Wij hebben ons ingeschreven bij kinderplezier met een verkeerde adres op 21 augustus, maar dit is op 30 augustus gecorrigeerd, waarvoor ik een bevestiging van ontvangen heb. Kinderplezier geeft aan dat dit een geautomatiseerde mail was, maar dat is voor ons als klant moeilijk te weten. Het is geen informatie die voor mij als consument duidelijk was. . De boeken zijn alsnog naar het adres opgestuurd dat ik de eerste keer heb opgegeven (21/08) dus ik heb ze nooit ontvangen.
Daarna heb ik een mail van een incasso bedrijf gekregen en ben ik in mijn spam gaan kijken waar ik heb ontdekt dat kinderplezier mij facturen en herinneringen heeft opgestuurd die ik vijf maanden later pas zie, dit komt ook doordat we pas na de incassomelding in onze spamfolder zijn gaan kijken. Zoals u zich wellicht kunt voorstellen, is het voor een moeder die net bevallen is, begrijpelijk dat de spamfolder niet direct gecheckt wordt. In zo'n drukke periode heeft men andere prioriteiten en is het niet vanzelfsprekend dat alle mail in de gaten gehouden wordt.
Daarnaast heb ik aan Kinderplezier voorgesteld om de boeken terug op te sturen en de facturen daarna te betalen, maar dit werd door hen afgewezen. Dit lijkt mij een redelijke oplossing, gezien het feit dat ik de pakketten nog niet heb ontvangen en de gehele fout niet alleen bij mij ligt.