Meest recente klachten

E. D.
10/10/2024

Klacht tegen aankoop namaak

Beste Ik kreeg een boete wegens aankoop van namaak van Adidas schoenen. Ik heb echter nooit namaak (of authentieke) schoenen van Adidas gekocht. Ook heb ik nooit iets besteld die ik niet heb ontvangen wegens tegenhouding bij de douane. Ook heb ik hierover gemaild naar het e-mail adres litigation@abac-baan.be. Hierop kreeg ik in mijn ogen een eerder vaag antwoord. Daarna heb ik nog 2 mails gestuurd, waar ik tot op heden geen antwoord op kreeg. Mijn laatste mail was deze: Ref.: CUS-240532-BE Beste, Inzake het dossier met hoger vermelde referentie kan ik U meedelen dat ik op geen enkel ogenblik schoenen van het merk ‘Adidas’ heb besteld, noch enige namaak, noch origineel. Hoe mijn gegevens op betrokken pakket zijn terecht gekomen kan ik momenteel niet verklaren. Daar heb ik enkel het raden naar. Volgens mij zijn er hiervoor slechts drie mogelijke verklaringen: 1. Bij de douane werd een vergissing gemaakt en werden daar mijn gegevens verwisseld waardoor ik per abuis wordt aanzien als de ontvanger van het pakket. Daarom vraag ik om dit nogmaals na te zien en te verifiëren of daar niets verkeerd gelopen is binnen de administratie. 2. De afzender heeft per vergissing mijn gegevens op een pakket aangebracht waardoor een pakket verkeerdelijk naar mij werd toegezonden. Ik heb in die periode wel 1 kledingstuk en 1 paar schoenen besteld via de website/app ‘HACOO’. Ik heb deze artikelen betaald en heb ze ook allebei ontvangen. Hiervan vindt U de orderbevestiging en het betalingsbewijs in bijlage. Verder heb ik geen goederen besteld en er zijn ook geen pakketten dewelke ik niet ontvangen heb. De afzender van het pakket waarvan sprake in huidig dossier is mij ook totaal onbekend. Hierom vraag ik om na te gaan bij de afzender wie de bestelling van betrokken pakket plaatste. 3. Een derde en laatste mogelijkheid is dat mijn account werd gehackt en dat onbekenden deze bestelling frauduleus hebben geplaatst. Dit acht ik echter onwaarschijnlijk gezien ik nooit enige onregelmatigheid heb ondervonden. Mocht uit onderzoek blijken dat dit toch is gebeurd, zal ik niet nalaten om gerechtelijke stappen te ondernemen lastens deze onbekende(n) Gezien er uit hoofde van mijn persoon geen enkele inbreuk, hetzij opzettelijk of onopzettelijk, werd gepleegd ben ik dan ook niet bereid om de voorgestelde som van 300 euro te betalen. Verder wens ik mijn volledige medewerking te verlenen aan dit onderzoek en desgewenst zal ik U mijn volledig rekeningoverzicht bezorgen zodat U zelf kunt vaststellen dat nooit enige betaling heeft plaatsgevonden voor dit betrokken pakket. Gezien de omstandigheden zal ik ook mijn raadsman op de hoogte stellen van huidig dossier zodat deze mij kan bijstaan in het verloop van dit onderzoek en bij eventuele verdere rechtsplegingen. Met vriendelijke groeten, DERYCKE Esmee ik zou graag hebben dat er nagegaan wordt hoe het in elkaar zit want zoals ook in mijn laatste mail stond weet ik niet waarover dit gaat. Ook heb ik inlichting gevraagd bij de politie en ze zeiden dat ik de boete niet moet betalen en via test-aankoop een klacht moet indienen, vandaar dat ik het op deze manier probeer. Met vriendelijke groeten Esmee Derycke

Opgelost
N. S.
17/04/2024

Boete namaak

Mijn zoon van 16jaar bestelde via Pandabuy 2paar schoenen van het merk Nike, en een ander paar van Puma, deze heeft hij aangekocht voor 150 euro.Na het hebben betaald van de extra invoerkosten, kregen wij helaas na een aantal weken bericht van ABAC-BAAN dat de schoenen van Puma namaak waren en dat deze vernietigd worden.Er hangt een kost van 300 euro aan vast om dat het om namaak gekochte goederen gaat.Had mijn zoon geweten dat dit nep schoenen waren had hij de aankoop in de eerste plaats al zeker niet gedaan! Dit is de eerste keer dat we via die app een bestelling plaatsten.Bij deze vindt ik het het dan ook onterecht dat ik een conventionele boete van 300euro moet betalen, graag vraag ik u om de forfaitaire boete niet te hoeven betalen.De andere schoenen hoef ik uiteraard ook niet, want die zullen ook namaak zijn, die zijn gelijktijdig besteld geweest.De app biedt zelfs nog steeds de schoenen aan.

Opgelost
H. K.
30/03/2024

Boeten voor aankoop van namaakgoederen

Beste,Via deze weg, dien ik bezwaar in tegen het door u gevorderde bedrag van € 300 naar aanleiding van een pakje waaruit na verificatie bij de douane blijkt dat het niet authentiek is.Ik wil benadrukken dat ik ter goeder trouw gehandeld heb zoals vermeld op het Europees centrum voor de consument, namelijk:1. De bestelpagina bevatte geen vermelding van enig merk, op de schoenen staat de naam Adidas niet vermeld. Ik ben op de bestelpagina gekomen, nadat ik een zoekopdracht heb gedaan via een afbeelding met zwarte schoenen waarnaar ik op zoek was.2. De prijs was niet onredelijk laag aangezien ik ongeveer €160 inclusief verzending betaald heb.3. Ik kocht als privé persoon en niet met het doel om te verkopen, het doel van dit kleding was ze zelf te dragen.Daarom vind ik uw forfaitair bedrag van € 300 ter compensatie van een deel van de opgelopen en nog op te lopen kosten en ter gedeeltelijke compensatie van de schade die door de rechthouders werd geleden in het betrokken dossier onterecht. Artikel 23 van EU nr.608/2013 is alleen van toepassing bij inbreuken te kwader trouw en naar mijn mening hier niet van toepassing. Ikzelf heb ook schade geleden ter waarde van €50 ongeveer (douanekosten).Ik verstuur u deze klacht rechtstreeks via test aankoop. Tot op heden zal ik het bedrag dan ook niet betalen.Ik hoop op uw begrip hierbij.Mag ik u verzoeken dat u schriftelijk bevestigd dat dit dossier afgesloten wordt zonder enige vorm van schadevergoeding of betaling.Met vriendelijke groeten

Opgelost
V. D.
4/03/2024

Boete 300euro

Beste, Mijn man had gezegd dat hij een paar nieuwe sneakers wilde. Dus keek ik online en zag mooie toffe sneakers van adidas prijs van 70 euro naar 48 euro. Heel geloofwaardig omdat je in de winkel 59 a 65 euro betaald. Dus beslis ik om 2 paar schoenen te kopen dan was mijn man een tijdje goed. Ja achter een gehele tijd kwamen de sneakers niet hoe. Dus dacht ik al verdorie ze hebben mij bedrogen ik ben mijn centen kwijt. Nu 4maanden later krijg ik een brief dat ik 300 euro moet betalen omdat ze bij de douane een verdacht pakje vonden met een paar nep schoenen van adidas. Ik vind dit niet kunnen omdat ik niet kon weten dat deze schoenen nep waren doordat de prijs geloofwaardig was. Ik ben zelf ook gedupeerd en aangeslagen wat er hier gebeurt is,want ik dacht dat ik niets verkeerd gedaan had . En ik ben eerlijk ik heb 2 paar gekocht en er staat in de brief dat het 300 euro is per artikel die nep is. Dus bij andere woorden gaat er nog een brief aankomen . Mensen aub ik was mij daar niet van bewust. En zal geen aankopen meer doen via het internet . Mvg De Schryver vanessa

Opgelost
S. B.
2/11/2023

Schuldvordering aankoop kaarthouder

Beste,Ik schrijf u met betrekking tot een recente factuur die ik heb ontvangen, waarover ik mijn zorgen wil uiten. Het betreft factuurnummer CUS-234318-BE voor een bedrag van 200 euro, met betrekking tot de aankoop van een kaarthouder.Ik was van plan om dit item als een kerstcadeau te kopen. Op de website leek de kaarthouder mooi, praktisch en redelijk qua prijs 23 euro 77, wat uiteindelijk mij heeft overtuigd om deze te bestellen. Helaas was ik me er niet van bewust dat het om een namaak goed ging.Het was nooit mijn bedoeling om namaakproducten te kopen, ik voel me daarom ook bedrogen door deze situatie. Ik verwachtte dat ik een kwaliteitsproduct zou ontvangen dat geschikt zou zijn als cadeau. Het feit dat het om namaak gaat, heeft mijn vertrouwen in online bestellen geschaad.Ik verzoek u daarom om deze factuur te herzien en het bedrag kwijt te schelden.Ik kijk uit naar uw spoedige reactie en een constructieve afhandeling van deze kwestie.Met vriendelijke groeten

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform