Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. G.
27/05/2025

Ongevraagde factuur

Beste, We krijgen plots ongevraagd een pakket kinderboeken in onze bus, samen met een factuur van de verzendkost. We hadden via de Roze Doos specifiek aangeduid dat we niet geïnteresseerd waren. Online vinden we geen contactgegevens van Kinderplezier (websites liggen plat). De website op de factuur bestaat niet meer. We lezen online wel over wanpraktijken dat men automatisch een abonnement start en dat maar opzegbaar maakt na verschillende betalingen. Wij wensen deze factuur niet te betalen voor deze ongevraagde zending en richten ons tot u voor hulp, gezien het ontbreken van contactgegevens op de brief of online. We lezen op de site dat we niet de eerste zijn met deze klacht. Alvast super bedankt voor hulp.

Opgelost
V. G.
23/05/2025

Geen contactgegevens

Ik heb eerste pakket boekjes gekregen met enkel betaling van verzendkosten. Aan de telefoon werd verteld dat deze nadien automatisch stop gezet kon worden. Bij ontvangst van pakket zijn nergens contact gegevens te vinden van telefoonnummer of e-mailadres. De site online kan ook niet geopend worden, telkens foutmelding problemen met server. Het kan niet zijn dat deze firma niet bereikbaar is en zo wel ongewenst abonnementen verder laat lopen en facturen opstuurt.

Opgelost
N. A.
18/02/2025

Verkeerd geleverd

Wij hebben ons ingeschreven bij kinderplezier met een verkeerde adres op 21 augustus, maar dit is op 30 augustus gecorrigeerd, waarvoor ik een bevestiging van ontvangen heb. Kinderplezier geeft aan dat dit een geautomatiseerde mail was, maar dat is voor ons als klant moeilijk te weten. Het is geen informatie die voor mij als consument duidelijk was. . De boeken zijn alsnog naar het adres opgestuurd dat ik de eerste keer heb opgegeven (21/08) dus ik heb ze nooit ontvangen. Daarna heb ik een mail van een incasso bedrijf gekregen en ben ik in mijn spam gaan kijken waar ik heb ontdekt dat kinderplezier mij facturen en herinneringen heeft opgestuurd die ik vijf maanden later pas zie, dit komt ook doordat we pas na de incassomelding in onze spamfolder zijn gaan kijken. Zoals u zich wellicht kunt voorstellen, is het voor een moeder die net bevallen is, begrijpelijk dat de spamfolder niet direct gecheckt wordt. In zo'n drukke periode heeft men andere prioriteiten en is het niet vanzelfsprekend dat alle mail in de gaten gehouden wordt. Daarnaast heb ik aan Kinderplezier voorgesteld om de boeken terug op te sturen en de facturen daarna te betalen, maar dit werd door hen afgewezen. Dit lijkt mij een redelijke oplossing, gezien het feit dat ik de pakketten nog niet heb ontvangen en de gehele fout niet alleen bij mij ligt.

Afgesloten
S. C.
17/01/2025

Facturen voor zogezegde gratis boekjes via De Roze doos

Geachte mevrouw/heer, Op 02/01/2025 heb ik van u de hierboven vermelde facturen ontvangen voor een bedrag van € 13,95 en €21,95. Dat moet echter een vergissing zijn: Via de roze doos kreeg ik de kans om gratis kinderboeken te ontvangen voor de eerste verjaardag van mijn dochtertje. De boekjes werden geleverd, alsook de factuur. Enkele weken later opnieuw hetzelfde. Nu al enkele aanmaningen ontvangen voor iets wat ik zogezegd gratis kreeg. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 13,95 , en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
A. D.
10/01/2025

Geen contact gegevens om abbo stop te zetten

Ik kon gratis boeken ontvangen met enkel de verzending te betalen. Daarna kon ik het annuleren zei ze aan de telefoon. Echter vind ik nu nergens geen gegevens ook niet op website om dit abbonement stop te zetten! Schandalig! Je moet dit ten alle tijde kunnen annuleren! Erin geluisd!

Afgesloten
E. V.
15/12/2024

fout bestelling

Ik werd telefonisch gecontacteerd met het aanbod voor een boekenpakket (4 stuks). Doorheen het gesprek werd gezegd dat mijn dochter 3,5 jaar is en dus geen peuter maar kleuter. Ook werd hiervoor ook geen duidelijke prijs af gesproken. (Toekomstige klanten opgelet!!!) Enkele dagen later ontvang ik een pakket in de bus voor peuters en dus niet voor kleuters samen met de factuur waarvan de prijs hoger was dan ik dacht. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de klantendienst. Aan de prijs valt niets te doen. Ik kan het pakket wel retourneren (op mijn kosten!) voor een ander pakket. Als ik dit zou doen dan zijn de boeken zeker hun geld niet waard.

Afgesloten
D. A.
12/07/2024

Stopzettingsformulier en contactformulieren werken niet

Beste, “ik wil de levering van Kinderplezier kinderboekpakketten per eerstvolgende vervaldatum stopzetten. Mijn opzegtermijn is 1 maand. Ik ontvang binnen 3 werkdagen een bevestiging van mijn opzegging.” Zo staat de tekst in uw opzegformulier. Telefonisch werd ook benadrukt dat er heel makkelijk kan worden opgezegd. Na 2 pakjes te hebben ontvangen wil ik graag opzeggen en vul het formulier in. Op diverse toestellen, met diverse browsers krijg ik steeds weer “er is iets fout gegaan” na verzenden. , bij verschillende formulieren Stopzetten wordt zo erg moeilijk, in tegenstelling tot wat werd voorgesteld. Graag wil ik dus deze levering zo snel mogelijk stopzetten en geen verdere pakketten meer ontvangen.

Opgelost
J. N.
17/06/2024

Boeken retourneren

Geachte mevrouw/heer, Op 11/06 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 16,95 Op 14/06 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 10,95 Jullie zeiden dat de eerste vier boeken gratis zouden zijn! Waarom ontvang ik nu plotseling een e-mail waarin wordt gevraagd om betaling? En in juni heb ik vier boeken van jullie ontvangen waarvoor ik 17 euro moet betalen! Deze vier boekjes zijn absoluut niet 17 euro waard! In een gewone winkel kosten ze slechts één euro per stuk, of zelfs nog minder... De boekjes zijn ook niet afgestemd op de leesleeftijd van mijn kind! Mijn kind kan ze helemaal niet gebruiken. Jullie website heeft geen telefoonnummer en geen adres. Ik wil jullie boeken niet en wil ze terugsturen. Jullie hebben zomaar een paar boekjes ingepakt en vragen in totaal rond 50 euro! Dit is het absoluut niet waard... Ik wil retourneren. Vertel me alsjeblieft niet dat die boeken al zijn gereserveerd en dat ik ze volgende maand Juli ! nog een keer zal ontvangen. Stuur me alsjeblieft geen nutteloze boekjes meer en stuur me ook geen facturen meer. Dit is gedwongen om boeken te verkopen en geld van anderen te innen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
P. C.
16/06/2024

Valse bestelling en factuur op mijn naam en adres

(zie de mails in bijlage) Enkele dagen geleden kreeg ik voor de tweede keer dit jaar (juni 2024) een kinderboekenpakket in de bus met een factuur erbij (zie bijlage). Ik heb nooit een bestelling gedaan van dit boekenpakket van Kinderplezier. Alsook niet van een vorig boekenpakket dat ik van hen heb ontvangen enkele maanden terug. Nadat ik het eerste boekenpakket (februari 2024) met factuur gekregen heb, heb ik contact opgenomen met het bedrijf via een contactformulier. Op de website van dit bedrijf is geen telefoonnummer te vinden. Ik heb aangegeven dat ik dit pakket niet besteld had . Het zou trouwens om een abonnement gaan van boekenpakketten. Mijnheer Willem Verheijen van Kinderplezier heeft mij geantwoord dat mijn partner dit misschien gedaan had zonder mijn medeweten. Wat dus niet het geval was. En hij stuurde in bijlage het online bestelformulier dat ik zou gestuurd hebben naar hen. Hij zei dat hij "mijn" abonnement wel per direct kon stopzetten, dit zou hij dan ook meteen doen. Wat later kreeg ik een laatste herinnering om deze factuur te betalen (per herinnering kwam er ook een kost van 3 euro bij). Men dreigde ook met een incassobureau. Ik heb toen gevraagd, via mail, of, indien ik deze kost zou betalen, ik van het abonnement af zou zijn. Dit bleek zo te zijn. Om er van af te zijn (uit angst voor oplopende kosten), heb ik dit toen betaald. Maar nu, enkele maanden later, juni 2024, heb ik OPNIEUW zo een boekenpakket gekregen met factuur. Opnieuw hetzelfde verhaal: ik zou een boekenpakket-abonnement hebben besteld. En opnieuw stuurde ik een bericht om te melden dat ik deze bestelling niet gedaan heb. Alweer antwoordde Willem Verheijen dat ik mij had aangemeld voor een nieuw abonnement en dat hij dit per direct zou stopzetten. Hetzelfde verhaal dus. Hij stuurde mij ook in bijlage mijn aanmeldingsformulier. Ik ben beide aanmeldingsformulieren gaan vergelijken (zie bijlagen) en wat blijkt: Ik zou een dochter hebben, namelijk Yasmine (ik heb geen dochter) met op beide formulieren een andere geboortedatum van deze zogenaamde dochter. Ook mijn telefoonnummer en emailadres zijn verschillend op de formulieren. Ik vroeg ook om een telefoonnummer van het bedrijf. Op deze laatste vraag werd niet geantwoord. En daarnaast werd er gezegd door Mijnheer Willem Verheijen dat dit raar is, dat ik de bestelling niet zou geplaatst hebben, daar ik vorige keer de betaling keurig in orde had gebracht. Ik wil deze factuur uiteraard niet betalen. En ik wil niet dat er in de toekomst nog valse bestellingen bij dit bedrijf worden gedaan in mijn naam.

Afgesloten
J. M.
11/04/2024

Factuur van kinderplezier

Beste, Mijn vriendin werd onlangs gebeld door kinderplezier in verband met een gratis!!!! boeken pakket dat gereserveerd was voor haar. De vrouw aan de telefoon vroeg of ze dit wou en mijn vriendin zei ja daarna wist de vrouw zonder het te vragen ons adres en vroeg of dit ons adres was waarop mijn vriendin dit bevestigden nu krijgen wij een pakketje in onze bus waar een factuur bij zat voor een abonnement wij willen helemaal geen abonnement waaneer ik de telefoon nummer probeer terug te bellen hoor ik dat deze niet bestaat ik zou graag willen dat kinderplezier onze gegevens uit hun systeem verwijderd en geen facturen stuurt aangezien wij nooit akkoord zijn gegaan met een abonnement ik heb al meerdere klachten over dit bedrijf gezien en vind dit eigenlijk wel erg dat ze mensen die net kindjes hebben proberen te bestelen

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform