, gezien hij een man alleen was die gescheiden was.(werd ons verteld) en het bod werd aanvaard door mijn partner.Na 3 weken later, hadden wij contact gezocht met de makelaar(Bert) na vele oproepen die niet werden opgenomen, whatsapp bericht verzonden en voicemails kregen we uiteindelijk te pakken. Met de vraag hoe het nu zat?Hij belde ons aarzelend terug met de melding dat hij slecht nieuws had.De koper was blijkbaar nog niet gescheiden en lag nog verwikkeld in een EOT procedure, we zijn nu reeds 2 maanden verder en vernemen we nogmaals goed nieuws dat deze hele procedure nog tot 1 jaar kan duren.Wij hebben ondertussen reeds ook een huis gekocht, waardoor we met een timing zaten en de immo van ons huis niet meewerkt om de beschrijving enkele maanden uit te stellen.Door deze foutieve informatie dat de koper niet gescheiden is, het niet natrekken van de burgerlijke stand van deze koper hebben wij nu de financiële gevolgen en er worden enkel maar excuses gevormd door de betreffende makelaar Bert. Wij zijn klant bij jullie kantoor in Tongeren maar de koper ook, wij zijn bereid de kosten van ontbinding te laten vallen maar klaarblijkelijk (wij hebben de koper zelf niet aan de lijn gehad) is hij niet bereidwillig om hierin mee te werken.Wij hebben de vele oproepen en berichten als bewijs dat wij bewust genegeerd werden, en er wordt nergens naar een oplossing gezocht. Is dit de manier van huizen verkopen? Koper gevonden en de verkoper kan de pot op?Wij gaan ons alvast informeren bij een advocaat op aanraden van de notaris.Ik vind het erg dat jullie kantoor het zover heeft laten komen door ons bewust te negeren en niet mee te denken om een oplossing te zoeken.Met vriendelijke groet,Fransaert Lindsey & Steven Jans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform