Onaanvaardbaar

4 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

C. V.
18/12/2025

Foutieve info mbt ligging vakantiewoning

Beste, Ik heb reeds een klacht bij Airbnb ingestuurd maar wordt afgewezen omwille van naar hun mening onvoldoende bewijs. Ik ben het hiermee niet akkoord. Onze klacht hebben we als volg geformuleerd: Beste, Op de website stond dat het huisje op wandelafstand van restaurants en winkels lag, voor ons een beslissende factor in onze keuze voor dit huisje. Bij aankomst merkten we echter dat dat zo'n 12 kilometer was. We hebben dan ook dagelijks heel wat tijd gespendeerd aan het heen - en terugrijden naar het dorpje (bakker, restaurant, terrasje, ...). We vragen ons af of jullie in een financiële compensatie kunnen voorzien voor deze 'miscommunicatie' op de site. Een tegemoetkoming in deze toch wel hoge prijs voor die ligging zou mooi zijn. Alvast bedankt om dit (met de eigenaar) te bekijken... Bij de klacht hebben we een screenshot van de beschrijving van destijds bijgevoegd maar dit aanvaarden ze niet. Voorts heb ik geen ander mogelijk bewijs. En daarbij Airbnb zou dit toch in hun systemen moeten kunnen terugvinden. Kan u ons hiermee ondersteunen? Caroline

In behandeling
E. V.
14/11/2025

Hulp bij geschil – misleidende Airbnb-vermelding en onterechte betaling

Beste Test Aankoop, Ik wend mij tot u voor hulp bij een geschil met Airbnb omtrent een misleidende accommodatievermelding en een onterechte afschrijving van mijn betaling. Situatie en feiten: • Ik boekte een accommodatie via Airbnb met een prijs van €12 per nacht. Na bevestiging van de eerste nacht werd de prijs plots zonder mijn medeweten aangepast naar €323. Dit gebeurde direct na een annulering door de host, die mij vroeg opnieuw te boeken. • De host communiceerde via een Koreaans WhatsApp-nummer. Toen ik hem vroeg om uitleg, blokkeerde hij mij volledig. Een vriendin van mij heeft hem ook gecontacteerd en zij werd niet geblokkeerd, wat het feit dat ik werd geblokkeerd nog verdachter maakt. • De accommodatie komt absoluut niet overeen met de foto’s of het gebouw van de vermelding: het is een totaal andere omgeving, ander gebouw en andere kamers. Enkel het idee van een bed met klein balkon en badkamer is vergelijkbaar. • Ondanks dat ik besef dat het goedkoop was (€11-12/nacht), betekent dit niet dat een verhoging tot €323 kan plaatsvinden voor dezelfde accommodatie. • Airbnb heeft geweigerd mij bijstand te verlenen, ondanks dat dit duidelijk een misleidende of fake listing betreft. Ik ben ter plaatse geweest, rond het gebouw gegaan, en het is duidelijk anders dan op de foto’s vermeld. • De manier waarop de betaling werd verwerkt via Apple Pay/Revolut zonder mijn dubbele bevestiging vind ik ook problematisch en onveilig. Bewijsstukken die ik kan aanleveren: 1. Screenshots van mijn berichten naar de host via Airbnb. 2. Screenshots van de berichten die mijn vriendin naar de host stuurde (zij werd niet geblokkeerd). 3. Foto’s van mijn communicatie met Airbnb en hun antwoord. 4. Foto’s van de oorspronkelijke prijs en de prijs van de komende nachten. 5. Foto’s van de geboekte accommodatie versus de werkelijke accommodatie. Wat ik vraag: • Support van Airbnb om mijn situatie op te lossen en mijn geld terug te krijgen. • Dat de listing wordt geblokkeerd en dat de host wordt aangesproken, omdat het duidelijk gaat om een scam/misleidende vermelding. Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groet,

In behandeling
R. V.
18/09/2025

Fraude en geen hulp van Airbnb

Beste, ik dien een klacht in tegen Airbnb voor gebrek aan ondersteuning van hun klanten. Ik heb een account van 16 kamers bij Airbnb, als superhost en mijn account werd gehacked. (Zie politieverklaring) AIRBNB geeft geen enkel concrete steun, en krijg geen enkel concreet antwoord om mij te identificeren en mijn account te herstellen. . Sinds 7 dagen, elke dag opnieuw bel en schrijf ik meerdere malen per dag naar de Klantendienst van Airbnb en krijg geen enkele concrete steun om mijn gehackte rekening te herstellen. Ondertussen is er meer dan 4000 Eur van mijn airbnb account naar de rekening van de hacker gegaan, heb veel verlies met nieuwe klanten en kan mijn klanten niet beantwoorden. Airbnb doet niets aan mijn verzoek en het geval van hacking. Daarom deze klacht voor gebrek aan hulp en communicatie vanwege airbnb...

Afgesloten
E. P.
29/08/2025

Laattijdige bevestiging van verblijf via Airbnb

Betreft: Klacht tegen Airbnb – Laattijdige bevestiging boeking, financiële schade en vraag tot compensatie Geachte heer/mevrouw, Via deze brief dien ik een formele klacht in tegen het platform Airbnb, wegens een laattijdige bevestiging van een verblijf, het onterecht aanrekenen van kosten en de schade die ik daardoor heb geleden. Op 26 augustus 2025 boekte ik via Airbnb een verblijf met een verplichte minimumduur van drie nachten: van 26 t.e.m. 29 augustus 2025. De host bevestigde deze boeking echter pas na de voorziene incheckdatum van 26 augustus, waardoor het verblijf feitelijk niet meer mogelijk was. Door deze fout werd ik op het laatste moment genoodzaakt om elders onderdak te zoeken. In de regio van het oorspronkelijke verblijf was niets meer beschikbaar, waardoor ik verplicht was een hotel te boeken op meer dan twee uur rijden afstand. Deze oplossing bracht bijkomende kosten met zich mee, zowel financieel als praktisch (vervoer, extra tijdverlies, stress). Tot mijn ongenoegen rekende Airbnb desondanks het volledige bedrag voor het oorspronkelijke verblijf aan, zonder enige tegemoetkoming of terugbetaling. De situatie werd gemeld via het platform, maar zonder resultaat. Deze situatie is onaanvaardbaar en vormt een schending van mijn rechten als consument, met name: Onrechtmatige aanrekening van een niet-geleverde dienst; Laattijdige bevestiging, waardoor de overeenkomst niet geldig kon worden uitgevoerd; Schending van de precontractuele informatieverplichtingen; Misleidende handelspraktijk, in strijd met de Europese en Belgische consumentenbeschermingsregels. Ik vraag via deze klacht: Volledige terugbetaling van het door mij betaalde bedrag voor het verblijf dat niet geleverd werd; Compensatie voor de gemaakte extra kosten van het alternatieve hotel; Schadevergoeding voor het geleden ongemak, gezien de stress, de verplaatsing en het last-minute karakter van de situatie. In bijlage voeg ik de relevante documenten toe: Bewijs van oorspronkelijke boeking en laattijdige bevestiging; Factuur of betalingsbewijs alternatieve accommodatie; Correspondentie met Airbnb. Ik verzoek Test-Aankoop vriendelijk maar dringend om mijn dossier op te nemen en dit verder op te volgen met Airbnb of, indien nodig, via de bevoegde instanties. Met dank en hoogachting,

Afgesloten
A. W.
6/03/2025

Terugbetalingsprobleem

Beste: ik heb op 27/12/2024 de bevestiging gehad van Airbnb dat mijn restitutie eraan komt ten bedrage van 72,59€ na annulering van ons verblijf. Echter mijn creditcard was ondertussen geblokkeerd door mijn bank ten gevolge van verdachte handelingen op verschillende websites. Zonder mij te verwittigen echter. Ik heb zowel de bank als airbnb gecontacteerd. Ik heb ondertussen een nieuwe creditcard. Mijn bank zegt dat airbnb het nu kan terugstorten maar elke mail die ik doe naar airbnb blijft onbeantwoord en telefonisch kan ik geen contact krijgen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform