Terug

Boeten voor aankoop van namaakgoederen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. K.

Naar: ABAC-BAAN

30/03/2024

Beste,Via deze weg, dien ik bezwaar in tegen het door u gevorderde bedrag van € 300 naar aanleiding van een pakje waaruit na verificatie bij de douane blijkt dat het niet authentiek is.Ik wil benadrukken dat ik ter goeder trouw gehandeld heb zoals vermeld op het Europees centrum voor de consument, namelijk:1. De bestelpagina bevatte geen vermelding van enig merk, op de schoenen staat de naam Adidas niet vermeld. Ik ben op de bestelpagina gekomen, nadat ik een zoekopdracht heb gedaan via een afbeelding met zwarte schoenen waarnaar ik op zoek was.2. De prijs was niet onredelijk laag aangezien ik ongeveer €160 inclusief verzending betaald heb.3. Ik kocht als privé persoon en niet met het doel om te verkopen, het doel van dit kleding was ze zelf te dragen.Daarom vind ik uw forfaitair bedrag van € 300 ter compensatie van een deel van de opgelopen en nog op te lopen kosten en ter gedeeltelijke compensatie van de schade die door de rechthouders werd geleden in het betrokken dossier onterecht. Artikel 23 van EU nr.608/2013 is alleen van toepassing bij inbreuken te kwader trouw en naar mijn mening hier niet van toepassing. Ikzelf heb ook schade geleden ter waarde van €50 ongeveer (douanekosten).Ik verstuur u deze klacht rechtstreeks via test aankoop. Tot op heden zal ik het bedrag dan ook niet betalen.Ik hoop op uw begrip hierbij.Mag ik u verzoeken dat u schriftelijk bevestigd dat dit dossier afgesloten wordt zonder enige vorm van schadevergoeding of betaling.Met vriendelijke groeten

Berichten (1)

ABAC-BAAN

Naar: H. K.

25/04/2024

Geachte -Wij verwijzen hierbij naar uw klacht via Test Aankoop.Gezien het vertrouwelijk karakter van dergelijke dossiers antwoorden wij via onze eigen kanalen:-litigation@abac-baan.be- Abac-Baan vzw, Assesteenweg 65, 1740 TernatMvg,Roland De MeersmanAfgevaardigd bestuurderAbac-BaanAssesteenweg 65B-1740 TernatT: +32 2 230 74 20roland@abac-baan.bewww.abac-baan.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform