Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
gebrek was aan adequate begeleiding
Beste, Ik schrijf u om mijn ernstige bezorgdheid te uiten over het kamp waaraan mijn zonen, A en H, deze week deelnamen. Helaas is hun ervaring vandaag volledig misgelopen, en ik ben uiterst teleurgesteld in de gang van zaken. A en H hebben gemeld dat er een gebrek was aan adequate begeleiding tijdens een belangrijke activiteit, waardoor zij zich niet veilig voelden. Het was naar aanleiding van een kaartspel waarbij twee jongens, één met een rode pet en één met een short en T-shirt, vals speelden. Als gevolg daarvan gingen mijn zonen ook valsspelen omdat ze wilden winnen. Vervolgens werd groep 1 en 3 afgestuurd op mijn zonen en dit voelde niet aangenaam aan, maar het is uiteraard een spel, dus hierin maak ik me niet zo druk. De animatrice heeft echter alleen mijn zoon aangesproken op het valsspelen. Het zou fijn zijn geweest als alle partijen eerlijk ondervraagd waren. Wat mij het meeste zorgen baarde, was dat er een jongen in een T-shirt van Neymar mijn beide zonen heeft zitten beledigen en hen een zeer onveilig gevoel heeft gegeven. Als moeder vind ik het belangrijk dat mijn zonen zich veilig en geborgen voelen op kamp. Helaas is na een dag gebleken dat dit niet het geval is. Bovendien heb ik gemerkt dat Activak werkt met minderjarige begeleiders die mijn zonen van 8 en 12 moeten begeleiden. Waar waren de volwassenen op dat moment? Niemand van hen is ouder dan 21 jaar. Er wordt ook beweerd dat de jongens vaker werden aangesproken dat ze het leuk vonden, maar dit klopt niet. Er werd niet omgekeken naar mijn kinderen. Het lijkt erop dat Activak vooral geïnteresseerd is in geld en niet in het welzijn van de kinderen. Anders hadden ze tijdens die dag al lang moeten opmerken dat mijn zonen diep ongelukkig waren. De grap is dat nadat ik weer contact met hen zoek, ik een mail terugkrijg dat mijn zonen zeker welkom zijn om terug te komen naar een kamp waar ze worden buitengesloten en zich onveilig voelen. Hoe absurd is dit? Dit is geen oplossing, Johan van Activak.
DRINGEND JEUGDKAMP ACTIVAK
ZEER DRINGENDOpgelet het opladen van document kan niet via jullie site - aarzel niet om mij te mailen of bellen. Ik heb alle bewijzenBeste,Zoals besproken tijdens mijn telefonisch contact met jullie juridische dienst deze morgen stuur ik een officiële klacht.Het is zeer dringend. Als we geen terugbetalingen krijgen van Activak kunnen we geen oplossing vinden voor ons kinderen. Vertrek met Activak is voorzien op 08/07. En we willen niet meer dat ze met deze organisatie vertrekken.Wie? - Noah Lauwens (10/11/2005) : lidnummer B9A35609- Logan Van Oudenhove (13/01/2004) : lidnummer B9A35620Context?- Een paar maanden geleden hebben mijn schoonzus en mezelf onze kinderen ingeschreven bij Activak voor een kamp naar het Gardameer vanaf 08/07/2019- We hebben gekozen voor dit kamp omdat het makkelijk bereikbaar was voor ons. Vertrek met bus vanuit Antwerpen (Artikel 6 van de Algemene voorwaarden). De prijzen omvatten voor de buitenlandse vakanties:Reis per autocar vanuit Antwerpen, alle transfers van en naar de verblijfsplaatsIssue? - Op 25/06 heeft mijn schoonzus een mail gekregen (ik niet) om ons te melden dat het vertrekplaats verandert is. Ze vertrekken nu vanuit Maastricht Nederland!! Dit is voor ons niet te doen. Voor ons is dat een enorme wijziging van de overeenkomst. En daarom wensen een kosteloos opzegging van de overeenkomst. WIJZIGING DOOR ACTIVAK VZWArtikel 10: indien Activak zich voor de aanvang van de reis verplicht ziet de overeenkomst te wijzigen, dan dient de reiziger daarvan zo snel mogelijk schiftelijk (brief of mail) en voor het voorziene vertrek verwittigd te worden. De reiziger heeft in dat geval het rechte kosteloos zijn reis te annuleren en dient dit schriftelijk mee te delen- Er werd geen transfert Antwerpen – Maastricht voorgesteld!! Indien ze dit nu voorstellen zal ik dit ook weigeren. Ik vertrouw Activak niet meer. - Er werden alternatieven kampen (zoals mail in bijlage Alternatieve kampen) maar geen enkel is een oplossing. Bv: Zeedierenkamp Neeltje Jans voor tieners???- Ik heb meermaals gebeld en mails gestuurd – geen antwoord via mail en geen concreet oplossing via telefoon.Graag jullie hulp.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten