Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Opzeggen contract ketelonderhoud
Tot vorig jaar waren we klant bij Luminus voor gas en elektriciteit. We zijn een aantal jaar klant geweest en hadden ook een abonnement voor ketelonderhoud. Vorig jaar zijn we naar een andere leverancier overgestapt omdat ons nieuwe contract voordeliger bleek in de VREG scan. Nu willen we ook ons contract voor ketelonderhoud stoppen, omdat dit ons nog maandelijks 6€ kost. We belden daarnet met de klantendienst, die wist ons te zeggen dat het opzeggen van dit contract maar liefst 60€ aan administratiekosten bedraagt. Dit is naar ons inziens buitenproportioneel. Daarom willen we deze wanpraktijk melden. Kan een bedrijf zomaar onbeperkte bedragen vragen voor het opzeggen van een contract onder het mom van 'administratiekost'?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten