Goed

61 punten Info

Meest recente klachten

L. C.
5/06/2025

Gmail+ adres is niet mogelijk

Geachte mevrouw/heer, In mei 2025 heb ik een poging gedaan om mijn email adres bij Belfius aan te passen volgens het gmail+ systeem. Dit maakt het mogelijk om achter mijn normale email naam een "+bank.belfius" meer specifieke benaming te zetten. Dit maakt het mij mogelijk om een echte mail vs een spam mail van jullie bank te onderscheiden. Jullie helpdesk was kort en krachtig: niet mogelijk. Dit terwijl de meeste andere banken (kbc, argenta, keytrade,..) deze standaard" wel toelaten/volgen. Zou het mogelijk zijn deze eenvoudige gmail+ standaard in uw systeem te implementeren? Met vriendelijke groeten,

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
C. H.
16/04/2025

app-normale woonverzekering

Beste, Na vele emails naar Belfius claims inzake mijn waterschade in de kelder is mijn dossier van 22 juni 2023 nog steeds open. Ik heb een app-normale woonverzekering die nog extra's bevat en betaal dan ook meer dan voor een gewone verzekering.Ook aan mijn recente aangifte begin januari 2025 ivm het omvallen van een boom bij de buren werd er nooit enig duideijk gevolg gegeven. Ik heb mijn verzekering opgezegd vanaf mei (einddatum contract) maar heb nog steeds geen definitief antwoord op de lopende dossiers. Na een telefoontje naar jullie , werd er mij geadviseerd een aangetekende brief te sturen welke ik op 18 maart heb gestuurd alsook een email dezelfde dag naar Belfius claims en de persoon die zich ermee bezig houdt in het kantoor maar na een maand nog steeds geen antwoord. Uiteraard weten ze dat ik deze verzekering vanaf volgende maand heb opgezegd maar hun verplichtingen komen ze niet na.Dank bij voorbaat om me bij te staan om dit af te ronden. Ik heb de aangetekende brief alsook mijn email bijgevoegd. Indien jullie meer stukken nodig hebben, laat maar weten. Mvg Carine Hanssens

Afgesloten
F. D.
19/11/2024

AFSLUITEN VAN REKENING

Mevrouw,Mijnheer Mijn moeder is 89 jaar,komt haar huis niet meer uit en is niet meer mobiel. Onlangs wilde ik (de zoon) een rekening afsluiten bij Belfius. Ik had mijn identiteitskaart,de identiteitskaart van mijn moeder en een geschreven, ondertekende volmacht waarin zij mij de toestemming gaf de rekening af te sluiten. Dit werd mij geweigerd, of mijn moeder moet zelf komen (praktisch niet haalbaar),of zij moet itsme hebben( zij heeft geen computer,noch smartphone),of zij moet een zorgvolmacht opstellen (€ 400 - € 600). Een zorgvolmacht om een rekenig af te sluiten ????Echt schandalig,weigeren om te weigeren.Dienstverlening onbestaande. Ik ben daar niet mee akkoord en wens dit aan te kaarten. Er zijn ongetwijfeld nog mensen in dit geval. Mvg Frank De Beul

Afgesloten
J. V.
10/10/2024

Bank Gehackt en ze kunnen hier niks aan doen.

Ongeautoriseerde transacties en verlies van €20.000 Geachte heer/mevrouw Hierbij is na aanleiding van de ongeoorloofde toegang tot mijn Belfius-rekening en de daaropvolgende diefstal van mijn spaargeld, ten bedrage van bijna €20.000. Hierbij heb ik op 5/9/24 aangifte gedaan van deze fraude bij de fraudedienst van Belfius deze hebben allebij zicht terug getrokken. Desondanks heb ik als antwoord gekregen dat ik mijn rekening onvoldoende beveiligd zou hebben en dat ik mijn geld niet terugkrijg. Ik ben het fundamenteel oneens met deze conclusie. Het is mij onbegrijpelijk dat Belfius geen verantwoordelijkheid neemt voor deze ernstige inbreuk op mijn financiële veiligheid. Ik wil graag de volgende punten benadrukken: * Ongeautoriseerde transacties: Er zijn zonder mijn toestemming grote bedragen overgemaakt van mijn spaarrekening naar mijn zichtrekening en vervolgens gebruikt om bitcoins aan te kopen en deze verzenden naar bitcoin adressen omdat deze ontraceerbaar is. De veiligheidscode van de bank of andere codes is heel makkelijk te hacken met een otp bot, * Onveilig systeem: Het feit dat ik na één transactie boven de €500 verplicht ben om de kaartlezer te gebruiken en daarna niet meer naar dezelfde gedomilceerde rekening of applicatie,dit vindt ik persoonlijk niet veilig, Het is dan ook tegenstrijdig dat er geen soortgelijke beveiliging bestaat voor online overschrijvingen. * Verlies van levensbesparing: Het gaat hier om mijn levensbesparing, waar ik jarenlang hard voor heb gewerkt dag en nacht in mijn voltijdse vaste job + mijn flexi job in de horeca 4 dagen per week. Het verlies hiervan heeft ernstige financiële gevolgen voor mij en ook psychologisch gebroken. Ik verzoek u om deze zaak te onderzoeken en alle mogelijke stappen te ondernemen om mijn geld terug te vorderen. Zoals de banken zeggen dat de rekening altijd goed verzekerd is tegen diefstal of iets anders maar niks ook niet verzekerd.

Opgelost
R. T.
7/10/2024

-6.5€ NIET UITGEVOERDE ORDER

Geachte Ik wend mij tot Test Aankoop met het verzoek een onderzoek in te stellen naar onterechte bankkosten die ik heb ondervonden bij Belfius Bank. Op [datum] heeft mijn rekening een klein negatief saldo bereikt van €-0,40. Tot mijn verbazing heeft Belfius driemaal een bedrag van €6,50 in rekening gebracht, wat in totaal neerkomt op bijna €20 voor deze geringe overschrijding. Dit bedrag staat niet in verhouding tot het negatief saldo en ik vermoed dat dit onwettig is, aangezien dergelijke kosten volgens mijn begrip van de regelgeving niet in overeenstemming zijn met wat wettelijk toegestaan is. Ik heb reeds geprobeerd contact op te nemen met Belfius, maar zonder resultaat. Aangezien ik van mening ben dat deze kosten buiten proportie zijn en onterecht zijn afgeschreven, verzoek ik Test Aankoop om een onderzoek in te stellen naar deze praktijken en mij te ondersteunen in het terugvorderen van deze bedragen. Ik zie uw reactie en verdere stappen met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, Rustam

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 8 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform