Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Ongevraagde factuur
Beste, We krijgen plots ongevraagd een pakket kinderboeken in onze bus, samen met een factuur van de verzendkost. We hadden via de Roze Doos specifiek aangeduid dat we niet geïnteresseerd waren. Online vinden we geen contactgegevens van Kinderplezier (websites liggen plat). De website op de factuur bestaat niet meer. We lezen online wel over wanpraktijken dat men automatisch een abonnement start en dat maar opzegbaar maakt na verschillende betalingen. Wij wensen deze factuur niet te betalen voor deze ongevraagde zending en richten ons tot u voor hulp, gezien het ontbreken van contactgegevens op de brief of online. We lezen op de site dat we niet de eerste zijn met deze klacht. Alvast super bedankt voor hulp.
Geen contactgegevens
Ik heb eerste pakket boekjes gekregen met enkel betaling van verzendkosten. Aan de telefoon werd verteld dat deze nadien automatisch stop gezet kon worden. Bij ontvangst van pakket zijn nergens contact gegevens te vinden van telefoonnummer of e-mailadres. De site online kan ook niet geopend worden, telkens foutmelding problemen met server. Het kan niet zijn dat deze firma niet bereikbaar is en zo wel ongewenst abonnementen verder laat lopen en facturen opstuurt.
Verkeerd geleverd
Wij hebben ons ingeschreven bij kinderplezier met een verkeerde adres op 21 augustus, maar dit is op 30 augustus gecorrigeerd, waarvoor ik een bevestiging van ontvangen heb. Kinderplezier geeft aan dat dit een geautomatiseerde mail was, maar dat is voor ons als klant moeilijk te weten. Het is geen informatie die voor mij als consument duidelijk was. . De boeken zijn alsnog naar het adres opgestuurd dat ik de eerste keer heb opgegeven (21/08) dus ik heb ze nooit ontvangen. Daarna heb ik een mail van een incasso bedrijf gekregen en ben ik in mijn spam gaan kijken waar ik heb ontdekt dat kinderplezier mij facturen en herinneringen heeft opgestuurd die ik vijf maanden later pas zie, dit komt ook doordat we pas na de incassomelding in onze spamfolder zijn gaan kijken. Zoals u zich wellicht kunt voorstellen, is het voor een moeder die net bevallen is, begrijpelijk dat de spamfolder niet direct gecheckt wordt. In zo'n drukke periode heeft men andere prioriteiten en is het niet vanzelfsprekend dat alle mail in de gaten gehouden wordt. Daarnaast heb ik aan Kinderplezier voorgesteld om de boeken terug op te sturen en de facturen daarna te betalen, maar dit werd door hen afgewezen. Dit lijkt mij een redelijke oplossing, gezien het feit dat ik de pakketten nog niet heb ontvangen en de gehele fout niet alleen bij mij ligt.
Facturen voor zogezegde gratis boekjes via De Roze doos
Geachte mevrouw/heer, Op 02/01/2025 heb ik van u de hierboven vermelde facturen ontvangen voor een bedrag van € 13,95 en €21,95. Dat moet echter een vergissing zijn: Via de roze doos kreeg ik de kans om gratis kinderboeken te ontvangen voor de eerste verjaardag van mijn dochtertje. De boekjes werden geleverd, alsook de factuur. Enkele weken later opnieuw hetzelfde. Nu al enkele aanmaningen ontvangen voor iets wat ik zogezegd gratis kreeg. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 13,95 , en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,
Geen contact gegevens om abbo stop te zetten
Ik kon gratis boeken ontvangen met enkel de verzending te betalen. Daarna kon ik het annuleren zei ze aan de telefoon. Echter vind ik nu nergens geen gegevens ook niet op website om dit abbonement stop te zetten! Schandalig! Je moet dit ten alle tijde kunnen annuleren! Erin geluisd!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten