Terug

Opzeggen contract ketelonderhoud

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Contract

Klacht

S. S.

Naar: Luminus

28/04/2025

Tot vorig jaar waren we klant bij Luminus voor gas en elektriciteit. We zijn een aantal jaar klant geweest en hadden ook een abonnement voor ketelonderhoud. Vorig jaar zijn we naar een andere leverancier overgestapt omdat ons nieuwe contract voordeliger bleek in de VREG scan. Nu willen we ook ons contract voor ketelonderhoud stoppen, omdat dit ons nog maandelijks 6€ kost. We belden daarnet met de klantendienst, die wist ons te zeggen dat het opzeggen van dit contract maar liefst 60€ aan administratiekosten bedraagt. Dit is naar ons inziens buitenproportioneel. Daarom willen we deze wanpraktijk melden. Kan een bedrijf zomaar onbeperkte bedragen vragen voor het opzeggen van een contract onder het mom van 'administratiekost'?

Berichten (2)

Luminus

Naar: S. S.

29/04/2025

Beste Test-Aankoop bezorgde ons uw klacht van 28.04.2025. Eerst danken wij u voor uw melding want enkel zo kunnen wij onze dienstverlening bewaken en verbeteren. Wij stellen alles in het werk om een passende oplossing te vinden en komen spoedig bij u terug. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 28 april 2025 11:16 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Opzeggen contract ketelonderhoud ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: S. S.

29/04/2025

Beste Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een antwoord via e-mail op 29.04.2025. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 28 april 2025 11:16 Aan: Priority priority@luminus.be Onderwerp: Opzeggen contract ketelonderhoud ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform