Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
T. B.
5/06/2025

Krijg geen factuur toegestuurd.

Hallo , Wij van frituur het zoutpotje in Zoutleeuw hebben al verschillende keren gebeld met je werkman . Die zelfs boos word omdat ik hem steeds blijf bellen , maar het enige wat ik wil is dat jullie het factuur doorsturen zodat ik bij de boekhouder in orde ben. Ik krijg geen nummer en hij blijft herhalen dat ik de nummer op de bon moet bellen maar die bestaat niet meer . Is dit nu zo moeilijk vind dit erg dat ik het langs deze weg moet doen maar er is blijkbaar geen andere oplossing .

Afgesloten
O. P.
27/12/2024

ontstoppings

IK heb op 18.12.2024 telefonisch een aanvraag tot ontstopping gedaan bij DEBRUYN Halen 32013480229 en kreeg een technieker op bezoek(2 vreemdelingen) die mij een soort bestelbon lieten tekenen voor uitvoering op 19.12.2024 omdat zij op 18.12 geesn toestel bij hadden(dat bovendien stuk was) en lieten mij een bon tekenen voor een bedrag van 1102 euro met voorschot van 551euro dat ik dit per bancontact betaalde aan BEN TECHNICS Zaventem. Deze handeling :diagnose en reparatie hield in ontstopping hoge druk en chemische reiniging.De volgende dagen steeds telefonische beloften van machine nog steeds stuk. Op 22.12 begon ik de bui te voelen en zijn wij met familie en vrienden aan de slag gegaan en alles gezuiverd. Dan heb ik een aangetekend schrijven gedaan aan BEN TECNICS gedaan aangaande mijn Herroepingsrecht en de terugeising van mijn 551 euro.

Afgesloten
T. C.
20/11/2024

garantie na ontstopping

Korte beschrijving van uw probleem: Op 14 oktober hebben we Dubois-Debruyne-LVO dienst onder Ben Technics gecontacteerd voor de ontstopping van de leidingen in de badkamer. Hij heeft dit met een elektrische ontstopper proberen open te maken dit is niet gelukt. De tweede dag zijn ze gekomen met een hoge druk apparaat met 2 techniekers. Het probleem was opgelost hebben dit correct afgehandeld. We zouden hier 6 maanden garantie op hebben. Na 10 dagen was het probleem er terug en hebben dit dan zelf kunnen oplossen. In tussentijd is de leiding nog eens verstopt geweest en hebben dit ook terug opgelost. Nu 3de keer terug verstopt en ik bel de technieker op omdat we toch 6 maanden garantie hadden. De technieker verteld ons dat hij nooit bij ons is geweest voor dergelijk probleem. Terwijl wij wel werkbon hebben + een factuur. Ik bel vandaag 20/11 het bedrijf op om dit uit te leggen. Ze zeiden onmiddellijk dat ik de klacht per mail moest doen en dat ze me telefonisch niet wouden helpen. Ik heb zelfs mijn uitleg niet kunnen doen en heeft de telefoon onmiddellijk afgelegd.

Afgesloten
M. V.
14/11/2024

onderhoud probleem

Korte beschrijving van uw Reden : Ben Technics heeft op 5/11 een onderhoud komen doen aan een Junkers ketel type TOP 22/28 3CE ZWB. (Goorboslei 8 ,Sint Katelijne Waver) Hun techniekers zijn maar 10 minuten terplaatse geweest . Ik vond dit heel kort en wanneer ik vroeg of ze de ketel wel degelijk onderhouden hadden en dus in orde was, was hun antwoord JA Dan heb ik betaald (233,2 euro) maar s'avonds bleek dat de Ketel nog steeds niet in orde was. Hij maakte veel lawaai. Ik heb hun technieker terug gebeld en Hij bevestigde opnieuw dat ze de ketel onderhouden hadden en dat ik voor het onderhoud attest een mail zou krijgen dewelke ik tot op heden nog niet ontvangen heb!! Daar ik de zaak niet vertrouwde heb ik een andere technieker van de firma Junkers laten komen en deze constateerde dat erg GEEN onderhoud op de ketel was gedaan. De ketel was ook stuk! De ketel lag vol roet enz en was niet gekuist! Het was gevaarlijk om een klant te doen geloven dat ketel ok was terwijl dit absoluut niet het geval was! Ondertussen heeft de technieker van Junkers de ketel hersteld zoals het hoort en een onderhoud gegeven.

Afgesloten
M. B.
11/10/2024

Onbetrouwbaar en bedenkelijke praktijken

De firma BEN TECHNICS, die werkt onder de naam DUBOIS-DEBRUYNE, zijn onbetrouwbaar en maken zich schuldig aan bepaalde praktijken. Als gevolg van een klein lek dat dringend diende hersteld te worden, heb ik deze firma gecontacteerd. Ook al was het lek klein, de hoofkraan van het water diende te worden gesloten om schade te vermijden. Dezelfde dag zijn ze, 's avonds, het lek komen dichten. Er werd druk uitgeoefend om met cash in het zwart te betalen. Ik eiste een factuur waardoor de prijs van 450 € steeg naar 848 € voor 45 minuten werk. Waanzinnig hoog voor deze klus, ook al was dit een depannage. Verplaatsingesonkosten klopten ook niet met wat er telefonisch werd afgesproken. Ik heb een bon van de uitgevoerde werken gekregen voor de verzekering, maar geen factuur. En ik vrees dat dit factuur er ook nooit zal komen. Er werd afgesproken dat zij (ze waren met 2) 's anderendaags gingen terugkomen om het gat te dichten met pleister (ook dat doen ze blijkbaar). Ook hier werd druk gezet om aan te zetten tot zwartwerk. Er werd afgesproken dat dit rond de middag zou gebeuren. Daarna heb ik meermaals gebeld en berichten gestuurd, waar ik als antwoord kreeg dat ze in de late middag gingen komen. Niemand gezien en na opnieuw meermaals een bericht te hebben gestuurd en te bellen, kwam er geen reactie meer. Bij nazicht blijkt dus dat DUBOIS-DEBRUYNE de firma BEN TECHNICS is, en niet gevestigd in Tienen, zoals zij zelf verklaarden die avond, maar wel in Zaventem. Ook de uitleg dat zijn steeds in mijn regio herstellingen uitvoeren, klopt niet. Als ik dan even surf op het internet, zijn er blijkbaar wel meer klachten terug te vinden. Ik raad iedereen aan niet in zee te gaan met deze firma. Gelukkig kom ik er goed vanaf.

Afgesloten
M. F.
3/10/2024

incorrecte uitvoering

Geachte mevrouw/heer, Op 30/9/2024 heb ik een herstelling aangevraagd bij u. Op 30/9/2024 en op 02/10/2024 zijn jullie hiervoor langsgeweest. Wij moesten onmiddellijk afrekenen : een bedrag van € 472.5 op maandag en op woensdag nog een € 197.5 € = € 670 betaald Daarnaast hebben wij vandaag 3/10/2024 ontdekt dat het probleem met de CV-ketel niet opgelost is. Ik verwacht van u binnen de zeven dagen een correct herstel. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
I. B.
23/09/2024

Oplichting

Beste bij deze wil ik een geval van oplichting aangeven tegen de firma ben- technics te zaventem die zich uitgeeft al loodgieterij DEBRUYNE gevestigd in turnhout wij ( mijn vriend en ik ) hadden deze firma opgebeld omdat er een sanitair probleem was vastgesteld bij het toilet bij mijn ouders en we het snel wilden oplossen helaas konden mijn vriend en ik niet aanwezig zijn bij de herstellingswerken dus voor deze firma waren mijn ouders prima slachtoffers voor deze malafide firma ze hadden op vrijdag gevraagd om te betalen met bankcontact maar het was niet gelukt dus kwamen ze op zaterdag terug om verder te werken want op vrijdag waren de werken nog niet voltooid dus kwamen ze terug op zaterdag en hebben ze 900 euro cash afhandig gemaakt van mijn ouders en waren de werken nog niet voltooid normaal gingen ze vandaag nog terug komen maar ze zijn niet meer komen opdagen ook bij het controleren van de bankverrichtigen zag ik dat er een bedrag van 875 ,75 van de zichtrekening was afgegaan op naam van ben - technics te zaventem dus mijn ouders zijn geript door deze malafide firma plus dat mijn ouders nog altijd niet naar het toilet kunnen gaan omdat de pot nog niet geplaatst is De btw nr is BE 0750.989.242 Gsm nr +32(0)496/10.44.04 Email contact.plomberie.db@gmail.com Ik wil dit gewoon even melden dat nog niet meer mensen worden opgelicht Hartelijke groeten Baijens ingrid

Afgesloten
W. P.
24/06/2024

fraude

Ik deed een beroep op hun diensten (ontstopping op onderstaand adres) 1. Ik telefoneer woensdag telefoonnummer zone Leuven; er zou donderdag iemand langskomen; er kon geen uur worden vastgesteld (zeer onvriendelijk persoon) 2. Ik wacht de ganse dag. Om 17u komt de hersteller bij mij thuis (zijn Nederlandstalige collega is zogezegd ziek) 3. Hij is Nederlands onkundig; we zetten de conversatie voort in het Frans 4. Bij vraag naar de prijs, begint hij een offerte formulier op te stellen 5. Hij geeft mij verschillende bedragen: 950 € excl. BTW. Ik vind het te duur. Ik vermeld dat ik een BTW nummer heb. 6. Indien ik een BTW nummer heb, moet ik geen BTW betalen (hij heeft info ingewonnen bij uw administratie neem ik aan) 7. Ik vind het te veel. Plots wil hij mij 20% korting geven (indien factuur aan mijn firma, steeds zonder BTW) 8. Ik vind het nog te veel. Plots stelt hij voor 450 euro. Ik geef 100 euro zonder ontvangstbewijs. 9. Hij is vanmorgen gekomen (meer dan een uur na de afspraak) en heeft de herstelling uitgevoerd (of dat ok is, zullen we later ondervinden). 10. Ik geeft de resterende 350 euro, alweer zonder ontvangstbewijs. 11. Omdat ik dit niet normaal vind, ook omdat ik geen enkel document over de herstelling ontvangen heb, geen enkele garantie op de kwaliteit, neem ik contact met het telefoonnummer op de website (zone Leuven). 12. Ik krijg de kans niet om mijn vraag te stellen en wordt voor rotte vis uitgemaakt. De telefoon wordt dichtgegooid. 13. Ik probeer opnieuw: ik ben geblokkeerd.Ik probeer het nummer zone Genk: ook daar geblokkeerd. 14. Ik stuur een klacht naar iliasbenn@outlook.be, bestuurder van de firma - geen reactie 15. Vandaag bij eerste gebruik opnieuw verstopping

Afgesloten
S. V.
26/02/2024

Oneerlijke praktijken

Beste,wij contacteerden de firma Ben-Technics (alias Dubois-Debruyne) voor het onderhoud van de mazoutketel. Telefonisch meldden wij dat we een attest nodig hadden van de keuring en het onderhoud en telefonisch werd ons bevestigd dat zij een gecertificeerde installateur zijn. Dit staat ook op hun website zo vermeld.Toen de technieker echter klaar wat met de keuring, werd ons onmiddellijke betaling gevraagd en daarna werd ons gemeld (na onze specifieke vraag nogmaals) dat de technieker niets wist van een attest of certificaat en dat wij contact moesten opnemen met zijn baas. Wij ontvingen een werkbon waarop geen enkel adres van de firma te vinden was. Op onze herhaaldelijke emails kregen wij eveneens geen reactie. Er werd ons beloofd dat wij de factuur nog via mail zouden ontvangen. Tot op heden nog niets ontvangen... Bij betaling (met bancontact) moesten wij zelf vragen om de bon voor voldaan af te tekenen en wij moesten zelf aandringen op een effectieve handtekening. De technieker schreef gewoon 'betaald', zonder meer.Wij betaalden 630 euro (excl. BTW) en moeten nu dus nog op zoek naar een installateur die ons de wettelijke attesten na onderhoud en keuring wel kan afleveren.

Afgesloten
E. L.
10/02/2024

Afzetterij van mijn 86 jarige moeder

BesteMijn 86 jarige moeder werd verplicht onmiddellijk in totaal bijna 800 euro te betalen voor een interventie waar niets werd gedaan en die hooguit 20 minuten duurde. Pure afzetterij !

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform