BesteOndertussen heeft mevrouw ook overal klacht ingediend, zit ze te spuien op onze reviews, onze sites, onze social media, kortom overal om haar gelijk te halen en haar ongenoegen te uiten. We hebben nochtans veel gedaan om mevrouw te helpen, maar als er geen geld terugbetaald wordt, dan is niets meer goed. Ik stuur dan ook even het antwoord door dat we naar haar gestuurd hebben. Ik kan u garanderen dat de animatoren die daar aanwezig zijn zeer adequate en correct zijn, zeker totaal niet racistisch (wat zij ons enorm verwijt, maar dus niet waar is), niet meer omdat wij verschillende kindjes van andere origine wekelijks mee op kamp nemen, zonder probleem. BesteGezien de mail bij mijn collega aangekomen is, en niet rechtstreeks bij mij, was het moeilijk om hier al een antwoord op te geven.Zoals ik maandagavond aan de telefoon gezegd heb, vind ik het enorm belangrijk om van elk verhaal de twee kanten te horen, en ben ik dezelfde avond nog naar de locatie gegaan om zowel het verhaal van de animatoren als van de hoofdanimator te horen.Toen ik aan Y, de hoofdanimator, verhaal ging halen, wist hij onmiddellijk over welke kinderen het ging, omdat hij ’s morgens gezien had dat u veel wantrouwen had en stond te draaien aan de inkom om niet te vertrekken. Hij heeft u daarover op die moment ook aangesproken, en u vroeg toen aan hem of u geen rechtstreeks nummer van het kamp hebt, want dat u er geen goed gevoel bij had. Hij zei toen dat dat er niet was, maar dat hij gerust zijn eigen gsm nummer wou doorgeven waarop u ’s middags zelf kon bellen om te vragen hoe het ging. Dit stelde u meer gerust en toen bent u doorgegaan. Omdat Y wist dat u ongerust was, en kon bellen, is hij heel bewust de voormiddag meer naar de groep van fun kicks gaan kijken en volgen, om een goed beeld te krijgen. Hij heeft ook aan uw twee kinderen gevraagd of het allemaal een beetje leuk was, en zij bevestigden aan hem dat ze zich goed amuseerden. Het was blijkbaar niet echt nodig geweest om te bellen, want Y heeft u niet gehoord, maar ging er vanuit dat u dan wel gerust was met het feit dat u gewoon kon bellen als u het wou.Tijdens het spel met de kaarten zijn er inderdaad kinderen geweest die valsgespeeld hadden, zowel uw kinderen als andere kinderen. U zei ook dat enkel uw kinderen de ‘pineut’ waren en niets durfden zeggen, maar de animatoren spreken dit tegen, want zij hebben verschillende kinderen (ook de eerste tegenstanders) aangesproken om eerlijk te zijn en niet vals te spelen. Het was ook niet alleen de juf die er bij stond, maar ook nog een andere animator die er bij stond. Wat betreft het uitschelden hebben we dit pas te horen gekregen van u tijdens het eerste telefoongesprek. Zoals ik toen zei zijn dat zaken die we totaal niet dulden, en zeker nooit zullen goedkeuren binnen onze organisatie. Mochten we dit toen gehoord hebben, dan was er direct op gereageerd geweest, en zouden er voor het kind in kwestie ongetwijfeld een sanctie aan vastzitten. We vinden zulk gedrag compleet ongepast, maar ik zeg het nog eens, ze zijn daar niets van komen zeggen aan de animatoren, noch aan Y die het een paar keer gevraagd had of ze het leuk vonden. Deze individuele momenten met Y zouden de moment geweest zijn om dit voorval aan te halen. Maar zonder dat we het weten, en niemand iets zegt, is het moeilijk om nadien hier nog verder op in te kunnen gaan. We hebben het alleszins geprobeerd om dit in de groep aan te halen na uw gesprek, zodat het tenminste nog eens heel duidelijk gezegd geweest is.U zei me dat de kinderen al huilend opgehaald zijn, maar Y was bij het uitschrijven en wist me te zeggen dat ze normaal vertrokken zijn. Zeker niet huilend, want hij heeft ze zien vertrekken. Hij had uiteraard ook liever gehad dat er op die moment dan iemand hem daarover aangesproken had, zodat we hier concrete acties op konden nemen. Dit zijn zaken die op kampen kunnen gebeuren, en waar we gepast op kunnen reageren als we het weten of de kinderen het ons zeggen.Gelet op onze algemene voorwaarden, en gelet op het feit dat u zelf besloten hebt om de kinderen niet meer op kamp te sturen, kunnen we geen terugbetaling of compensatie voorzien daar alle activiteiten reeds betaald zijn en alles voorzien werd. Uiteraard mogen ze nog de komende twee dagen komen naar het kamp, want van onze kant zijn ze altijd welkom geweest op kamp. Niemand zag bij hen problemen, of traantjes overdag, enz … Dit waren twee kinderen die zich goed amuseerden, maar blijkbaar niet alles gezegd hebben of laten zien hebben, en dan wordt het allemaal moeilijk als we na de feiten aanhollen ….Hopelijk is het nu allemaal wat duidelijker voor u.Met vriendelijke groeten,Van Nuffel JohanVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: woensdag 17 juli 2024 15:30Aan: Johan Van Nuffel Johan@Activak.beOnderwerp: gebrek was aan adequate begeleiding