Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 255
- Aantal klachten *
- 32
- Afgesloten klachten*
- 87%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Onmogelijk om leveringsvoorwaarden aan te passen
Via mail wordt me gevraagd om mijn leveringsvoorkeur aan te passen. Ik heb de PostNL app op mijn tablet staan en ben geregistreerd. Wanneer ik zoals gevraagd de voorkeur wil invoeren wordt me gevraagd om mijn identiteit te bewijzen door gebruik te maken van Itsme. Daar ik geen gebruik maak van dit systeem kan ik dus niet verder gaan. Ik ben niet akkoord dat PostNL me verplicht of toch wil verplichten om Itsme te gaan gebruiken.
Pakket verdwenen
Beste , Op 2/7/2025 verzend label gekocht om pakket aangetekend verzekerd naar UK op te sturen . Afgegeven in PostNL punt in mijn buurt , Dag later veranderde de status naar ‘uw pakket is ontvangen en wordt voorbereid op zijn reis naar UK’ Tot op vandaag is die status dezelfde . Massa telefoons , mails en 2 claims ingediend bij post nl zelf . Kreeg voorstel om schadevergoeding te aanvaarden van 180€ waar ik bezwaar tegen ingediend heb. Ik wil mijn pakket terug , er zit een paarden tuig lakleder in van 1550€ aangekochte waarde . Ik vermoed dat het gestolen werd door een medewerker van post nl , klacht neergelegd bij politie en copy daarvan met mijn opmerkingen aangetekend verzonden naar post nl , samen met kennisgeving dat ik PostNL in gebreke stel voor geleden schade . Wil het tuig volledig vergoed terug hebben, en nog liever mijn pakket terug + kost terug betaald krijgen van verzendlabel.
Leveringsprobleem
Beste, Ondanks het feit dat ik steeds voor thuislevering betaal en een pakketbrievenbus heb, levert postnl mijn pakketjes steevast in een postpunt. Ze doen niet eens de moeite om bij mij langs te komen. Reeds meerdere klachten bij hen ingedient, zonder gevolg. Waar gaan al die betalingen voor thuislevering naartoe? En wie betaalt mijn benzine omdat ik toch nog moet rondrijden? Bovendien kan ik bij postnl mijn leveringsvoorkeuren niet aanpassen, dus de pakketjesbrievenbus, een veilige plaats, de buren, dit alles is uitgesloten, zo moeten ze enkel de rit naar het postpunt dien. Makkelijk verdient. In bijlage ziet u de track en trace info van het meest recente pakket. Nog voor de details van het levermoment gekend zijn, is mijn adres reeds verandert in het adres van het postpunt. En dan krijg ik een melding: je was niet thuis dus we hebben je pakket niet kunnen leveren, terwijl ze hier niet eens geweest zijn.
Problemen bij ophalen
Geachte mevrouw/heer, Op 06/07/25, heb ik een pakket opgehaald bij MUNIR SUPERMARKET te Gent in de Bagattenstraat 137. Ik stel echter vast dat mijnheer mijn pakket niet wou afgeven zonder mijn ID in ontvangst te nemen ondanks het zonder kan en mag. Dit heeft geleid tot een zeer onaangename ervaring, ik had de barcode en email van Post NL samen met de verzendingbevestiging van de app (Ibood) waar ik heb besteld. Nergens stond er geschreven noch vermeld dat ik mijn pas moest afgeven. Dit is geen officieel gebouw met opgeleide PostNL personeel dat gekend is met GPDR en een betrouwbaar systeem. Het pakket is daarbovenop niet aangetekend, en op de persoon zijn software was er een optie om het pakket zonder ID op te halen (voorlaatste optie op zijn interface). Mijnheer zat ook te argumenteren met een nederlandstalige inteface terwijl hij zeer gebrekkig nl spreekt, hoe kan je normaal communiceren over een complexere situatie? Dat gaat gewoon weg niet, het voelt na een tijd even nuttig als roepen in de woestijn, het slaat op niets. UIteraard weigerde mijnheer de optie zonder ID, hij was zeer koppig en op het randje van agressief en liep plots weg met men pakket. Ik bestel regelmatig bij Ibood en heb nog nooit in deze situatie gezeten. Ik vetrouw in alle eerlijkheid zulke praktijken en winkels niet met mijn vetrouwlijke gegevens, aan hun wil ik men pas en gegevens niet delen, zeker niet in tijden waar je snel en makkelijk mensen digitaal oplicht. Verder heb ik naar de politie gebeld om voor meer informatie, ik heb de hele situatie uitgelegd en ik kreeg gelijk wat batreft men privacy en ID. Deze persoon hoort dit niet te doen. Heel weinig mensen beseffen dat men vaak een risico oploopt en daarom net richt ik mij tot u om deze grijze zone te verhelderen. Het is niet normaal dat deze persoon u zomaar mag weigeren en dreigt u bataalde pakket terug op te sturen waarmee uw eigen kosten oplopen en veel tijd verliest. Met vriendelijke groet, Yassine NAji
Levering op het juiste adres
Begin mei heb ik 2 bestellingen gedaan bij Aliexpress die vanuit Nederland opereert. Dit met ongeveer een week tussen. Gevolg: De pakjes hebben de nodige tijd gehad om in Nederland aan te komen en ze werden naar mij verzonden via PostNL op verschillende tijdstippen. Ze zijn volgens de trackingcodes LR249538419NL en LR248598671NL in België aangekomen, maar konden zogezegd niet geleverd worden en werden teruggestuurd naar de verzender. Nu kan ik alvast melden dat als ik niet thuis ben (eerste verdiep) er steeds iemand is op het gelijkvloers (ouder koppel die hun appartement niet meer uitkomen, maar steeds bereid zijn om een pakje voor mij in ontvangst te nemen). Ik kan dus met overtuiging beweren dat PostNL niet aan mijn deur geweest is en zelfs de moeite niet gedaan heeft deze twee zendingen af te zetten in een van hun afhaalpunten. Ik heb geprobeerd via hun chatbox een klacht te formuleren, maar van zodra ik mijn gegevens had achtergelaten en naar een medewerker verwezen werd, kreeg ik een foutmelding. Bellen lukt ook niet, men wordt steeds verwezen naar die chatbox. Ik ben ten einde raad en weet niets anders dan deze klacht naar jullie door te verwijzen. Dit zijn gangsterpraktijken! Ik kijk uit naar jullie reactie, mij bewust dat ik naar mijn bestellingen kan fluiten. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Jean-Paul ZWAENEPOEL
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten