Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Krijg geen factuur toegestuurd.
Hallo , Wij van frituur het zoutpotje in Zoutleeuw hebben al verschillende keren gebeld met je werkman . Die zelfs boos word omdat ik hem steeds blijf bellen , maar het enige wat ik wil is dat jullie het factuur doorsturen zodat ik bij de boekhouder in orde ben. Ik krijg geen nummer en hij blijft herhalen dat ik de nummer op de bon moet bellen maar die bestaat niet meer . Is dit nu zo moeilijk vind dit erg dat ik het langs deze weg moet doen maar er is blijkbaar geen andere oplossing .
ontstoppings
IK heb op 18.12.2024 telefonisch een aanvraag tot ontstopping gedaan bij DEBRUYN Halen 32013480229 en kreeg een technieker op bezoek(2 vreemdelingen) die mij een soort bestelbon lieten tekenen voor uitvoering op 19.12.2024 omdat zij op 18.12 geesn toestel bij hadden(dat bovendien stuk was) en lieten mij een bon tekenen voor een bedrag van 1102 euro met voorschot van 551euro dat ik dit per bancontact betaalde aan BEN TECHNICS Zaventem. Deze handeling :diagnose en reparatie hield in ontstopping hoge druk en chemische reiniging.De volgende dagen steeds telefonische beloften van machine nog steeds stuk. Op 22.12 begon ik de bui te voelen en zijn wij met familie en vrienden aan de slag gegaan en alles gezuiverd. Dan heb ik een aangetekend schrijven gedaan aan BEN TECNICS gedaan aangaande mijn Herroepingsrecht en de terugeising van mijn 551 euro.
garantie na ontstopping
Korte beschrijving van uw probleem: Op 14 oktober hebben we Dubois-Debruyne-LVO dienst onder Ben Technics gecontacteerd voor de ontstopping van de leidingen in de badkamer. Hij heeft dit met een elektrische ontstopper proberen open te maken dit is niet gelukt. De tweede dag zijn ze gekomen met een hoge druk apparaat met 2 techniekers. Het probleem was opgelost hebben dit correct afgehandeld. We zouden hier 6 maanden garantie op hebben. Na 10 dagen was het probleem er terug en hebben dit dan zelf kunnen oplossen. In tussentijd is de leiding nog eens verstopt geweest en hebben dit ook terug opgelost. Nu 3de keer terug verstopt en ik bel de technieker op omdat we toch 6 maanden garantie hadden. De technieker verteld ons dat hij nooit bij ons is geweest voor dergelijk probleem. Terwijl wij wel werkbon hebben + een factuur. Ik bel vandaag 20/11 het bedrijf op om dit uit te leggen. Ze zeiden onmiddellijk dat ik de klacht per mail moest doen en dat ze me telefonisch niet wouden helpen. Ik heb zelfs mijn uitleg niet kunnen doen en heeft de telefoon onmiddellijk afgelegd.
onderhoud probleem
Korte beschrijving van uw Reden : Ben Technics heeft op 5/11 een onderhoud komen doen aan een Junkers ketel type TOP 22/28 3CE ZWB. (Goorboslei 8 ,Sint Katelijne Waver) Hun techniekers zijn maar 10 minuten terplaatse geweest . Ik vond dit heel kort en wanneer ik vroeg of ze de ketel wel degelijk onderhouden hadden en dus in orde was, was hun antwoord JA Dan heb ik betaald (233,2 euro) maar s'avonds bleek dat de Ketel nog steeds niet in orde was. Hij maakte veel lawaai. Ik heb hun technieker terug gebeld en Hij bevestigde opnieuw dat ze de ketel onderhouden hadden en dat ik voor het onderhoud attest een mail zou krijgen dewelke ik tot op heden nog niet ontvangen heb!! Daar ik de zaak niet vertrouwde heb ik een andere technieker van de firma Junkers laten komen en deze constateerde dat erg GEEN onderhoud op de ketel was gedaan. De ketel was ook stuk! De ketel lag vol roet enz en was niet gekuist! Het was gevaarlijk om een klant te doen geloven dat ketel ok was terwijl dit absoluut niet het geval was! Ondertussen heeft de technieker van Junkers de ketel hersteld zoals het hoort en een onderhoud gegeven.
Onbetrouwbaar en bedenkelijke praktijken
De firma BEN TECHNICS, die werkt onder de naam DUBOIS-DEBRUYNE, zijn onbetrouwbaar en maken zich schuldig aan bepaalde praktijken. Als gevolg van een klein lek dat dringend diende hersteld te worden, heb ik deze firma gecontacteerd. Ook al was het lek klein, de hoofkraan van het water diende te worden gesloten om schade te vermijden. Dezelfde dag zijn ze, 's avonds, het lek komen dichten. Er werd druk uitgeoefend om met cash in het zwart te betalen. Ik eiste een factuur waardoor de prijs van 450 € steeg naar 848 € voor 45 minuten werk. Waanzinnig hoog voor deze klus, ook al was dit een depannage. Verplaatsingesonkosten klopten ook niet met wat er telefonisch werd afgesproken. Ik heb een bon van de uitgevoerde werken gekregen voor de verzekering, maar geen factuur. En ik vrees dat dit factuur er ook nooit zal komen. Er werd afgesproken dat zij (ze waren met 2) 's anderendaags gingen terugkomen om het gat te dichten met pleister (ook dat doen ze blijkbaar). Ook hier werd druk gezet om aan te zetten tot zwartwerk. Er werd afgesproken dat dit rond de middag zou gebeuren. Daarna heb ik meermaals gebeld en berichten gestuurd, waar ik als antwoord kreeg dat ze in de late middag gingen komen. Niemand gezien en na opnieuw meermaals een bericht te hebben gestuurd en te bellen, kwam er geen reactie meer. Bij nazicht blijkt dus dat DUBOIS-DEBRUYNE de firma BEN TECHNICS is, en niet gevestigd in Tienen, zoals zij zelf verklaarden die avond, maar wel in Zaventem. Ook de uitleg dat zijn steeds in mijn regio herstellingen uitvoeren, klopt niet. Als ik dan even surf op het internet, zijn er blijkbaar wel meer klachten terug te vinden. Ik raad iedereen aan niet in zee te gaan met deze firma. Gelukkig kom ik er goed vanaf.
incorrecte uitvoering
Geachte mevrouw/heer, Op 30/9/2024 heb ik een herstelling aangevraagd bij u. Op 30/9/2024 en op 02/10/2024 zijn jullie hiervoor langsgeweest. Wij moesten onmiddellijk afrekenen : een bedrag van € 472.5 op maandag en op woensdag nog een € 197.5 € = € 670 betaald Daarnaast hebben wij vandaag 3/10/2024 ontdekt dat het probleem met de CV-ketel niet opgelost is. Ik verwacht van u binnen de zeven dagen een correct herstel. Met vriendelijke groet,
Oneerlijke praktijken
Beste,wij contacteerden de firma Ben-Technics (alias Dubois-Debruyne) voor het onderhoud van de mazoutketel. Telefonisch meldden wij dat we een attest nodig hadden van de keuring en het onderhoud en telefonisch werd ons bevestigd dat zij een gecertificeerde installateur zijn. Dit staat ook op hun website zo vermeld.Toen de technieker echter klaar wat met de keuring, werd ons onmiddellijke betaling gevraagd en daarna werd ons gemeld (na onze specifieke vraag nogmaals) dat de technieker niets wist van een attest of certificaat en dat wij contact moesten opnemen met zijn baas. Wij ontvingen een werkbon waarop geen enkel adres van de firma te vinden was. Op onze herhaaldelijke emails kregen wij eveneens geen reactie. Er werd ons beloofd dat wij de factuur nog via mail zouden ontvangen. Tot op heden nog niets ontvangen... Bij betaling (met bancontact) moesten wij zelf vragen om de bon voor voldaan af te tekenen en wij moesten zelf aandringen op een effectieve handtekening. De technieker schreef gewoon 'betaald', zonder meer.Wij betaalden 630 euro (excl. BTW) en moeten nu dus nog op zoek naar een installateur die ons de wettelijke attesten na onderhoud en keuring wel kan afleveren.
Afzetterij van mijn 86 jarige moeder
BesteMijn 86 jarige moeder werd verplicht onmiddellijk in totaal bijna 800 euro te betalen voor een interventie waar niets werd gedaan en die hooguit 20 minuten duurde. Pure afzetterij !
Malafide praktijken
Beste,Op 3/11/2023 nam ik telefonisch contact met jullie op omdat we problemen hebben met onze verwarmingsketel. Jullie brloofden de volgende dag iemand te sturen tussen 12:00 en 18:00, een halfuur op voorhand zouden jullie bellen.Op 4/11 heeft er iemand op voorhand gebeld en is er inderdaad iemand gekomen. Jullie technieker sprak geen Nederlands, de collega die Nederlands spreekt zou ziek zijn, en ook geen Engels. We moesten het met de Franse taal doen. Jullie technieker heeft iets gedaan aan onze ketel waardoor we het probleem niet meer horen, maar tegelijkertijd is er wel van alles beginnen lekken. Hij stelde allerlei oplossingen voor die allemaal veel geld kosten: thermische camera om te zien of er geen lek in de vloerverwarming zit (bleek niet het geval), verschillende herstellingen aan de ketel die achteraf gezien niet nodig bleken te zijn. En waar wij als leek in mee zijn gegaan. Door het gepruts zitten we nu wel met andere kosten.De kosten werden steeds op voorhand overlopen. Ik tekende een offerte zonder nummer en betaalde 60% van het bedrag.Op zondag 5/11 zouden jullie terugkomen voor de herstelling. Maar jammer genoeg zijn wij er te laat achtergekomen dat jullie mooie dingen beloven via jullie website, maar dat dit in werkelijkheid niet klopt. Ook dat er nergens een adres van jullie te vinden is, is al vreemd en aan de hand van jullie BTW-nummer heb ik nu kunnen achterhalen dat jullie gewoon een postbus onderneming zijn.Ik heb jullie zondag gebeld en gemail dat jullie niet meer moeten komen. Echter geven jullie niet op: jullie zullen op maandag 6/11 komen, maar ook dan zal ik jullie niet binnenlaten. Bovendien heb ik zaterdag aan jullie technieker laten weten dat wij huren en dat we afhankelijk zijn van onze huisbaas. Toch doorzetten en een offerte opstellen. Ondertussen heeft onze huisbaas ook laten weten dat jullie de herstelling niet mogen doen.Jullie offerte en jullie voorwaarden zijn zo opgesteld dat ik moet betalen, maar ik ga hier niet lee akkoord. Jullie hebben voor nog meer kosten gezorgd. Graag zou ik als compensatie de nog te betalen kosten zien wegvallen.
Loodgieter Ontstoppingsdienst Antwerpen (BEN-TECHNICS BV) valse gegevens op website
Valse informatie op website 'Loodgieter Ontstoppingsdienst Antwerpen' Voor ontstopping in badkamer belde ik het nr +32492480482 op deze website:https://lvo-dienst.be/ontstopping-antwerpen/ Er staat: Ontstoppingdienst Antwerpen prijs 90€Bij aankomst (avond 27.10.2023) gaven ze een bedrag van bijna 700 euro aan (90 verplaatsing, 285 vacuumpomp, 150 uurloon). Ze boden steeds aan dat met zwartbetaling het bedrag veel minder zou zijn.Ik vroeg ze niet aan de werken te beginnen. Ik eiste de verplaatsingskosten officieel te betalen dit werd opeens 50 euro + 10.60 btw. Weer spoorden ze aan zwart te betalen, maar ik wilde een bewijs. Achteraf werd ik gebeld of ik op de kwitantie zelf het totaal bedrag in kon vullen: dat waren ze vergeten. Daadwerkelijk overgemaakte kosten (via bancontact) waren 60.50.Nu zie een een soortgelijke ervaring op deze site twee dagen eerder (https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01904556-58). Helaas heeft deze klant wel bijna 1000 euro betaald aan Ben-Technics BV.Na wat onderzoek bleek alle informatie op de website niet te kloppen. De adressen:Groenkerkhofstraat 2, 2000 Antwerpen (Randstad Groenplaats)Hoogstraat 18, 2800 Mechelen (Randstad Mechelen)Pastoor Cooremansstraat 3, 1702 Dilbeek (Groot-Bijgarden) (https://www.qisjobs.be/nl )De advertentie foto komt van een ander bedrijf in NL: https://www.riool.amsterdam/ De prijs van 90 euro klopt helemaal niet. Daadwerkelijke bedrijf is:BEN-TECHNICS BVhttps://www.staatsbladmonitor.be/bedrijfsfiche.html?ondernemingsnummer=0750989242 Louizalaan, 209 A7, 1050, ElseneWe vonden 232 andere ondernemingsnummers op dit adresIk zie nu pas dat er geen referentienr. op de rekening staat. Op de rekening staat:Groupe DB Sanitair Verwarmingcontact.plomberie.db@gmail.comTVA BE 0750989 242 +32 496/10.44.04BE25 0019 1186 8582Het zou fijn zijn het bedrag terug te krijgen, omdat er duidelijk iets niet klopt met de website die ik online vond. Maar ik wil vooral dat andere mensen niet de torenhoge bedragen hoeven te betalen en dit hopelijk op tijd zien. Een ontstopping zou normaal 140-160 euro moeten kosten. Dat staat ook verder op hun site.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten