Terug

Zorgbudget zwaar zorgbehoevenden geweigerd zonder enige motivatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: Bond Moyson Oost-Vlaanderen/West-Vlaanderen

25/01/2022

Beste,Al sinds 10u35 vandaag probeer ik onophoudelijk het telefoonnummer 09/333 58 33 van de cel Zorgkas te bereiken.Dat was het geval om 10u35 , om 10u38,om 10u57,om 11u06,om11u56,13u04 en een laatste maal om 13u32. Na telkens 2 minuten aan de lijn te blijven, werd de lijn telkens onderbroken.Dat betekent tweeënenhalf uur vruchteloos proberen een dienst te bereiken op het telefoonnummer dat vermeld staat in een brief dd 12/1/2022 , die meer dan 14 dagen onderweg is geweest (!) en waarin zonder enige toelichting staat dat mijn vader niet langer voldoet aan de voorwaarden van ernstig en verminderd zorgvermogen.Daardoor zal hij vanaf 31/12/2021 geen zorgbudget meer ontvangen.Geen woord uitleg daarbij. Er wordt alleen vermeld dat men tot 90 dagen na ontvangst een beroepschrift kan indienen.Nochtans is de zorgnood van mijn vader nog toegenomen nu hij, na eerst een val thuis, meteen gevolgd door een val in het ziekenhuis met dringende heupoperatie tot gevolg, NIET minder , maar zelfs méér zorgbehoevend werd.Dat alles nog verergerd door het feit dat mijn moeder zelf, door alle commotie, zelf zodanig van slag is geraakt dat ook zij totaal niet meer in staat is enige zorg op zich te nemen en mee opgenomen diende te worden.Wij zagen ons daardoor genoodzaakt:-een personenalarm te laten plaatsen,-dagelijkse verzorging en toilet voor mijn BEIDE ouders te vragen,-dagelijkse kinesitherapie voor mijn vader, en-dagelijks gezinshulp voor de huishoudelijke taken en in de loop van deze week poetshulp, want ook dat lukt niet meer, ondanks maximale mantelzorg door 4 kinderen.Graag had ik dus een woordje uitleg gekregen over het waarom van deze beslissing: WAAR werd deze op gebaseerd?Graag per kerende een antwoord want de beroepstermijn is allicht vanaf vandaag lopende ( vermoed ik toch) , of loopt die vanaf 3 dagen vanaf verzending van deze beslissing zoals zo dikwijls gebeurt bij administratieve beslissingen ? Hoewel uw schrijven 14 dagen onderweg was ?Om 'in beroep' te kunnen gaan is het nodig te weten waartegen men in beroep moet gaan, welke argumenten daarbij gespeeld hebben, en welke tegenargumenten men dus moet inbrengen.

Berichten (1)

Bond Moyson Oost-Vlaanderen/West-Vlaanderen

Naar: I. D.

25/01/2022

Beste mevrouw De VriendtWe hebben uw klacht goed ontvangen.Wij zijn op de hoogte dat we op momenten moeilijk te bereiken zijn omdat de lijnen overbelast zijn. We werken aan een oplossing en starten deze week al met een nieuw systeem dat de druk op de telefonie moet verlichten.Ondertussen is het belangrijk dat u snel geholpen wordt. We vragen de dienst Zorgverzekering met u contact op te nemen. U mag me per kerende mail ook een telefoonnummer doorgeven als u liever telefonisch gecontacteerd wordt. Met vriendelijke groetenKaren SoensKlachtenbemiddelaar - KwaliteitBond Moyson Oost-Vlaanderen,Tramstraat 69, 9052 Zwijnaardewww.bondmoyson.beDe informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Denk aan het milieu vooraleer je dit bericht of de bijlagen uitprint.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform