geannuleerd vlucht AC826 (Toronto-Brussel) 17/8/25
Mijn gezin en ik ( twee volwassenen en twee kinderen) hebben in gecheckt op Toronto Pearson Airport, onze bagage afgegeven en werden pas daarna geïnformeerd dat de vlucht was geannuleerd wegens een staking van het personeel. Wij hebben hierover vooraf geen enkele tijdige communicatie ontvangen, kregen op de luchthaven geen behoorlijke bijstand en het aanwezige personeel behandelde ons onvriendelijk en weinig behulpzaam.
Na uren wachten onder zeer moeilijke omstandigheden, met twee kinderen werd ons uiteindelijk een alternatieve vlucht aangeboden- pas 2 dagen later, niet vanuit Toronto maar vanuit Detroit, en niet naar Brussel maar naar Amsterdam. Dit had voor ons de volgende gevolgen :
- wij werden gedwongen om twee extra dagen in Toronto te verblijven op eigen kosten
-ik verloor twee werkdagen, wat zowel professioneel als privé tot ernstige verstoring leidde.
-wij moesten zelf extra vervoer regelen en betalen van Amsterdam naar Belgie.
Deze ervaring heeft mijn gezin aanzienlijke overlast, stress en financiële schade berokkend.
Via de zeer onhandige site van air Canada een klacht ingediend op een standaard wijze en deze werd dezelfde dag geweigerd.
Volgens EU Verordening 261/2004 hebben passagiers recht op compensatie van €600 PP voor langeafstandesvluchten die minder dan 14 dagen op voorhand worden geannuleerd. Daarnaast is de luchthavenmaatschappij verplicht de redelijke kosten (food,accomodatie , vervoer) te vergoeden.
Ik heb dan ook alles netjes bijgehouden
Daarom vraag ik test aankoop om hulp
1. compensatie van €600pp totaal van €2400
2. Terugbetaling van alle bijkomende kosten
3. Schadevergoeding voor de nog steeds vermiste bagage