Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Oplichting
Ik wens een herziene factuur voor gebruik meetapparatuur dat de firma niet heeft gebruikt meer bepaald de aangerekende 200 euro voor isolatieweerstand meten. Er is totaal niet gemeten. Zie verhaal hierna. Beste Wij zijn woonachtig in Tienen. Op 3 september rond 13u30 hadden wij een plotse stroomuitval. Via contact met Fluvius wordt vastgesteld dat er een probleem is in de zekeringkast met de hoofdzekering want alle anderen zekeringen in de kast staan ingeschakeld. Hulp van een elektrieker is. Wij hebben daarop gegoogled naar een elektrieker in het Tiense die ‘urgente’ interventies uitvoert. Als tweede bedrijf op ons scherm verschijnt een melding van Alpha Services Benelux, werkzaam in Tienen met bijna 5 sterren en 35 reviews (zie bijlage 1). Een gesponsorde melding zo blijkt later. Er wordt ons beloofd bij het telefonisch contact (15u02) met het bedrijf dat de technieker rond 17 uur er zal zijn. Rond 17 uur(16u52) krijgen wij telefoon van de technieker dat het eerder 19 uur zal zijn. Rond 19 uur (19u13) krijgen wij opnieuw telefoon dat het wellicht 21 uur zal zijn. Om 21.05 belt de technieker aan. De technieker is nog geen 30 minuten binnengeweest: hij stelt - zonder het gebruik van enige meetapparatuur - vast dat de hoofdzekering altijd afspringt bij inschakeling. Ja, dat wisten we ondertussen ook na ons contact met Fluvius. Hij heeft daarop alle zekeringen uitgeschakeld in de zekeringkast en deze één voor één terug aangezet om de plaats van een mogelijke kortsluiting te lokaliseren. Resultaat: kortsluiting in de keuken. Nadien heeft hij alle toestellen in de keuken uitgeschakeld en één voor één terug aangezet om tot de bevinding te komen dat er een kortsluiting was in het koffiezetapparaat in de keuken. Probleem opgelost zonder ook maar op enig moment meetapparatuur gebruikt te hebben. De technieker vertelt ons bij vertrek dat het wel een dure interventie zal want hij komt uit Kortrijk en dat hij werkt in onderaanneming. ‘De fakturatie zal gebeuren door Alpha Services Benelux’. PS. De electrieker maakt geen werkbon of laat een werkbon ondertekenen en nog geen uur na zijn interventie valt de factuur in de mailbox ( faktuur zie bijlage 2). Op 4 september teken ik via mail aan Alpha Services Benelux bezwaar aan tegen de grootte-orde van het bedrag en meer bepaald voor de 200 euro voor isolatieweerstand meting die niet gebeurd is (zie bijlage 3). Op 6 september krijgen we antwoord van de firma (zie bijlage 4). Gezien de aard en de toon van het antwoord, heb ik daarop de betaling van de volledige factuur gedaan met de melding ‘faktuur 2500529 onder protest en onder voorbehoud van rechten’. Ik heb ook protest aangetekend bij Google maar zij stellen dat er niets fout is aan de gesponsorde melding. Ik heb ook drie negatieve reviews geplaatst (2 x op Trustpilot, de ene voor alpha services benelux en de andere voor sbselektro&security, de derde op googlereviews.) Mijn vraag wat kan ik nog meer doen om deze oplichtingspraktijken aan te klagen en om die 200 euro te recuperen? Bij de FOD Economie? Mijn verhaal proberen te halen via het consumentenprogramma Winwin ? Of … Ik hoor of lees het graag. Vriendelijke groeten Guy Nantier Grijpenwegstraat 49 3300 Tienen Guy.nantier@proximus.be 0495/380807
Opgelicht
Ik deed beroep op jullie diensten op zondag 11/2/2024 omwille van een f22 foutcode op mijn Vaillant CV ketel. De foutcode ging al snel over naar code f64. Deze kon niet worden opgelost. Er kon me ook niet verduidelijkt worden wat die code juist betekent en hoe die er is gekomen. Er werd mij gemeld dat er een onderdeel stuk was aan de ketel. De 'driewegknop.' Er zou zogezegd ook geen filter geïnstalleerd zijn in mijn ketel. Hier wou hij graag allemaal een offerte voor laten opstellen. Ook kon de technieker de f64 foutcode niet wegkrijgen. Hier was zogezegd een Vaillant expert voor nodig. Na 2 uur werd ik achtergelaten met nog steeds een CV ketel die niet werkte. Geen verwarming, geen warm water en geen duidelijke uitleg wat er precies aan de hand is. Er werd gedreigd om onmiddellijk het bedrag van 402, 80 euro te betalen via betaalterminal. Op de factuur staat vermeld dat het uiterlijk op 16/02/2024 betaald moest worden. De technieker weigerde te vertrekken alvorens er betaald werd. De dag nadien liet ik een erkend technieker langskomen. Hij stelde vast dat de driewegknop helemaal niet stuk is. De technieker van Alpha-Service had zelfs niet eens de driewegknop getoond, maar de waterspanning waarvan hij dan beweerde dat het de driewegknop was. De erkende technieker liet me de geïnstalleerde filter binnenin de ketel zien. Deze is dus wel aanwezig. Hij detecteerde een lek in een ander luik onder de ketel. Dit was de oorzaak van de foutcode f22. Deze technieker was geen Vaillant expert, en kreeg toch ook de code f64 weggewerkt. Hoe: de ketel moest gewoonweg even gereset worden door 1 knop in te drukken. Dit kon de technieker van Alpha-Service blijkbaar niet. Ik betaalde het bedrag, opgedeeld in volgende delen:- Verplaatsingskost: 95 euro- Zondagtoeslag 195 euro- Interventie: 95 euro 2 uur al zuchtend en puffend aan mijn ketel werken, vervolgens onderdelen aanhalen die zogezegd stuk of niet aanwezig zijn en nadien dreigen om het bedrag onmiddellijk te betalen, duiden voor mij op oplichting en noem ik al zeker geen interventie waarvoor ik 95 euro moet betalen. Ik nam inmiddels contact op met het bedrijf en zij blijven standvastig dat ze gelijk hebben in hun handelen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten