Terug

Geen antwoord/geen uitkering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Bond Moyson Oost-Vlaanderen/West-Vlaanderen

02/02/2023

GeachteEen goeie drie jaar geleden was ik het slachtoffer van een laffe aanval in de rug met dubbele hersenbloeding en schedelbreuk als gevolg. Aangezien ik nog nooit ervoor iets van uitkeringen getrokken heb bevroeg ik mij bij het ziekenfonds waar ik aangesloten was hoe alles in zijn werk moest gaan qua uitkeringen/rekeningen. Na verscheidene malen dezelfde bundel papieren (een hele hoop overbodige vragen) opgestuurd te hebben en telefoons met vanalle medewerkers kwam er 4 maanden ongeveer na de aanslag iets op mijn rekening waar ik zelfs mijn vaste kosten niet mee kon betalen. Maar goed, we roeiden met de riemen die we kregen en deden zo goed als mogelijk voort terwijl dat ik recupereerde. Niet evident, garagist zijnde en alleenwerkend, om alles iets of wat draaiende te houden na zulk trauma. Geen psychologische bijstand of niks ook, continu over een 'ongeval' praten terwijl het een aanslag was, continu dezelfde vragen stellen, id loop van 2020 en '21 de 'papierbundel' nog een keer of 10 ontvangen met andere data erop, vaak nieuwe werknemers aan de lijn, verhaaltje weer opnieuw uitleggen... Het lijkt er op dat alles zodanig gemaakt is zodat normale mensen foert zouden zeggen en de boel er zouden zwieren want dat is het ook, 1 dik boeltje. Tijdens de zomer van 2021 werd ik uitgenodigd om bij hun adviserend geneesheer op onderzoek te komen. Na een onderzoek, tot zover men dat een onderzoek kan noemen, van 2 à 3 minuten, keurde de zogenaamde dokter (van Indische afkomst denk ik, gebrekkig Nederlands sprekend) mij met de glimlacht 100 procent in orde en dat was dan dat. Ik legde hem alles uit maar dat bracht geen zoden aan de dijk. De man bleef lachen en wees naar de deur. Ik liet duidelijk weten dat ik hier niet mee akkoord ging aangezien ik nog steeds evenwichtsverlies had/heb, reuk- en smaakvermogen is voor 90 procent of meer zelfs verdwenen, sneller vermoeid en bijgevolg kort van stof, ik zet 4 wekker nu om wakker te geraken want hoor ze gewoonweg niet en ik heb sindsdien opstoten van Jicht door wegens stress. Allemaal zaken dat ik ervoor niet had. Door verschillende opstoten van Jicht heb ik mij afgezonderd van de wereld en zo goed als mogelijk voort gedaan om te zien dat mijn hypothecaire lening en alle andere kosten konden betaald worden. Had geen geld over toen om een rechtzaak op te starten ook trouwens. Eind 2022 kreeg ik een mail van een zeker Jens dat ik de beslissing kon aankaarten via de rechtbank maar dit moest binnen de 3 maanden gebeuren, het onderzoek vond plaats in juli. Gemakkelijk opgelost denken ze dan. Ik kreeg nog een antwoord ervoor dat ik het via een vakbond moest oplossen, wat vrij belachelijk is aangezien ze weten dat ik een alleenwerkende zelfstandige ben. En zo ging het over en weer met als gevolg geen uitkeringen sinds juli 2021. Wegens mijn gelijkstelling wegens ziekte die nog geldig was kon ik geen enkel ziektebriefje inbrengen ook dus werd ik letterlijk kreupel en plat aan mijn lot overgelaten en ik kan jullie vertellen dat ik enorm diep heb gezeten. Deze winter heb ik de dokter foto's gemaild en gevraagd wat ze er van dacht, aangezien langsgaan toch geen nut heeft. Ik kon er ook niet geraken aangezien ik bijna kapot ging van de pijn en niet meer kon stappen. Vandaar dat ik alles zo liet ook omtrent dit triest verhaal want meer stress betekent veel pijn en geen inkomsten. Ik liet onlangs mijn sociaal verzekeringsfonds weten dat ik graag een aangepaste sociale bijdrage zou betalen en de draad weer oppikken, stond nog steeds gelijkgesteld wegens ziekte, wat in realiteit ook zo is. Daar beginnen ze mij nu dreigmails te sturen dat ik bijdrages+boetes moet betalen etc sinds juli 2021 ter waarde van een goeie 10.000 euro, dat allemaal terwijl ik zelf contact opnam met hun om om hulp te vragen vanwege een penibele, financiële situatie. Mijn klacht is heel duidelijk: Wegens een onheuse behandeling door een incompetent adviserend arts/andere medewerkers van bond moyson is mijn leven sinds eind 2019 een halve hel. Ik word in de fleur van het leven continu tegengehouden, zij het niet door nieuwe Belgen die ons systeem kapot maken en misbruiken, zij het door diegenen die voor onze werkers, bijdragers en economie moet zorgen. Ik eis een compensatie voor mijn gevolgen die ik ervaar sinds die aanslag en een deftig onderzoek, in hoeverre dat nog nodig is, om mijn gebreken te noteren en om een aangepaste uitkering of zelfs gewoon een korting of vrijstelling op de sociale bijdrages te krijgen. Normaalgezien zou ik nu heet hardst van al moeten kunnen werken om de zaak op te bouwen en dat kan ik niet, enkel het verlies van mijn reukvermogen snijdt al dik in mijn inkomsten. Bvb aircolekken of uitlaatgassen ruik ik niet meer, gevaarlijk zelfs (gaslek bvb). Ik vraag niet het einde van de wereld maar een recht op leven zonder onnodige stress en pesterijen van overheidsdiensten.Op mijn laatste schrijven naar Bond Moyson van 7-12-2022 met als titel 'onhoudbare situatie' kreeg ik alweer geen antwoord. En ondertussen lopen de facturen maar lekker binnen. Mensonwaardig.MvgSteven

Berichten (2)

Bond Moyson Oost-Vlaanderen/West-Vlaanderen

Naar: S. D.

09/02/2023

This sender might be impersonating a domain that's associated with your organization. Learn why this could be a riskGeachte mevrouw/meneerWe hebben via uw klachtenplatform een klacht ontvangen.We hebben betrokkene via e-mail op de hoogte gebracht.Om de privacy van de betrokkene te respecteren geven we geen inhoud van ons antwoord weer op het platform.Met vriendelijke groetenDe klachtenbemiddelaar van Solidaris Oost-Vlaanderen

Bond Moyson Oost-Vlaanderen/West-Vlaanderen

Naar: S. D.

10/02/2023

This sender might be impersonating a domain that's associated with your organization. Learn why this could be a riskGeachte mevrouw/meneerWe hebben via uw klachtenplatform een klacht ontvangen.We hebben betrokkene via e-mail op de hoogte gebracht.Om de privacy van de betrokkene te respecteren geven we geen inhoud van ons antwoord weer op het platform.Met vriendelijke groetenDe klachtenbemiddelaar van Solidaris Oost-Vlaanderen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform