Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
K. T.
27/10/2025

leveringsprobleem

Beste Ik bemerk sinds enige tijd dat de leveringen van post nl de wensen overlaat. Telkens ik online aankoop doe en het moet geleverd worden door post nl krijg ik steeds de melding dat het pakje retour werdt gestuurd. Telkens heeft post nl het zelfde weer dat het adres onjuist is. Bij adres controle zie ik geen fouten staan .

In behandeling
L. D.
25/10/2025

Gemiste levering

Beste, vandaag zaterdag 25 oktober om 13.01 uur heeft de bezorger van PostNL een "Gemist" briefje in de bus gestoken. Door het keukenraam zag ik de bezorger in zijn wagen stappen en heb oogcontact gehad maar toch is hij weggereden. Contact genomen met PostNL via niet-thuiscode KB55534212. Blijkbaar is het niet mogelijk contact te nemen met de bezorger. Ook het pakje op een later tijdstip leveren blijkt niet mogelijk - het moet zelf afgehaald worden in een PostNL - punt, in ons geval in Grimbergen. Ook het pakje naar de afzender retourneren en de levering opnieuw opstarten blijkt niet mogelijk. Mislukte levering thuis dus. Leo

In behandeling
M. D.
25/10/2025

niet leveren van pakket

Ik verwachte een aangekondigde levering van een pakket door postNL op 23oktober tussen 13h10en 15h10. Ik bleef de ganse dag thuis maar zag niemand. Ik kreeg op 24 oktober een bericht "Pakket gaat naar een PostNL-punt We bezorgen je pakket vandaag; De bezorger is onderweg naar PostNL-punt Laatste update 24 oktober om 8:44 uur" Verder hoorde ik niets meer en ging verschillende malen naar het vermelde PostNL-punt om te vragen of het reeds was toegekomen ( de laatste keer vroeg ik het om 17uur 55) maar ook zij hadden wel pakjes gekregen maar niet het mijne. Het was een iPhone17pro525GB die ik bestelde bij Telenet. Ik hoor niets meer en denk dus dat hij door de bediende van PostNL gestolen is. Wat moet ik doen?

In behandeling
L. B.
9/09/2025

Onmogelijk om leveringsvoorwaarden aan te passen

Via mail wordt me gevraagd om mijn leveringsvoorkeur aan te passen. Ik heb de PostNL app op mijn tablet staan en ben geregistreerd. Wanneer ik zoals gevraagd de voorkeur wil invoeren wordt me gevraagd om mijn identiteit te bewijzen door gebruik te maken van Itsme. Daar ik geen gebruik maak van dit systeem kan ik dus niet verder gaan. Ik ben niet akkoord dat PostNL me verplicht of toch wil verplichten om Itsme te gaan gebruiken.

Afgesloten
S. D.
31/07/2025

Pakket verdwenen

Beste , Op 2/7/2025 verzend label gekocht om pakket aangetekend verzekerd naar UK op te sturen . Afgegeven in PostNL punt in mijn buurt , Dag later veranderde de status naar ‘uw pakket is ontvangen en wordt voorbereid op zijn reis naar UK’ Tot op vandaag is die status dezelfde . Massa telefoons , mails en 2 claims ingediend bij post nl zelf . Kreeg voorstel om schadevergoeding te aanvaarden van 180€ waar ik bezwaar tegen ingediend heb. Ik wil mijn pakket terug , er zit een paarden tuig lakleder in van 1550€ aangekochte waarde . Ik vermoed dat het gestolen werd door een medewerker van post nl , klacht neergelegd bij politie en copy daarvan met mijn opmerkingen aangetekend verzonden naar post nl , samen met kennisgeving dat ik PostNL in gebreke stel voor geleden schade . Wil het tuig volledig vergoed terug hebben, en nog liever mijn pakket terug + kost terug betaald krijgen van verzendlabel.

Afgesloten
A. D.
29/07/2025

Leveringsprobleem

Beste, Ondanks het feit dat ik steeds voor thuislevering betaal en een pakketbrievenbus heb, levert postnl mijn pakketjes steevast in een postpunt. Ze doen niet eens de moeite om bij mij langs te komen. Reeds meerdere klachten bij hen ingedient, zonder gevolg. Waar gaan al die betalingen voor thuislevering naartoe? En wie betaalt mijn benzine omdat ik toch nog moet rondrijden? Bovendien kan ik bij postnl mijn leveringsvoorkeuren niet aanpassen, dus de pakketjesbrievenbus, een veilige plaats, de buren, dit alles is uitgesloten, zo moeten ze enkel de rit naar het postpunt dien. Makkelijk verdient. In bijlage ziet u de track en trace info van het meest recente pakket. Nog voor de details van het levermoment gekend zijn, is mijn adres reeds verandert in het adres van het postpunt. En dan krijg ik een melding: je was niet thuis dus we hebben je pakket niet kunnen leveren, terwijl ze hier niet eens geweest zijn.

Afgesloten
Y. N.
6/07/2025

Problemen bij ophalen

Geachte mevrouw/heer, Op 06/07/25, heb ik een pakket opgehaald bij MUNIR SUPERMARKET te Gent in de Bagattenstraat 137. Ik stel echter vast dat mijnheer mijn pakket niet wou afgeven zonder mijn ID in ontvangst te nemen ondanks het zonder kan en mag. Dit heeft geleid tot een zeer onaangename ervaring, ik had de barcode en email van Post NL samen met de verzendingbevestiging van de app (Ibood) waar ik heb besteld. Nergens stond er geschreven noch vermeld dat ik mijn pas moest afgeven. Dit is geen officieel gebouw met opgeleide PostNL personeel dat gekend is met GPDR en een betrouwbaar systeem. Het pakket is daarbovenop niet aangetekend, en op de persoon zijn software was er een optie om het pakket zonder ID op te halen (voorlaatste optie op zijn interface). Mijnheer zat ook te argumenteren met een nederlandstalige inteface terwijl hij zeer gebrekkig nl spreekt, hoe kan je normaal communiceren over een complexere situatie? Dat gaat gewoon weg niet, het voelt na een tijd even nuttig als roepen in de woestijn, het slaat op niets. UIteraard weigerde mijnheer de optie zonder ID, hij was zeer koppig en op het randje van agressief en liep plots weg met men pakket. Ik bestel regelmatig bij Ibood en heb nog nooit in deze situatie gezeten. Ik vetrouw in alle eerlijkheid zulke praktijken en winkels niet met mijn vetrouwlijke gegevens, aan hun wil ik men pas en gegevens niet delen, zeker niet in tijden waar je snel en makkelijk mensen digitaal oplicht. Verder heb ik naar de politie gebeld om voor meer informatie, ik heb de hele situatie uitgelegd en ik kreeg gelijk wat batreft men privacy en ID. Deze persoon hoort dit niet te doen. Heel weinig mensen beseffen dat men vaak een risico oploopt en daarom net richt ik mij tot u om deze grijze zone te verhelderen. Het is niet normaal dat deze persoon u zomaar mag weigeren en dreigt u bataalde pakket terug op te sturen waarmee uw eigen kosten oplopen en veel tijd verliest. Met vriendelijke groet, Yassine NAji

Afgesloten
J. Z.
10/06/2025

Levering op het juiste adres

Begin mei heb ik 2 bestellingen gedaan bij Aliexpress die vanuit Nederland opereert. Dit met ongeveer een week tussen. Gevolg: De pakjes hebben de nodige tijd gehad om in Nederland aan te komen en ze werden naar mij verzonden via PostNL op verschillende tijdstippen. Ze zijn volgens de trackingcodes LR249538419NL en LR248598671NL in België aangekomen, maar konden zogezegd niet geleverd worden en werden teruggestuurd naar de verzender. Nu kan ik alvast melden dat als ik niet thuis ben (eerste verdiep) er steeds iemand is op het gelijkvloers (ouder koppel die hun appartement niet meer uitkomen, maar steeds bereid zijn om een pakje voor mij in ontvangst te nemen). Ik kan dus met overtuiging beweren dat PostNL niet aan mijn deur geweest is en zelfs de moeite niet gedaan heeft deze twee zendingen af te zetten in een van hun afhaalpunten. Ik heb geprobeerd via hun chatbox een klacht te formuleren, maar van zodra ik mijn gegevens had achtergelaten en naar een medewerker verwezen werd, kreeg ik een foutmelding. Bellen lukt ook niet, men wordt steeds verwezen naar die chatbox. Ik ben ten einde raad en weet niets anders dan deze klacht naar jullie door te verwijzen. Dit zijn gangsterpraktijken! Ik kijk uit naar jullie reactie, mij bewust dat ik naar mijn bestellingen kan fluiten. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Jean-Paul ZWAENEPOEL

Afgesloten
S. V.
22/05/2025

Leveringsprobleem

Onderwerp: Klacht over niet-geleverde bestelling ondanks melding van levering. Geachte heer/mevrouw, Op 17 mei om 10u32 ontving ik via de app van PostNL de melding dat mijn bestelling via Bol.com in mijn brievenbus zou zijn afgeleverd. Tot mijn grote verbazing is er echter geen pakket ontvangen. Ik ben die dag de hele dag thuis geweest, en mijn deurbel functioneert naar behoren. Daarnaast staat er op mijn postadres duidelijk vermeld: “Do not deliver to the neighbours”. Desondanks werd het pakket niet aan mij overhandigd, noch in mijn brievenbus geplaatst. Ik heb meteen diezelfde dag contact opgenomen met zowel de klantendienst van Bol.com (Tel 00 31 30310 49999 - 17 mei om 11u15 gespreksduur 10min.) als PostNL (Tel 070 21 11 21 - 17 mei 17u36 gespreksduur 5 min.), maar mij werd verteld dat ik vier dagen moest wachten alvorens een klacht in te dienen. Na deze wachttijd meld ik nu formeel dat het pakket nog steeds niet geleverd is. Ik heb bij alle buren nagevraagd, en niemand heeft iets ontvangen. Ter ondersteuning van mijn klacht voeg ik foto’s en mail copie bestelling bij van: • Mijn brievenbus, waaruit blijkt dat er niets werd afgeleverd (3 foto’s) • Een duidelijke nota aan mijn deurbel met instructies (1 foto) • Screenshot van de Postnl app (3 foto’s) • Mijn postadres met de vermelding “Do not deliver to the neighbours” (1 foto’s) • Mailverkeer bestellingnr A0005NDT21 (4 mails) Dit is helaas niet de eerste keer dat ik een probleem ondervind met de levering van een pakket. Ik verzoek u daarom dringend om dit geval grondig te onderzoeken, en mij zo spoedig mogelijk een oplossing te bieden – hetzij via terugbetaling, hetzij via een herverzending van het product. Ik vertrouw erop dat u dit ernstig neemt en dat u maatregelen zult nemen om herhaling te voorkomen.

Afgesloten
A. D.
8/04/2025

Geen moeite gedaan bij levering

Mijn pakket kon niet geleverd worden en is nu naar een postpunt. Maar wij waren gewoon thuis, dus de bezorger heeft niet eens moeite gedaan om an te bellen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform