Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 90
- Aantal klachten *
- 27
- Afgesloten klachten*
- 77%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Fraude en geen hulp van Airbnb
Beste, ik dien een klacht in tegen Airbnb voor gebrek aan ondersteuning van hun klanten. Ik heb een account van 16 kamers bij Airbnb, als superhost en mijn account werd gehacked. (Zie politieverklaring) AIRBNB geeft geen enkel concrete steun, en krijg geen enkel concreet antwoord om mij te identificeren en mijn account te herstellen. . Sinds 7 dagen, elke dag opnieuw bel en schrijf ik meerdere malen per dag naar de Klantendienst van Airbnb en krijg geen enkele concrete steun om mijn gehackte rekening te herstellen. Ondertussen is er meer dan 4000 Eur van mijn airbnb account naar de rekening van de hacker gegaan, heb veel verlies met nieuwe klanten en kan mijn klanten niet beantwoorden. Airbnb doet niets aan mijn verzoek en het geval van hacking. Daarom deze klacht voor gebrek aan hulp en communicatie vanwege airbnb...
Laattijdige bevestiging van verblijf via Airbnb
Betreft: Klacht tegen Airbnb – Laattijdige bevestiging boeking, financiële schade en vraag tot compensatie Geachte heer/mevrouw, Via deze brief dien ik een formele klacht in tegen het platform Airbnb, wegens een laattijdige bevestiging van een verblijf, het onterecht aanrekenen van kosten en de schade die ik daardoor heb geleden. Op 26 augustus 2025 boekte ik via Airbnb een verblijf met een verplichte minimumduur van drie nachten: van 26 t.e.m. 29 augustus 2025. De host bevestigde deze boeking echter pas na de voorziene incheckdatum van 26 augustus, waardoor het verblijf feitelijk niet meer mogelijk was. Door deze fout werd ik op het laatste moment genoodzaakt om elders onderdak te zoeken. In de regio van het oorspronkelijke verblijf was niets meer beschikbaar, waardoor ik verplicht was een hotel te boeken op meer dan twee uur rijden afstand. Deze oplossing bracht bijkomende kosten met zich mee, zowel financieel als praktisch (vervoer, extra tijdverlies, stress). Tot mijn ongenoegen rekende Airbnb desondanks het volledige bedrag voor het oorspronkelijke verblijf aan, zonder enige tegemoetkoming of terugbetaling. De situatie werd gemeld via het platform, maar zonder resultaat. Deze situatie is onaanvaardbaar en vormt een schending van mijn rechten als consument, met name: Onrechtmatige aanrekening van een niet-geleverde dienst; Laattijdige bevestiging, waardoor de overeenkomst niet geldig kon worden uitgevoerd; Schending van de precontractuele informatieverplichtingen; Misleidende handelspraktijk, in strijd met de Europese en Belgische consumentenbeschermingsregels. Ik vraag via deze klacht: Volledige terugbetaling van het door mij betaalde bedrag voor het verblijf dat niet geleverd werd; Compensatie voor de gemaakte extra kosten van het alternatieve hotel; Schadevergoeding voor het geleden ongemak, gezien de stress, de verplaatsing en het last-minute karakter van de situatie. In bijlage voeg ik de relevante documenten toe: Bewijs van oorspronkelijke boeking en laattijdige bevestiging; Factuur of betalingsbewijs alternatieve accommodatie; Correspondentie met Airbnb. Ik verzoek Test-Aankoop vriendelijk maar dringend om mijn dossier op te nemen en dit verder op te volgen met Airbnb of, indien nodig, via de bevoegde instanties. Met dank en hoogachting,
Terugbetalingsprobleem
Beste: ik heb op 27/12/2024 de bevestiging gehad van Airbnb dat mijn restitutie eraan komt ten bedrage van 72,59€ na annulering van ons verblijf. Echter mijn creditcard was ondertussen geblokkeerd door mijn bank ten gevolge van verdachte handelingen op verschillende websites. Zonder mij te verwittigen echter. Ik heb zowel de bank als airbnb gecontacteerd. Ik heb ondertussen een nieuwe creditcard. Mijn bank zegt dat airbnb het nu kan terugstorten maar elke mail die ik doe naar airbnb blijft onbeantwoord en telefonisch kan ik geen contact krijgen.
Terugbetaling
Beste, Ik vraag een terugbetaling van 883 eur die ik via Paypall teveel heb betaald.De boeking gebeurde via Travelnest op het Airbnb plaform.U rekent mij 883 eur meer aan omdat ik een gast heb toegevoegd voor het verblijf van 4 nachten van 15 nov tot 19 nov.2024 in de accomodatie in Oostende.Totaal betaalde ik,op 15 nov;883,60 eur,op 6 nov 73 eur(extra dag) en op 25 september 333 eur.De eigenaar heeft hier welgeteld 268,80 eur aan overgehouden! In de hoop op een gunstige regeling voor deze fout , Bousmans Jean Luc
Terugbetalingsprobleem
Beste, Ik vraag een terugbetaling van 883 eur die ik via Paypall teveel heb betaald.De boeking gebeurde via Travelnest op het Airbnb plaform.U rekent mij 883 eur meer aan omdat ik een gast heb toegevoegd voor het verblijf van 4 nachten van 15 nov tot 19 nov.2024 in de accomodatie(bevestigingscode;HM9NHNWQNH),Koninging Astridlaan,11 Oostende 8400.Totaal betaalde ik,op 15 nov;883,60 eur,op 6 nov 73 eur(extra dag) en op 25 september 333 eur.De eigenaar heeft hier welgeteld 268,80 eur aan overgehouden! In de hoop op een gunstige regeling voor deze fout , Bousmans Jean Luc
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten