Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Ongevraagd boekenpakket
Geachte mevrouw/heer, Op 16 oktober 2025heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 7.5. Dat moet echter een vergissing zijn: ik heb namelijk nooit ingestemd met het ontvangen van een proefpakket nog het aangaan van een abonnement. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet, Vandekerkhof Britt
Betalingsprobleem
Beste, Ik bestelde een proefpakket bij kimderplezier. Dit pakket heb ik ontvangen. Vervolgens zou mij een tweede pakket afgeleverd zijn. Ik heb dit pakket echter nooit ontvangen. Nu krijg ik allerlei facturen opgestuurd dat ik moet betalen voor dat tweede pakket dat ik nooit gezien heb. Ik hoef toch niet te betalen voor iets dat ik.nooit ontvangen heb? ?? Ik heb dan ook meteen het abonnement stopgezet. Dit is geen kimderplezier maar ouderterreur.
Ongevraagde factuur
Beste, We krijgen plots ongevraagd een pakket kinderboeken in onze bus, samen met een factuur van de verzendkost. We hadden via de Roze Doos specifiek aangeduid dat we niet geïnteresseerd waren. Online vinden we geen contactgegevens van Kinderplezier (websites liggen plat). De website op de factuur bestaat niet meer. We lezen online wel over wanpraktijken dat men automatisch een abonnement start en dat maar opzegbaar maakt na verschillende betalingen. Wij wensen deze factuur niet te betalen voor deze ongevraagde zending en richten ons tot u voor hulp, gezien het ontbreken van contactgegevens op de brief of online. We lezen op de site dat we niet de eerste zijn met deze klacht. Alvast super bedankt voor hulp.
Geen contactgegevens
Ik heb eerste pakket boekjes gekregen met enkel betaling van verzendkosten. Aan de telefoon werd verteld dat deze nadien automatisch stop gezet kon worden. Bij ontvangst van pakket zijn nergens contact gegevens te vinden van telefoonnummer of e-mailadres. De site online kan ook niet geopend worden, telkens foutmelding problemen met server. Het kan niet zijn dat deze firma niet bereikbaar is en zo wel ongewenst abonnementen verder laat lopen en facturen opstuurt.
Verkeerd geleverd
Wij hebben ons ingeschreven bij kinderplezier met een verkeerde adres op 21 augustus, maar dit is op 30 augustus gecorrigeerd, waarvoor ik een bevestiging van ontvangen heb. Kinderplezier geeft aan dat dit een geautomatiseerde mail was, maar dat is voor ons als klant moeilijk te weten. Het is geen informatie die voor mij als consument duidelijk was. . De boeken zijn alsnog naar het adres opgestuurd dat ik de eerste keer heb opgegeven (21/08) dus ik heb ze nooit ontvangen. Daarna heb ik een mail van een incasso bedrijf gekregen en ben ik in mijn spam gaan kijken waar ik heb ontdekt dat kinderplezier mij facturen en herinneringen heeft opgestuurd die ik vijf maanden later pas zie, dit komt ook doordat we pas na de incassomelding in onze spamfolder zijn gaan kijken. Zoals u zich wellicht kunt voorstellen, is het voor een moeder die net bevallen is, begrijpelijk dat de spamfolder niet direct gecheckt wordt. In zo'n drukke periode heeft men andere prioriteiten en is het niet vanzelfsprekend dat alle mail in de gaten gehouden wordt. Daarnaast heb ik aan Kinderplezier voorgesteld om de boeken terug op te sturen en de facturen daarna te betalen, maar dit werd door hen afgewezen. Dit lijkt mij een redelijke oplossing, gezien het feit dat ik de pakketten nog niet heb ontvangen en de gehele fout niet alleen bij mij ligt.
Facturen voor zogezegde gratis boekjes via De Roze doos
Geachte mevrouw/heer, Op 02/01/2025 heb ik van u de hierboven vermelde facturen ontvangen voor een bedrag van € 13,95 en €21,95. Dat moet echter een vergissing zijn: Via de roze doos kreeg ik de kans om gratis kinderboeken te ontvangen voor de eerste verjaardag van mijn dochtertje. De boekjes werden geleverd, alsook de factuur. Enkele weken later opnieuw hetzelfde. Nu al enkele aanmaningen ontvangen voor iets wat ik zogezegd gratis kreeg. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 13,95 , en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
Geen contact gegevens om abbo stop te zetten
Ik kon gratis boeken ontvangen met enkel de verzending te betalen. Daarna kon ik het annuleren zei ze aan de telefoon. Echter vind ik nu nergens geen gegevens ook niet op website om dit abbonement stop te zetten! Schandalig! Je moet dit ten alle tijde kunnen annuleren! Erin geluisd!
fout bestelling
Ik werd telefonisch gecontacteerd met het aanbod voor een boekenpakket (4 stuks). Doorheen het gesprek werd gezegd dat mijn dochter 3,5 jaar is en dus geen peuter maar kleuter. Ook werd hiervoor ook geen duidelijke prijs af gesproken. (Toekomstige klanten opgelet!!!) Enkele dagen later ontvang ik een pakket in de bus voor peuters en dus niet voor kleuters samen met de factuur waarvan de prijs hoger was dan ik dacht. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de klantendienst. Aan de prijs valt niets te doen. Ik kan het pakket wel retourneren (op mijn kosten!) voor een ander pakket. Als ik dit zou doen dan zijn de boeken zeker hun geld niet waard.
Stopzettingsformulier en contactformulieren werken niet
Beste, “ik wil de levering van Kinderplezier kinderboekpakketten per eerstvolgende vervaldatum stopzetten. Mijn opzegtermijn is 1 maand. Ik ontvang binnen 3 werkdagen een bevestiging van mijn opzegging.” Zo staat de tekst in uw opzegformulier. Telefonisch werd ook benadrukt dat er heel makkelijk kan worden opgezegd. Na 2 pakjes te hebben ontvangen wil ik graag opzeggen en vul het formulier in. Op diverse toestellen, met diverse browsers krijg ik steeds weer “er is iets fout gegaan” na verzenden. , bij verschillende formulieren Stopzetten wordt zo erg moeilijk, in tegenstelling tot wat werd voorgesteld. Graag wil ik dus deze levering zo snel mogelijk stopzetten en geen verdere pakketten meer ontvangen.
Boeken retourneren
Geachte mevrouw/heer, Op 11/06 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 16,95 Op 14/06 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 10,95 Jullie zeiden dat de eerste vier boeken gratis zouden zijn! Waarom ontvang ik nu plotseling een e-mail waarin wordt gevraagd om betaling? En in juni heb ik vier boeken van jullie ontvangen waarvoor ik 17 euro moet betalen! Deze vier boekjes zijn absoluut niet 17 euro waard! In een gewone winkel kosten ze slechts één euro per stuk, of zelfs nog minder... De boekjes zijn ook niet afgestemd op de leesleeftijd van mijn kind! Mijn kind kan ze helemaal niet gebruiken. Jullie website heeft geen telefoonnummer en geen adres. Ik wil jullie boeken niet en wil ze terugsturen. Jullie hebben zomaar een paar boekjes ingepakt en vragen in totaal rond 50 euro! Dit is het absoluut niet waard... Ik wil retourneren. Vertel me alsjeblieft niet dat die boeken al zijn gereserveerd en dat ik ze volgende maand Juli ! nog een keer zal ontvangen. Stuur me alsjeblieft geen nutteloze boekjes meer en stuur me ook geen facturen meer. Dit is gedwongen om boeken te verkopen en geld van anderen te innen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten