Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
annulatie vlucht op dag zelf
geannuleerd vlucht AC826 (Toronto-Brussel) 17/8/25 Mijn gezin en ik ( twee volwassenen en twee kinderen) hebben in gecheckt op Toronto Pearson Airport, onze bagage afgegeven en werden pas daarna geïnformeerd dat de vlucht was geannuleerd wegens een staking van het personeel. Wij hebben hierover vooraf geen enkele tijdige communicatie ontvangen, kregen op de luchthaven geen behoorlijke bijstand en het aanwezige personeel behandelde ons onvriendelijk en weinig behulpzaam. Na uren wachten onder zeer moeilijke omstandigheden, met twee kinderen werd ons uiteindelijk een alternatieve vlucht aangeboden- pas 2 dagen later, niet vanuit Toronto maar vanuit Detroit, en niet naar Brussel maar naar Amsterdam. Dit had voor ons de volgende gevolgen : - wij werden gedwongen om twee extra dagen in Toronto te verblijven op eigen kosten -ik verloor twee werkdagen, wat zowel professioneel als privé tot ernstige verstoring leidde. -wij moesten zelf extra vervoer regelen en betalen van Amsterdam naar Belgie. Deze ervaring heeft mijn gezin aanzienlijke overlast, stress en financiële schade berokkend. Via de zeer onhandige site van air Canada een klacht ingediend op een standaard wijze en deze werd dezelfde dag geweigerd. Volgens EU Verordening 261/2004 hebben passagiers recht op compensatie van €600 PP voor langeafstandesvluchten die minder dan 14 dagen op voorhand worden geannuleerd. Daarnaast is de luchthavenmaatschappij verplicht de redelijke kosten (food,accomodatie , vervoer) te vergoeden. Ik heb dan ook alles netjes bijgehouden Daarom vraag ik test aankoop om hulp 1. compensatie van €600pp totaal van €2400 2. Terugbetaling van alle bijkomende kosten 3. Schadevergoeding voor de nog steeds vermiste bagage
Terugbetaling van zetelreservatie Air Canada
Beste, - ik reserveerde zetels op de vluchten van Air Canada van AC833 en AC1073/boekingsnummer SZBXXJ op 10 juli 2023 voor een totaal bedrag van € 799,88. De reservatie bleek niet gebeurd te zijn toen we online incheckten voor onze vluchten. - Ik stuurde hierna verschillende mails naar Air Canada maar kreeg pas antwoord wanneer ik hen via sociale media een negatieve evaluatie gaf. - In een antwoord werd uiteindelijk op 13 juli 2023 bevestigd dat het bedrag betaald voor de reservatie zou teruggestort worden op mijn rekening. Intussen waren wij reeds op reis vertrokken. - Ik moest hiervoor een formulier invullen. Dit heb ik na onze terugkeer op 8 augustus 2023 ingevuld en teruggezonden. - Nadien heb ik, zelfs na meerdere mails en herinneringen (in augustus en september 2023, niets meer van Air Canada gehoord. Onze reisgenoten maakten op hetzelfde moment een reservatie die ook niet gelukt is en kregen wel het bedrag terugbetaald.Ik heb alle formulieren ingevuld en de nodige informatie doorgegeven maar intussen niets meer gehoord van Air Canada. Ik wens de terugbetaling van het volledige bedrag binnen korte termijn. Gelieve het bedrag onmiddellijk terug te betalen of mij op de hoogte te houden van de klacht.Bedankt hiervoor.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten