Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
problemen met uitbetaling
MERTENS GINA - 66051710629 - 9300 / - uitkeringsdossier [REF 649456, 66051710629]Hoe is het nu met mijn uitbetaling?ik ben al van hier naar daar gestuurd( de ene zegt dit en de andere zegt dat)er wordt gewoon met mij gelachen!!!!ik wordt zelfs uitgescholden als een leugenaar aan het loket zelfs!!!Volgens een van jullie collegasZou dit zo snel mogelijk in orde komen... maar tot nu heden nog niets ontvangen hoor...we zijn nu ondertussen al vaak alle hoeken gestuurd!!....ik heb al meerdere mails gestuurd...gebeld....kijk maar mijn dossiernummer na.....de ene collega zegt dat ik hun loonfiches moet bezorgen de andere zegt dat dit niet nodig is...de andere aan telefoon beweerd dat deze aan het verwerken is.....ik weet t echt niet meerhier moet je smeken om jouw eigen centen!!!ik en mijn echtgenoot hebben ook geen geld op overschot!!en moeten ook zien dat wij de eindjes aan elkaar kunnen knopen!hier in belgie mag je dus niet ziek worden...want je krijgt geen cent te zien!!Ik heb ze ook niet voor het rapen.. Hopelijk komt deze in orde..uit bewijs...laat ik hier in de bijlages mijn mails zien die ik al meerdere malen heb gestuurd...geen één collega houd hier zich deftig mee bezig!...ik heb hier bijna nooit problemen...maar nu is echt mijn maat vol hoor!....moeten wij nu echt bedelen voor onze eigen centen???Met vriendelijke groeten Gina mertens
Geen antwoord/geen uitkering
GeachteEen goeie drie jaar geleden was ik het slachtoffer van een laffe aanval in de rug met dubbele hersenbloeding en schedelbreuk als gevolg. Aangezien ik nog nooit ervoor iets van uitkeringen getrokken heb bevroeg ik mij bij het ziekenfonds waar ik aangesloten was hoe alles in zijn werk moest gaan qua uitkeringen/rekeningen. Na verscheidene malen dezelfde bundel papieren (een hele hoop overbodige vragen) opgestuurd te hebben en telefoons met vanalle medewerkers kwam er 4 maanden ongeveer na de aanslag iets op mijn rekening waar ik zelfs mijn vaste kosten niet mee kon betalen. Maar goed, we roeiden met de riemen die we kregen en deden zo goed als mogelijk voort terwijl dat ik recupereerde. Niet evident, garagist zijnde en alleenwerkend, om alles iets of wat draaiende te houden na zulk trauma. Geen psychologische bijstand of niks ook, continu over een 'ongeval' praten terwijl het een aanslag was, continu dezelfde vragen stellen, id loop van 2020 en '21 de 'papierbundel' nog een keer of 10 ontvangen met andere data erop, vaak nieuwe werknemers aan de lijn, verhaaltje weer opnieuw uitleggen... Het lijkt er op dat alles zodanig gemaakt is zodat normale mensen foert zouden zeggen en de boel er zouden zwieren want dat is het ook, 1 dik boeltje. Tijdens de zomer van 2021 werd ik uitgenodigd om bij hun adviserend geneesheer op onderzoek te komen. Na een onderzoek, tot zover men dat een onderzoek kan noemen, van 2 à 3 minuten, keurde de zogenaamde dokter (van Indische afkomst denk ik, gebrekkig Nederlands sprekend) mij met de glimlacht 100 procent in orde en dat was dan dat. Ik legde hem alles uit maar dat bracht geen zoden aan de dijk. De man bleef lachen en wees naar de deur. Ik liet duidelijk weten dat ik hier niet mee akkoord ging aangezien ik nog steeds evenwichtsverlies had/heb, reuk- en smaakvermogen is voor 90 procent of meer zelfs verdwenen, sneller vermoeid en bijgevolg kort van stof, ik zet 4 wekker nu om wakker te geraken want hoor ze gewoonweg niet en ik heb sindsdien opstoten van Jicht door wegens stress. Allemaal zaken dat ik ervoor niet had. Door verschillende opstoten van Jicht heb ik mij afgezonderd van de wereld en zo goed als mogelijk voort gedaan om te zien dat mijn hypothecaire lening en alle andere kosten konden betaald worden. Had geen geld over toen om een rechtzaak op te starten ook trouwens. Eind 2022 kreeg ik een mail van een zeker Jens dat ik de beslissing kon aankaarten via de rechtbank maar dit moest binnen de 3 maanden gebeuren, het onderzoek vond plaats in juli. Gemakkelijk opgelost denken ze dan. Ik kreeg nog een antwoord ervoor dat ik het via een vakbond moest oplossen, wat vrij belachelijk is aangezien ze weten dat ik een alleenwerkende zelfstandige ben. En zo ging het over en weer met als gevolg geen uitkeringen sinds juli 2021. Wegens mijn gelijkstelling wegens ziekte die nog geldig was kon ik geen enkel ziektebriefje inbrengen ook dus werd ik letterlijk kreupel en plat aan mijn lot overgelaten en ik kan jullie vertellen dat ik enorm diep heb gezeten. Deze winter heb ik de dokter foto's gemaild en gevraagd wat ze er van dacht, aangezien langsgaan toch geen nut heeft. Ik kon er ook niet geraken aangezien ik bijna kapot ging van de pijn en niet meer kon stappen. Vandaar dat ik alles zo liet ook omtrent dit triest verhaal want meer stress betekent veel pijn en geen inkomsten. Ik liet onlangs mijn sociaal verzekeringsfonds weten dat ik graag een aangepaste sociale bijdrage zou betalen en de draad weer oppikken, stond nog steeds gelijkgesteld wegens ziekte, wat in realiteit ook zo is. Daar beginnen ze mij nu dreigmails te sturen dat ik bijdrages+boetes moet betalen etc sinds juli 2021 ter waarde van een goeie 10.000 euro, dat allemaal terwijl ik zelf contact opnam met hun om om hulp te vragen vanwege een penibele, financiële situatie. Mijn klacht is heel duidelijk: Wegens een onheuse behandeling door een incompetent adviserend arts/andere medewerkers van bond moyson is mijn leven sinds eind 2019 een halve hel. Ik word in de fleur van het leven continu tegengehouden, zij het niet door nieuwe Belgen die ons systeem kapot maken en misbruiken, zij het door diegenen die voor onze werkers, bijdragers en economie moet zorgen. Ik eis een compensatie voor mijn gevolgen die ik ervaar sinds die aanslag en een deftig onderzoek, in hoeverre dat nog nodig is, om mijn gebreken te noteren en om een aangepaste uitkering of zelfs gewoon een korting of vrijstelling op de sociale bijdrages te krijgen. Normaalgezien zou ik nu heet hardst van al moeten kunnen werken om de zaak op te bouwen en dat kan ik niet, enkel het verlies van mijn reukvermogen snijdt al dik in mijn inkomsten. Bvb aircolekken of uitlaatgassen ruik ik niet meer, gevaarlijk zelfs (gaslek bvb). Ik vraag niet het einde van de wereld maar een recht op leven zonder onnodige stress en pesterijen van overheidsdiensten.Op mijn laatste schrijven naar Bond Moyson van 7-12-2022 met als titel 'onhoudbare situatie' kreeg ik alweer geen antwoord. En ondertussen lopen de facturen maar lekker binnen. Mensonwaardig.MvgSteven
Uitkering arbeidsongeschiktheid
Beste,Volgens Bond moyson moet ik een nieuw formulier arbeidsongeschiktheid laten opmaken bij de arts.Anders kunnen ze mijn dossier niet verder behandelen.Ik ben het daar niet mee eens.(via mail 2x gemeld)Heb twee formulieren arbeidsongeschiktheid.De eerste aanvang arbeidsongeschiktheid.En de tweede verlenging arbeidsongeschiktheid.De formulieren komen overeen met de periode dat ik ziek geweest ben.Er was wel een fout bij de werkgever gebeurd.deze fout is bij de werkgever rechtgezet.Heb dit aan Bond Moyson gemeld.Volgens mij moeten juist de gegevens bij de werkgever,opnieuw opgevraagd worden.En het dossier is in orde.Begrijp niet waarom dit allemaal zo omslachtig moet.Mijn arts heeft het al zo druk.Is het mogelijk eens te kijken of dit op een vlotte manier opgelost kan worden?Met vriendelijke groeten,
Problemen met uitbetaling
Beste Ik heb 2 verschillende werkgevers en ben bij 1 van de 2 in volledige werkvergadering moeten gaan wegens zwangerschap vanaf 18 januari. Bij mijn 2de werkgever ben ik in zwangerschapsrust gegaan vanaf 12 maart waarbij ik dan uiteindelijk 29 maart ben bevallen. Nu zijn wij half Juni ! En ik vanaf 18 januari tot nu nog steeds geen enkele euro gekregen ! Waren problemen met papieren en nog eens problemen na 100 de keren bellen zouden alle papieren nu al lang in orde moeten zijn. 3 weken geleden gebeld ze zeggen dat ze alles binnen hebben vorige week nog eens gebeld ja het zit bij de dienst uitkeringen ze zijn er met bezig. Gisteren nog eens gebeld waarbij ze het zelfde zeggen. Ik bel vandaag nog eens en ze zeggen nu ineens ja het zit bij een specialist want is een complex dossier dus weet niet wanneer we uitbetalen en of we alles in 1 keer gaan betalen of per maand. Ja hallo ik wacht al 5 maand ! Moet mijn rekeningen betalen wat dus niet meer kan nu. 4 jaar geleden heb ik mijn eerste zoon gehad en is het na 2 maand in orde geraakt en nu komen ze met complex af. Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen want ik ben ten einde raad.
Zorgbudget zwaar zorgbehoevenden geweigerd zonder enige motivatie
Beste,Al sinds 10u35 vandaag probeer ik onophoudelijk het telefoonnummer 09/333 58 33 van de cel Zorgkas te bereiken.Dat was het geval om 10u35 , om 10u38,om 10u57,om 11u06,om11u56,13u04 en een laatste maal om 13u32. Na telkens 2 minuten aan de lijn te blijven, werd de lijn telkens onderbroken.Dat betekent tweeënenhalf uur vruchteloos proberen een dienst te bereiken op het telefoonnummer dat vermeld staat in een brief dd 12/1/2022 , die meer dan 14 dagen onderweg is geweest (!) en waarin zonder enige toelichting staat dat mijn vader niet langer voldoet aan de voorwaarden van ernstig en verminderd zorgvermogen.Daardoor zal hij vanaf 31/12/2021 geen zorgbudget meer ontvangen.Geen woord uitleg daarbij. Er wordt alleen vermeld dat men tot 90 dagen na ontvangst een beroepschrift kan indienen.Nochtans is de zorgnood van mijn vader nog toegenomen nu hij, na eerst een val thuis, meteen gevolgd door een val in het ziekenhuis met dringende heupoperatie tot gevolg, NIET minder , maar zelfs méér zorgbehoevend werd.Dat alles nog verergerd door het feit dat mijn moeder zelf, door alle commotie, zelf zodanig van slag is geraakt dat ook zij totaal niet meer in staat is enige zorg op zich te nemen en mee opgenomen diende te worden.Wij zagen ons daardoor genoodzaakt:-een personenalarm te laten plaatsen,-dagelijkse verzorging en toilet voor mijn BEIDE ouders te vragen,-dagelijkse kinesitherapie voor mijn vader, en-dagelijks gezinshulp voor de huishoudelijke taken en in de loop van deze week poetshulp, want ook dat lukt niet meer, ondanks maximale mantelzorg door 4 kinderen.Graag had ik dus een woordje uitleg gekregen over het waarom van deze beslissing: WAAR werd deze op gebaseerd?Graag per kerende een antwoord want de beroepstermijn is allicht vanaf vandaag lopende ( vermoed ik toch) , of loopt die vanaf 3 dagen vanaf verzending van deze beslissing zoals zo dikwijls gebeurt bij administratieve beslissingen ? Hoewel uw schrijven 14 dagen onderweg was ?Om 'in beroep' te kunnen gaan is het nodig te weten waartegen men in beroep moet gaan, welke argumenten daarbij gespeeld hebben, en welke tegenargumenten men dus moet inbrengen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten