Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Leugenachtige promo reklame
Beste, op 27/2/24 verkocht ik mij Citroên C4 aan Wijkopenautos te Hasselt (contract LT16364). Daarop kreeg ik van Wijkopenautos.be het e-mail bericht dat ik een specifieke link kon doorsturen naar een andere persoon die eveneens zijn/haar auto aan jullie kon verkopen. Indien dit tot een effectieve verkoop zou leiden, zou ik op mijn beurt hiervoor 100€ op mijn bankrekening binnen de maand teruggestort krijgen. Ondertussen werd op 13/3/24 de auto van mijn dochter(Barbara Sternotte), een Mini Countryman, aan jullie verkocht (contract (RM05036) met gebruikmaking van de desbetreffende link. Vandaag 13/5/24, twee maanden na de verkoop van de Mini en na een 5-tal telefoongesprekken met jullie diensten (en vele loze beloften), heb ik nog steeds geen 100€ teruggestort gekregen op mijn bankrekening (door jullie gekend). Ik ga er dus van uit dat jullie een leugenachtige promo reklame aanwenden om klanten aan te trekken. Deze klacht verloopt via Testaankoop. Indien wij geen storting ontvangen binnen de 10 werkdagen, zullen wij via Testaankoop de zaak in een verder procedurestadium voortzetten.
Verkoop wagen 28/9/2019
Ik verkocht dd. 28 september 2019 mijn wagen aan Uw garage. Het betreft een Mini Cooper D Hatch. Ik liet deze wagen diezelfde dag nog achter bij uw garage, in het bijzijn van beide sleutels en alle benodigde documenten.Een verkoopprijs van 6.595 euro werd overeengekomen. Ik verzocht U diverse keren expliciet welke BTW-regeling van toepassing zou zijn op de verkoop. Telkenmale werd mij meegedeeld dat er geen BTW berekend diende te worden op de verkoopprijs, daar ik de wagen aan jullie zou verkopen als particulier. Ik deelde jullie meerdere keren mee dat dit niet het geval was, en dat ik de wagen zelf heb aangekocht in oktober 2017, op een moment dat ik zelfstandige en dus BTW-plichtig was. Meerdere keren verzocht ik dit te willen opnemen in het contract, dan wel mij in contact te brengen met iemand die hieromtrent verstand van zaken had.Mijn verzoek werd afgewimpeld, en nadien werd mij meegedeeld dat “indien er een probleem zou zijn, we dit nadien konden aanpassen en oplossen”. Toen ik meegaf dat ik dan het contract eerst beter kon laten nalezen door mijn boekhouder, werd mij foutief meegedeeld dat dit niet nodig was, en dat ik mij geen zorgen moest maken.Evident kreeg ik niet veel later bericht van mijn boekhouder dat ik op de verkoopprijs het volledige bedrag van 1.385 euro diende te betalen, zijnde 21% BTW op het bedrag van 6.595 euro. Als professionele autoverkoper had U in casu een informatieverplichting, dewelke u niet bent nagekomen. Meer nog u verstrekte mij foutieve informatie.Ik contacteerde u zoals afgesproken meerdere keren, doch zonder resultaat. Ik contacteerde ook reeds een advocaat, die u ettelijke keren contacteerde en u een officiële ingebrekestelling overmaakte, maar ik ontving geen reactie meer.
Oplichterij Koopovereenkomst
Op 02/10 werd een koopovereenkomst gemaakt zodat het bedrijf WijKopenAutos in Merksem onze SEAT IBIZA FR zou overkopen. Zelfs met onze autolening die nog loopt bij een Seat garage in Spanje, gingen ze hiermee akkoord en dit staat ook op de website. Na een gesprek van 30 minuten en meermaals te hebben gevraagd of alles in orde was qua documenten hadden ze ons gezegd dat alles in orde was en we het contract konden tekenen en onze nummerplaat zo snel mogelijk moesten afschrijven. Nadat we onze nummerplaat al hadden afgeschreven MAILEN ze ons “Sorry my boss can not buy your car, come pick it up”. En maar blijven aandringen om de auto te gaan halen maar hoe is het nu mogelijk om de auto op te halen ZONDER een nummerplaat? Om onze documenten op te halen mocht dit enkel door een blad te handtekenen op de naam van mijn partner en dit wou ik niet en ze waren ook onvriendelijk! Op het contract staat “8. Ontbinding: in geval van ontbinding v/d overeenkomst is de in gebreke blijvende partij een forfataire schadevergoeding verschuldigd van 20% van de overeengekomen prijs (6700 euro) met een minimum van 250 euro,..”. Onze auto staat er nog en dit zal zeker nog tot 21 oktober 2019 duren tot we een nieuwe nummerplaat krijgen, kostprijs 35 euro tijd + tijd besteden om onze nummerplaat terug te krijgen. Alleen maar SLECHTE en ONPROFESSIONELE service, niemand geeft ons een oplossing noch een uitleg.
Problemen met terug betaling
Op 29/04/2019 koop en betaal ik een Bmw 118i van 2011 bij Auto1 group op 30/04/2019 betaal ik de transportkosten voor deze wagen over te brengen naar mij van uit Duitsland. De wagen werdt in de advertentie beschreven als motorisch perfect 100% Op 10/05/2019 wordt de auto voor mijn deur van mijn bedrijf afgeleverd terwijl er niemand aanwezich was en ik dus van niets wist tot ik een telefoontje kreeg van Frederik, dat is een van de medewerkers van de Auto1 group en ik had dus via hem contact ivm de auto. Hij belde mij en vroeg mij of de auto goed was aangekomen, ik vroeg hem wat hij bedoelde want ik wist niet dat de auto er al stond, ik ben dan ter plaatse gegaan en daar stond de auto met de sleutel in de brievenbus.Ik bel Frederik opnieuw en hij vraagt mij of ik de wagen kan inspecteren op schaden of gebreken, ik vertel hem dat ik hem binne een 10tal minuten zal terug bellen.Ik inspecteerde de wagen en carosserie was als beschreven hier en daar een kleine beschadeging maar niets erg, maar motorisch voelde ik onmiddellijk dat er iets niet klopte da wagen schokte nog al fel bij gewoon stilstaan en motor draaient. Ik heb Frederik terug gecontacteerd en verteld dat de wagen niet mooi draait en dit stond niet in de advertentie dus hij zij mij dat ik een claim moest indienen binne de 7dagen met een video en een offerte, dit vondt ik al heel straf maar ok ik bel de Bmw garage en vraag om de wagen binne te brenge om te laten na kijke, gelukkig kon dit 3dagen later al dus ik breng de wagen binnen en krijg een dag of 2 later de offerte in mijn mail t.w.v 2000€.Ik bel Frederic en hij legt mij uit dat ik dus een copie moet sturen van de offerte, dit doe ik zoals afgesproken en een dag later belt hij mij dat dit niet genoeg is en dat hij dus een factuur moet hebben als de wagen gemaakt is en dit en dat, ik zij dat ik dat heel ambetant vond omdat ik een wagen koop doe 100% in orde zou zijn en nu zit ik rond te lopen van de ene garage naar de andere en alleen de offerte koste mij 113,26€ bij bmw die ik ook kwijdt ben.Ik heb de wagen bij een garage binne gebracht en zij willen hem maken voor 1.195,03€ En daar heb ik een factuur van, nu stuur ik dit door naar Frederik en Auto1 group en 4dagen later krijg ik een bericht dat er een voyeger is van 500€ die ze kunnen afhouden van mijn volgende aankoop voor 18 augustus. Ik heb hun duidelijk gemaakt en dat ik zeker geen andere wagen ga kopen bij hun en hij zij mij dat ze dus niet meer kunne doen, dus nu zit ik met een wagen die voor 1500€ schaden heeft dus ik smeek u om mij te helpen! Mvg Ymen
Ontbinding contract door AUTO1 zonder schadevergoeding
Wijkopenautos Herentals (filiaal van AUTO1) koopt op 05/09/2018 onze auto alle nodige documenten waren in orde, dit hebben ze ook vermeld in het contract. Een week later bellen/e-mailen ze dat we opnieuw de auto moeten laten keuren want de datum 'keuring voor verkoop' was verstreken op 11/09/2018. Wij mailen/bellen meermaals om te zeggen dat we onze nummerplaat ingestuurd hebben en de auto is voor ons uitgeschreven. Telefonische communicatie is met hoodzetel (02/8089665) omdat Herentals niet bereikbaar was.Wij zeggen ook dat we de kosten voor herkeuring niet willen betalen want zij hebben onze auto reeds gekocht toen deze nog geldig was... maar ze hebben nog niet betaald (moet binnen 15 werkdgn). Na die 15 werkdagen begin ik terug te bellen : Herentals zegt dat ze de auto niet meer willen kopen we moeten hem terug halen. Telefoontjes worden de helft van de tijd niet behandeld : ze bellen niet terug maar beloven van wel . daarna boze telefoons gehad dat ze anders de auto laten ophalen door de schroothandel !!! Heb ook mailadres gekregen om klacht in te dien maar deze reageren helemaal niet ! In de algemene voorwaarden van het contract staat nochtans dat schadevergoeding moet betaald worden bij ontbinding contract. Zij hebben wel geen enkel formulier opgesteld of mail gestuurd om te zeggen dat ze de auto niet willen, maar we moesten hem weghalen. Anders werd hij naar de schroothandel gedaan en zien we ook geen centjes !!!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten